هتل ها چگونه خطر ابتلا به کرونا را افزایش می دهند؟

به گزارش بانوی ایران، هتل ها با شروع فصل تابستان و افزایش سفر ها، احتمالا در لیست اماکن آلوده به ویروس کرونا قرار می گیرند. در این مطلب می خوانیم که چطور طی سفر و مخصوصا زمان اقامت در هتل، از خطر کووید 19 در امان باشیم؟

هتل ها چگونه خطر ابتلا به کرونا را افزایش می دهند؟

به گزارش خبرنگاران، مراکز سلامت و بهداشت در سراسر دنیا به طور کلی توصیه می کنند تا زمانی که فرایند واکسینه شدن ادامه دارد، از رفتن به مسافرت خودداری کنید. با این وجود تعداد زیادی از مردم تصمیم گرفته اند که دل به جاده و سفر بسپارند. این بدان معنی است که بسیاری از افراد در حال رزرو هتل برای اقامت هستند و حال این سوال ایجاد می شود که آیا ویروس های موجود در سطوح هتل خطری دارند یا خیر.

متخصصان در مورد نحوه محافظت از خود در برابر میکروب ها، به خصوص ویروس کرونا ، هنگام اقامت در هتل یا خانه اجاره ای برای تعطیلات ، توضیحاتی ارائه میکنند.

سطوح آلوده راه اصلی انتشار ویروس نیستند.

در اوایل بیماری همه گیر، قبل از آنکه متخصصان بهداشت نحوه انتشار ویروس کرونا را بفهمند، ضد عفونی شدید سطوح بهترین روش برای جلوگیری از عفونت به نظر می رسید.

اکنون مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که گرچه امکان ابتلای فرد به کووید 19با لمس یک سطح آلوده وجود دارد اما این روشی معمول برای انتقال ویروس کرونا نیست.

دانشمندان ادعا می کنند که ویروس عمدتاً از طریق تماس فرد به فرد پخش می شود که می تواند در هنگام سرفه، صحبت کردن یا پخش شدن قطره های تنفسی در فرد آلوده رخ دهد.

انتقال تنفسی فاکتور بسیار مهمی نسبت به سطوح برای گسترش کووید 19 است.

پس لازم نیست توالت هتل را تمیز کنید، چمدان را تمیز کنید یا لیوان ها یا فنجان های قهوه را دوباره در اتاق هتل بشویید، مگر اینکه کثیف باشند.

تمیز کردن بیش از حد خطرات خاص خود را دارد.تنفس زیاد مواد ضدعفونی کننده می تواند برای سلامتی شما مضر باشد.

در حالی که نیازی به پاک کردن کامل همه چیز نیست ، اطمینان از ضد عفونی مناسب ایده خوبی است. تمیز کردن سوئیچ های روشنایی، دکمه های در، کنترل از راه دور و مواردی از این دست ارزش زیادی دارد.

دستمال مرطوب ضد باکتری نیز برای مسافرت ایده آل است.

قبل از پاک کردن محلول تمیزکننده از روی سطوح اجازه دهید حداقل یک دقیقه محلول روی سطح آن بماند.

شاید بهترین کاری که می توانید در اتاق هتل یا ویلای اجاره ای انجام دهید باز کردن پنجره ای برای ورود هوای تازه است.

ذرات ویروس از طریق صحبت، آواز، سرفه و عطسه به هوا منتقل می شوند و ریزترین قطرات می توانند ساعتها در هوا بمانند.اگر پنجره را باز کنید ، نسیم هوای داخل اتاق را با هوای تازه پر می کندکه خیلی مهم است.

در زمان اقامت در هتل شخص دیگری تختخواب شما را مرتب می کند و حوله های شما را تعویض می کند. اگر قرار است چند روز در هتل باشید، باید از این سرویس صرف نظر کنید. هیچ دلیلی برای ورود افراد به اتاق شما وجود ندارد حتی اگر ماسک زده باشند.

بسیاری از هتل ها از خدمات معمول خدمتکار روزانه در طی همه گیر شدن چشم پوشی می کنند و فقط در صورت درخواست برای تمیز کردن وارد می شوند.

اگر برای تعطیلات ، دیدن دوستان یا خانواده خود به یک هتل سفر می کنید، قرار دریافت در معرض ویروس کرونا بیشتر در خارج از اتاق شما است حتی اگر کاملاً واکسینه شده باشید در ملاقات های عمومی ماسک بزنید و از حضور در اجتماعات متوسط و بزرگ خودداری کنید.

در نظر دریافت نظافت هتل بسیار مهم است اما اقداماتی که شما را در تماس نزدیک با افراد دیگر قرار می دهد مانند حمل و نقل عمومی، رفتن به رستوران ها یا سینما و معاشرت با دیگران نیاز به مراقبت بیشتر دارد.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1744

به "هتل ها چگونه خطر ابتلا به کرونا را افزایش می دهند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هتل ها چگونه خطر ابتلا به کرونا را افزایش می دهند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید