لیبی ، سفر محرمانه حفتر به اردن برای درخواست کمک

به گزارش بانوی ایران، برخی منابع لیبیایی از سفر محرمانه ژنرالخلیفه حفتر فرمانده نیروهای شرق لیبی به اردن و دیدار با مقامات ارشد این کشور خبر دادند.

لیبی ، سفر محرمانه حفتر به اردن برای درخواست کمک

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، برخی منابع لیبیایی گفتند که ژنرال خلیفه حفتر چند روز گذشته در سفری محرمانه به امان پایتخت اردن با مقامات ارشد این کشور دیدار کرد.

این منابع گفتند که حفتر در دیدار با مقامات ارشد اردن کمک فوری نظامی و اطلاعاتی این کشور را درخواست کرده است بویژه اینکه نیروهای دولت وفاق ملی (غرب لیبی) تحت حمایت ترکیه اخیرا ساحل غربی لیبی را تحت سلطه خود درآورده اند.

به نوشته روزنامه رأی الیوم، این منابع همچنین گفتند که پیشتر میانجی گری اردن باعث تحقق آشتی بین ژنرال حفتر با عقیله صالح رئیس مجلس طبرق (شرق لیبی) شد.

منابع دولتی اردن هنوز این خبر را تأیید یا رد نکرده اند.

از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی رهبر سابق لیبی در سال 2011 ، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان ارتش ملی لیبی را حمایت می کند.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین 1398 با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه نظامیان متحد با آن روبرو شده و تا به امروز پیروز نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1038

به "لیبی ، سفر محرمانه حفتر به اردن برای درخواست کمک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی ، سفر محرمانه حفتر به اردن برای درخواست کمک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید