قادر آشنا: نمایشخانه الگوی شایسته ای برای رویدادهای نمایشی مشابه است

به گزارش بانوی ایران، تهران (پانا) - مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی گفت دومین جشنواره مجازی نمایشخانه با تکیه بر تجربه های پیشتین، می تواند الگوی شایسته ای برای رویدادهای نمایشی مشابه باشد.

قادر آشنا: نمایشخانه الگوی شایسته ای برای رویدادهای نمایشی مشابه است

به گزارش ایرنا، قادر آشنا روز دوشنبه در پیامی به دومین جشنواره نمایشی نمایشخانه، با قدردانی از هنرمندان و برگزار کنندگان این رویداد، اضافه کرد: از آنجا که جامعه هدف این جشنواره خانواده ها و فرزندان هنرمند ایران هستند، دایره اثرگذاری آن می تواند بسیار وسیع و پایا باشد.

وی اضافه کرد: تئاتر، این کهن هنر انسان محور از دیرباز بانی بنیان های فکری و فلسفی بسیاری بوده است و اصول فکری متفکران زیادی در قالب نمایش و تئاتر قوام یافته و به جهان عرضه شده اند.

آشنا اضافه کرد: رسالت تئاتر آنگاه به کمال می رسد که نیکی ها و خصلت های شریف انسانی را به زبان شیوا و زیبای درام به مخاطبانش ارائه کند و در نیکوتر شدن حال جهان بکوشد.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هنرمندان ایرانی همواره با خلاقانه ترین شیوه ها کوشیده اند تا مضمون های کلان انسانی و اخلاقی را در صحنه های نمایش به تماشای مردمان این سرزمین بگذارند و این رسالت در ماه هایی که جهان با بلایی ناگزیر روبرو شده است با دشواری ها و البته با نوآوری هایی در گوشه گوشه سرزمین هنر پرورمان همراه شده است.

وی گفت: یکی از این راهکارها، بهره گیری از امکان و قابلیت های فضای مجازی و تکنولوژی های نوین ارتباطی برای عرضه آثارنمایشی و برقرار کردن ارتباط روزآمد با مخاطبان است.

آشنا خاطرنشان کرد: امروز این بزنگاه به یاری نوآوری و همت هنرمندان در اجراها و نیز برگزاری رویدادهای نمایشی، عرصه رخدادهای مبارکی شده است.

آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی نمایشخانه که به همت سازمان مردم نهاد نیمدری سبز و با حمایت دفتر امور اجتماعی وفرهنگی استانداری بوشهر و اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی به دبیری محمد مظفری روز چهارشنبه 12 خرداد 1400 برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1727

به "قادر آشنا: نمایشخانه الگوی شایسته ای برای رویدادهای نمایشی مشابه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قادر آشنا: نمایشخانه الگوی شایسته ای برای رویدادهای نمایشی مشابه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید