شهر تاریخی مالاکا

به گزارش بانوی ایران، شهر تاریخی مالاکا، یکی از زیباترین شهرهای کشور مالزی برای بازدید است.  در سال‌های اخیر شهر مالاکا به دلیل برخورداری از جاذبه‌های تاریخی بیشتر در بین گردشگران تور مالزی محبوبیت پیدا کرده است.

شهر تاریخی مالاکا

با این حال، در سال‌های اخیر شهر مالاکا به دلیل برخورداری از جاذبه‌های تاریخی بسیار، بار دیگر شهرت خود را باز پس گرفته و اکنون به عنوان یکی از مقاصد گردشگری برتر مالزی شناخته می‌شود. مالاکا، که مبدأ اصلی سبک آشپزی نیونیا (Nyonya) مالزی است، اکنون به یکی از مقاصد محبوب گردشگرانی تبدیل شده است که مشتاقانه خواهان بازدید اجمالی از میراث منحصر به فرد و ویژه تور مالزی هستند.

فرهنگ مالاکا متشکل از آمیزه‌ای از فرهنگ‌های مالایی، چینی، هندی، اروپایی، و فرهنگ‌های متفرقه است. زندگی در این شهر تحسین‌ برانگیز مالزیایی، در بستری قدیمی و فراموش شده در جریان است. در این شهر مغازه‌ها زود بسته می‌شوند، عبور و مرور به آهستگی و با حوصله انجام می‌شود، و زندگی و هیاهوی شهری در این منطقه چندان به چشم نمی‌خورد. در میان مکان‌های تاریخی پراکنده شهر، ویترین‌های مغازه‌های چینی و کامپونگ‌های سنتی مالایی توجه‌ گردشگران را به خود جلب می‌کند. اگرچه در این منطقه، همچون سواحل شرقی کشور مالزی، خط ساحلی با شن‌های سفید وجود ندارد، اما مالاکا میراث‌ با ارزشی است که توجه عموم را به این منطقه جلب کرده‌اند.

شهر مالاکا، که به عنوان پایتخت غیر رسمی تاریخی مالزی نیز شناخته شده و در سال 2008 به عنوان میراث جهانی یونسکو معرفی شد - یکی از بی‌تکلف‌ترین استان‌های کشور مالزی محسوب می‌شود. مالاکا علاوه بر برخورداری از جاذبه‌های تاریخی- از بافت تاریخی و گلبهی‌رنگ منطقه استازای (Stadthuys) تا بازار شبانه جونکر  به عنوان مهد اصلی انواع بسیاری از غذاهای خوشمزه نیز در تور مالزی شناخته شده است.

در اواخر قرن چهاردهم، مالاکا تنها یک روستای ساده مخصوص ماهیگیری بود. شاهزاده پارامسوارا (Parameswara)، در مسیر فرار از منطقه سوماترا که در حوالی مالاکا قرار داشت، در سواحل مالاکا توقف کرد و در همین حین بود که با شهر مالاکا آشنا شد. او از همان زمان تصمیم گرفت تا مالاکا را به یک بندرگاه تبدیل کند؛ بندرگاهی که در آن کشتی‌های در حال عبور از تنگه استراتژیک مالاکا بتوانند برای در امان ماندن از بادهای موسمی و نیز تأمین مجدد آذوقه خود توقف کرده و پس از پایان یافتن بادهای موسمی مجدداً به مسیر خود ادامه می‌دهند.

انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 597

به "شهر تاریخی مالاکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر تاریخی مالاکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید