شناسایی موارد نو سویه اومیکرون در کره جنوبی

به گزارش بانوی ایران، آمارهای تازه حاکی از جدی شدن شیوع سویه تازه کرونا در کره جنوبی و نگرانی شدید مقامات این کشور برای چگونگی مهار سویه اومیکرون است.

شناسایی موارد نو سویه اومیکرون در کره جنوبی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، کره جنوبی امروز (یکشنبه) ابتلای سه مورد تازه به سویه اومیکرون را تایید کرد و بدین ترتیب تعداد مبتلایان تایید شده به این سویه در کره جنوبی به 12 مورد افزایش یافته است.

کره جنوبی بعلاوه روز شنبه ابتلای 5128 مورد تازه به کرونا را تایید کرد که شاهد کاهشی اندک در مقایسه با آمار 5352 مورد روز قبل از آن است.

تعداد کل مبتلایان به کرونا در این کشور 473034 مورد و مرگ و میر ناشی از این ویروس نیز تا به امروز 3852 مورد اعلام شده است.

دولت از مردم خواسته تا پیش از حضور در رستوران ها، سینما و اماکن عمومی دیگر کارت واکسن خود را همراه داشته باشند.

سازمان بهداشت جهانی بیان کرد که سویه تازه ویروس کرونا با نام اومیکرون احتمالا در نقاط مختلف جهان توسعه خواهد یافت. خطر ابتلا به این سویه در سطح جهانی بسیار بالا است و می تواند در بعضی منطقه ها عوارض شدیدی به همراه داشته باشد.

این نهاد وابسته به سازمان ملل از 194 عضو خود خواست تا واکسیناسیون گروه حساس را با سرعت بیشتری انجام داده تا درصورت افزایش احتمالی تعداد مبتلایان، طرح های جایگزین برای حفظ خدمات ضروری بهداشتی آماده اجرا باشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 دی 1400 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1964

به "شناسایی موارد نو سویه اومیکرون در کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی موارد نو سویه اومیکرون در کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید