ماجرای توقف 20 جهانگرد اروپایی در مرز ایران

به گزارش بانوی ایران، 20 توریست اروپایی که با کمپر های خود به ایران سفر نموده بودند، هنگام خروج از مرز بازرگان و ورود به خاک ترکیه، متوقف شده اند. معاون توریستی کشورمان می گوید: مشکل ترکیه است که به دلیل محدودیت های کرونا، به این توریستان اجازه ورود نمی دهد. درحال هماهنگی با مقامات و گمرک ترکیه هستیم تا این مشکل رفع گردد.

ماجرای توقف 20 جهانگرد اروپایی در مرز ایران

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش ایسنا، ترکیه همزمان با شیوع ویروس کرونا، از اسفندماه سال گذشته مرز های مشترک با ایران را بست و اجازه تردد به مسافران از مرز های هوایی و زمینی را نداد. اعمال این محدودیت، حالا توریستان اروپایی که زمینی در حال سفر هستند را به دردسر انداخته است. مقامات محلی در استان آذربایجان غربی می گویند ترکیه جوابگوی مسئله ای که به وجود آمده است، نیست.

طبق اطلاعاتی که اداره میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی ماکو منتشر نموده، این 20 توریست از سوئد، اسپانیا، فرانسه و آلمان هستند که با اتومبیل های ون و کمپر سفر می نمایند و به انگیزه طبیعت و کویرگردی وارد ایران شدهاند، اما هنگام خروج از مرز و ورود به خاک ترکیه، با ممانعت گمرک این کشور روبرو شدند. بعضی از این توریستان نزدیک به 20 روز است پشت مرز ترکیه معطل ماندهاند.

ولی تیموری ـ معاون توریستی وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی ـ که روز گذشته (27 تیرماه) در جریان شرایط این توریستان نهاده شد، پس از پیگیری موضوع، گفت: مشکل ترکیه است که به دلیل محدودیت های کرونا، مرز ها را بسته و اجازه ورود به این توریستان را نمی دهد. درحال هماهنگی و رایزنی به وسیله نمایندگی های کشورمان در ترکیه هستیم که به زودی از مرز خارج شوند و به کشورهایشان برگردند.

وی اضافه کرد: سفارتخانه های این توریستان رایزنی های لازم را با دولت ترکیه انجام داده اند، اما پس از گذشت حدود دو هفته از این رایزنی ها، هنوز هیچ جوابی از طرف مقامات ترکیه داده نشده است.

تیموری با استناد به اظهارات مسئولان توریستی استان آذربایجان غربی که در حال پیگیری خروج این توریستان هستند، اظهار کرد: آن ها خیلی وقت است درحال سفر در ایران هستند، اغلب خانواده و دارای کودک خردسال هستند. متاسفانه به دلیل همکاری نکردن ترکیه، پشت مرز معطل مانده است.

علی خورابلو ـ مدیر اداره میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی شهرستان ماکو نیز گفته است: پس از پذیرش نکردن گمرک ترکیه، این توریستان با همکاری میراث فرهنگی ماکو و مسئولان به درخواست خودشان در روستای تاریخی و سایت توریستی سنگر مستقر شده اند و ترجیح داده اند در کمپر های خود اقامت داشته باشند. این توریستان بین سه تا 20 روز است که در شهرستان ماکو مستقرند و از نظر تامین غذا و امنیت مسئله ای ندارند.

شهرستان ماکو در شمال آذربایجان غربی واقع شده که در راستا مرز بازرگان واقع شده است، مرزی که یکی از مبادی مهم ورود و خروج مسافر به شمار می آید.

منبع: فرارو
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1163

به "ماجرای توقف 20 جهانگرد اروپایی در مرز ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای توقف 20 جهانگرد اروپایی در مرز ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید