مجید عسکری با قهرمان دنیا رقابت می نماید

به گزارش بانوی ایران، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، مجید عسکری را باید یکی از وزنه برداران باتجربه و میدان دیده تیم حاضر در تایلند دانست. عسکری با وجود آنکه 24 سال سن دارد در چهار سال گذشته حضور در مسابقات قهرمانی جوانان دنیا (2001)، یونیورسیاد دنیای (2013)، رقابتهای دنیای بزرگسالان (2013 و 2014) و بازی های آسیایی (2014) را در کارنامه دارد. این وزنه بردار دو بار هم در سال های 2011 و 2012 عضو تیم ملی در مسابقات وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان آسیا بود و سال جاری، برای سومین بار است که حضور در این رقابتها را تجربه می نماید.

مجید عسکری با قهرمان دنیا رقابت می نماید

نکته جالب در خصوص عسکری تغییر سه باره وزن او در مسابقات مختلف است. عسکری سال 2011 در دسته 56 کیلوگرم حضور داشت، سال های 2012 و 2013 در وزن 62 کیلوگرم رقابت کرد، سال 2014 دوباره به دسته 56 کیلوگرم برگشت و حالا درحالی برای حضور در رقابتهای قهرمانی بزرگسالان آسیا آمده می شود که برای دومین بار با افزودن بر وزن بدنش، به دسته 62 کیلوگرم برگشته است.

او که پیش تر در رقابتهای قهرمانی بزرگسالان آسیا 2012، یونیورسیاد دنیای 2013 و رقابتهای قهرمانی بزرگسالان دنیا در همان سال، در وزن 62 کیلوگرم به روی تخته رفت، این بار امیدوار است اولین مدال بین المللی خود را در این وزن به دست بیاورد. دو نایب قهرمانی مجید عسکری در رقابتهای قهرانی جوانان دنیا و همینطور قهرمانی بزرگسالان آسیا در سال 2011، هر دو در شرایطی به دست آمد که این وزنه بردار در دسته 56 کیلوگرم رقابت می کرد.

بهترین رکوردهای عسکری

مجید عسکری را با عنوان رکورددار نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ایران در دسته 56 کیلوگرم می شناسیم که حالا به دنبال ثبت رکورد در دسته 62 کیلوگرم است. براساس آنچه در رکوردگیری های تیم ملی وزنه برداری در اردوهای اخیر این تیم به دست آمد، شاید بتوان از رکوردهای عسکری در اردوی چالوس به عنوان بهترین رکوردهای این وزنه بردار در دسته 62 کیلوگرم یاد کرد؛ جایی که عسکری 135 کیلوگرم در یکضرب و 160 کیلوگرم در دوضرب را بالای سر برد.

در رقابتهای رسمی اما بهترین رکوردهای عسکری همان هایی بود که دو سال پیش در رقابتهای قهرمانی دنیا بالای سر برد؛ 128 کیلوگرم در یکضرب و 160 کیلوگرم در دوضرب. او با این رکوردها دو سال پیش عنوان ششم دنیا را به دست آورد که البته عنوانی ارزشمند بود. با این حال با توجه به اینکه بیشتر قهرمانان این وزن آسیایی هستند، حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا شاید به اندازه رقابتهای قهرمانی دنیا برای نماینده کشورمان سخت باشد.

بد نیست بدانید رکوردهای دسته 62 کیلوگرم ایران در رده سنی بزرگسالان با 140 کیلوگرم در یکضرب، 162 کیلوگرم در دوضرب و 302 کیلوگرم در مجموع، هر سه در اختیار سید مهدی پانزوان، مربی کنونی تیم ملی وزنه برداری است، رکوردهایی که 15 سال پیش به ثبت رسیده و در تمام این سال ها دست نخورده باقی مانده است.

حریفان اصلی عسکری

با توجه به استارت لیست مسابقات، جیانجون دینگ از چین و چول بوم سین از کره شمالی جدی ترین رقبای عسکری در مسابقه فردا هستند.

وزنه بردار کره ای سال جاری برای اولین بار است که در دسته 62 کیلوگرم رقابت می نماید. چول بوم سین سال 2012 در رقابتهای المپیک لندن هم حضور داشت اما عنوانی بهتر از دهمی کسب نکرد. یک قهرمانی هم در کارنامه او دیده می شود که به رقابتهای کم اهمیت کاپ آسیا برمی شود؛ جایی که سین در حضور چهار وزنه بردار اول شد. با این حال نماینده کره شمالی در دسته 62 کیلوگرم یک تازه وارد به شمار می رود و می تواند باعث شگفتی شود.

اما شانس نخست کسب مدال طلا در رقابتهای دسته 62 کیلوگرم کسی نیست جز جیانجون دینگ از چین. این وزنه بردار 26 ساله از سال 2008 در رقابتهای بین المللی حضور دارد و همیشه یکی از مدعیان وزن 62 کیلوگرم بوده است. دینگ اگرچه هیچ گاه توفیق حضور در المپیک را نداشته اما سال 2009 عنوان قهرمانی دنیا را به دست آورد و پارسال هم در رقابتهای دنیای 2014 روی سکوی سوم ایستاد. قهرمانی یونیورسیاد دنیای و همینطور قهرمانی بزرگسالان آسیا از دیگر افتخارات این وزنه بردار چینی است. جالب آنکه او از سال 2008 تا به امروز در هیچ مسابقه رسمی کمتر از 302 کیلوگرم رکورد مجموع نزده است و در آخرین مسابقه خود نیز توانست به حدنصاب مجموع 312 کیلوگرم برسد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 651

به "مجید عسکری با قهرمان دنیا رقابت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجید عسکری با قهرمان دنیا رقابت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید