لیست باکیفیت و بی کیفیت ترین خودروهای داخلی اردیبهشت 1400

به گزارش بانوی ایران، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گزارش ارزشیابی کیفی خودرو در اردیبهشت 1400 را منتشر کرد. متأسفانه در این گزارش ها، خبری از نمره های منفی خودروها و همچنین نوع عیب های کشف شده آنها نیست. بنابراین مشخص نمی شود که وزن ستاره های دریافتی یا ازدست رفته بیشتر بر اساس سیستم های فنی و مکانیکی یا تزییناتی و رفاهی است و این مسائل و عیب ها با چه هزینه ای و به چه صورتی قابل رفع است. به علاوه مشخص نیست که محصول خروجی از کارخانه در بازه زمانی مثلاً 3 ماهه، چه مسائل و معایب جدیدی را تجربه خواهد کرد.

لیست باکیفیت و بی کیفیت ترین خودروهای داخلی اردیبهشت 1400

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به عنوان نهاد بازرسی موردتأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت بخش عمده مسئولیت ارزشیابی کیفی خودروها را در کشور بر عهده دارد. این شرکت نتایج این ارزشیابی را ضمن مقایسه با اهداف کیفی تعیین شده برای هر خودرو، بر اساس جدول سطوح کیفیت و حدود مجاز مصوب نیز موردتجزیه و تحلیل قرار می دهد. گزارشی را که از این بررسی حاصل می شود، هر ماه به وزارت صمت ارائه می کند.

فرایند ارزشیابی کیفی خودروها به منظور آگاهی از تمام ایرادات موجود در خودرو به وسیله هدایت آدیت به کشف معایب عملکردی و تأثیر حداکثری ایرادات ایمنی طراحی شده است. گفتنی است در ارزشیابی کیفی، خودرو ازنظر معایب ظاهری و عملکردی موردبازرسی قرار می گیرد.

آنچه واضح است این است که در پی وضع تحریم های 2 سال گذشته، صنعت خودروسازی کشورمان چه در زمینه کمی (تیراژ) و چه در زمینه کیفی دچار مشکل شده است و حضور چشمگیر خودروهای 3 ستاره قدیمی در جداول ارزیابی کیفی نیز شاهدی بر همین مدعا است.

در ادامه گزارش ارزشیابی کیفی خودروها در اردیبهشت 1400 را مشاهده می کنید.

***

شما می توانید تازه ترین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2147

به "لیست باکیفیت و بی کیفیت ترین خودروهای داخلی اردیبهشت 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیست باکیفیت و بی کیفیت ترین خودروهای داخلی اردیبهشت 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید