لزوم اصلاح نظام پرداخت نقدینگی به مناطق 22گانه

به گزارش بانوی ایران، معاون اقتصادی و اقتصاد شهری شهردار تهران با اشاره به راهکارهای افزایش درآمد شهرداری تهران، بر لزوم اجرای ممیزی جدید و به روزآوری زیرساخت های اطلاعاتی مانند بانک اطلاعات املاک و فرهنگ سازی پرداخت عوارض و بهای خدمات با مشارکت تمامی واحدهای مرتبط در شهرداری تاکید نمود.

لزوم اصلاح نظام پرداخت نقدینگی به مناطق 22گانه

به گزارش خبرنگاران به نقل از شهرنوشت، عبدالحمید امامی، حل مسائل اقتصادی در شهرداری تهران و رسیدن به درآمدهای پایدار را در 3 مرحله کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تشریح و اظهار کرد: شهرداری های کلان شهرها و به خصوص شهرداری تهران در کوتاه مدت باید مدیریت بهینه و تسهیل فرآیندهای اجرایی منابع غیرنقدی را انجام دهند و استفاده از ظرفیت اسناد خزانه را از دولت پیگیری نمایند.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح نظام توزیع عوارض کالا و خدمات، موضوع قانون اقتصادیات بر ارزش افزوده که به صورت پیشنهاد در لایحه دائمی شدن قانون اقتصادیات بر ارزش افزوده مطرح شده است، ساماندهی درآمدها و شرکت های تابعه و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود، اصلاح نظام تخصیص اعتبار و پرداخت نقدینگی به واحدهای تابعه به ویژه مناطق 22گانه و پیگیری و مشخص تکلیف تثبیت های تجاری و اداری را از دیگر راهکارهای کوتاه مدت برای افزایش درآمد شهرداری بیان کرد.

  • مجله مناطق شهرداری

معاون اقتصادی و اقتصاد شهری شهردار تهران این پیشنهاد را هم داد که تمامی محاسبات عوارض شهرسازی بر مبنای مصوبات شورای اسلامی شهر باید اصلاح و سیستمی شود. از طرف دیگر باید پیگیری ویژه ای درباره استفاده از ظرفیت درآمدی پروژه های مشارکتی و همین طور استفاده از ظرفیت کمیسیون ماده 5 برای بهینه سازی کاربری و بارگذاری بر روی املاک انجام شود.

امامی با تاکید بر لزوم پیگیری تصویب لایحه درآمدهای پایدار شهرداری ها با رویکرد تمرکززدایی، تصویب این لایحه را گام بزرگی در دوری شهرداری ها از درآمدهای ناپایدار و دسترسی آسان به منابع پایدار توصیف کرد.

معاون شهردار تهران از دیگر راهکارهای افزایش درآمدهای شهرداری را تنظیم قوانین و مقررات تسهیل نماینده و حذف نماینده رویکرد تمرکزگرایانه دولت در تسهیم اعتبارات دانست و گفت: بخشی از موضوع به درآمدهای حاصل از جرایم رانندگی و خرید ماشین آلات برمی شود؛ در واقع باید شرایط و قوانین به گونه ای تدوین و تنظیم شود که سهم شهرداری از این درآمدها مشمول گذر زمان نشود.

معاون اقتصادی و اقتصاد شهری شهردار تهران با تاکید بر لزوم اصلاح روابط و ایجاد تعاملات جدی کارشناسی بین شهرداری ها و دستگاه قضایی به خصوص دیوان عدالت اداری، اجرای ممیزی جدید و به روزآوری زیرساخت های اطلاعاتی مانند بانک اطلاعات املاک، فرهنگ سازی پرداخت عوارض و بهای خدمات با مشارکت تمامی واحدهای مرتبط در شهرداری، طراحی الگوهای نوین برای مشارکت بخش خصوصی در ساخت و بهره برداری از پروژه ها و زیرساخت های شهری و برنامه ریزی جدی و مستمر برای مدیریت هزینه و صرفه جویی در تمامی بخش ها را از دیگر راهکارهای افزایش درآمد شهرداری تهران بیان کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 662

به "لزوم اصلاح نظام پرداخت نقدینگی به مناطق 22گانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم اصلاح نظام پرداخت نقدینگی به مناطق 22گانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید