شفر: چرا می گویید پرسپولیس از انتخاب داور مسرور نیست؟

به گزارش بانوی ایران، چرا می گویید پرسپولیس از بابت انتخاب داور خرسند نیست؟ این صحبتی که شما مطرح می کنید، یک پیغام بد برای داور است.

شفر: چرا می گویید پرسپولیس از انتخاب داور مسرور نیست؟

وینفرد شفر، سرمربی استقلال روز آدینه با حضور در سالن نشست خبری به گفت و گو با خبرنگاران درباره دیدار دربی پرداخت. وینفرد شفر پیش از آغاز نشست خبری فرا رسیدن سال نو را تبریک گفت.

یادآوری مسئولیت رسانه ها

برای مردم ایران، شما و خانواده بهترین آرزوها را در سال جدید دارم. از شما برای سال گذشته که در آن همکاری خوبی داشتیم، تشکر می کنم و امیدوارم همکاری ما با همین کیفیت ادامه پیدا کند. آنچه شما منتشر می کنید، بسیار مهم است و تنها در ایران خوانده نمی گردد و در همه جهان مطالب شما خوانده می گردد. خیلی از رسانه های آلمانی مطالبی از رسانه های ایران را برای من ارسال می نمایند و در باره آن سوال می پرسند و شما مسئولیت مهمی درباره کشور خود دارید. این صحبتی که من انجام دادم درباره رسانه های رسمی(سایت و روزنامه) است و درباره رسانه هایی نیست که با تماس و پرداخت پول، مطالب در آن منتشر می گردد.

امیدوارم به سیل زده ها یاری نمایند

من، تیمم، همه اعضای کادرفنی و پزشکی بسیار بسیار برای حادثه سیل در شیراز و سایر مناطق غمگین هستیم و برای این مردم دعا می کنیم. امیدوارم همه به این مردم یاری نمایند و ما از این اتفاق عمیقا ناراحت هستیم.

تیمم را خیلی دوست دارم

زمانیکه وارد استادیوم آزادی می شوید، می بینید که از شما درخواست شده تا بازی منصفانه انجام دهید و عشق و علاقه به فوتبال را مشاهده کنید. این برای همه است و شما بهتر از من می دانید این دربی، یکی از بزرگترین دربی های جهان است و ما از حضور در این مسابقه خرسند هستیم و هیچکس از تیم ما دنبال مشکل نیست. در 3 بازی قبلی طرفداران تنها به تیم ما یاری کردند و طرفداران مانند دیوار پشت تیم هستند و برای کسب نتیجه مطلوب کوشش می نمایند. با وجود همه مسائلی که در سال گذشته داشتیم، اکنون در رتبه دوم جدول حضور داریم. باید از تیمم تشکر کنم و باید بگویم تیمم را بسیار دوست دارم. از طرفداران تشکر می کنم و برای سال آینده باید مسائلی تغییر کند. من به باشگاه لیست دادم و این تیم باید کنار یکدیگر بماند تا فصل آینده قدم های محکمی برداریم.

ما هم باید مثل پرسپولیس زمین تمرین خوب داشته باشیم

همه از شرایط آب و هوایی خبر دارید و ما چند روز در چمن مصنوعی تمرین کردیم و این برای بازیکنان حرفه ای خوب نیست و چند بازیکن ما تمرین نکردند. از دکتر نوروزی تشکر می کنم که شرایط بازیکنان را فراهم کردند. امیدوارم ما هم زمین خوب مانند پرسپولیس داشته باشیم و این موضوع برای انجام کار حرفه ای بسیار مهم است.

سرمربی استقلال در واکنش به صحبت های فرشید باقری مبنی بر مسائل استقلال در جهت آماده سازی گفت: زمین تمرین ما برای تمرین خیلی خوب، خوب نبود. چند بازیکن مسائلی در زانو و عضلات خود پیدا کردند. اکنون در زمین 2 آزادی هستیم اما آنجا نیز بد است و در آینده درباره آن صحبت می کنیم.

دوست دارم فردا استقلالی ها خرسندتر باشند

تیم من فردا با قلب خود بازی می نماید. البته ما همواره با قلب خود و برای طرفداران بازی می کنیم اما فردا یک بازی ویژه است و از حضور خبرنگاران و صحبت های مردم و صحبت های خارج از کشور همه چیز معین است. بازی قبل از دربی اهمیت امتیازی زیادی داشت زیرا صندلی را در جدول معین می کرد. فردا با صد در صد قدرت به زمین می رویم و باید باهوش و با فکر بازی کنیم تا شانس خوبی برای موفقیت داشته باشیم. امیدوارم تماشاگران هر دو تیم فردا از بازی لذت ببرند اما طرفداران استقلال خرسندتر از طرفداران پرسپولیس باشند. ما روی این موضوع کوشش می کنیم و امیدوارم فردا بعد از بازی در استادیوم و خیابان ها مسئله ای نباشد و طرفداران استقلال با خرسندی زمین را ترک نمایند.

نمی خواهم بیشتر از این درباره صحبت هایی که زده شده، صحبت کنم. من عاشق فوتبال هستم و امیدوارم طرفداران استقلال از حریف فردا خوشحا ل تر استادیوم را ترک نمایند.

کولینا خوش آمدی

دو نکته درباره فوتبال می خواهم بگویم؛ بابت صعود تیم امید ایران و رسیدن به تایلند بسیار خرسند هستم. به دو بازیکن استقلال که در این تیم هستند تبریک می گویم. نورافکن لیدر این تیم بود و این اتفاق بسیار خوب بود. به آقای کولینا نیز خوش آمد می گویم. در جام جهانی و جام فدراسیون ها با ایشان همکاری داشتیم. از حضور ایشان خرسند هستم و ایشان می توانند به فوتبال ما یاری نمایند.

به بازیکنانم گفتم با داور صحبت نکنید

شفر در واکنش به این موضوع که آیا استقلال تهاجمی در زمین حاضر خواهد شد، گفت: ما ابتدا می خواهیم بازی را کنترل کنیم و هر دو تیم می خواهند برنده باشند. پرسپولیس از ما 7 امتیاز جلوتر بود و اکنون اختلاف به 2 امتیاز رسیده است. کنترل فضای استادیوم بسیار مهم است و به آنها گفتم نباید با داور صحبت نمایند. زمانیکه نزدیک محوطه جریمه ما می شوند، باید مواظب باشیم زیرا آنها در نزدیکی محوطه جریمه خطرناک هستند.

حاشیه های پیرامون منشا برای دربی؟

منشا بازیکن بسیار خوبی است و ما بازیکن بد جذب نمی کنیم. او برای این دیدار انگیزه زیادی دارد و طرفداران او را دوست دارند. زمانیکه احتمال آمدن او بود، ما از واکنش طرفداران مطمئن نبودیم اما زمانیکه به جمع بندی نهایی رسیدیم، از مدیرعامل باشگاه خواستیم که او را جذب کند. او از دیدار با پرسپولیس عصبانی نیست. من در دیدار امید کنار بیرانوند حضور داشتم و او به من گفت که منشا بازیکن بسیار خوبی است.

دربی خسته نماینده می گردد یا جذاب؟

دربی نه فقط در ایران بلکه در کشورهای دیگر مانند آلمان و ایتالیا، دیداری است که باید در آن برنده باشید. در دربی اول با یک پنالتی شکست خوردیم و بعد از دریافت گل خوب بازی کردیم اما 3 امتیاز را واگذار کردیم. سبک کاری ما این است که فوتبال خوب بازی کنیم و دنبال بازی مستقیم و بلند نیستیم و دنبال بازی یک ضرب و دو ضرب هستیم. نمی توانیم به دروازه بان بگوییم توپ بلند بیاندازد و سپس حریف را تحت فشار بگذاریم. استقلال در این دیدار بازی خود را خواهد نمود و برای منشا یا تبریزی پاس بلند ارسال نمی کنیم. ما باید شرایط را فراهم کنیم تا به گل برسیم و به دنبال این هستیم.

شرایط متفاوت دربی و فضای جدول

ما ترکیب خوبی از بازیکنان با تجربه مانند منتظری، رحمتی و حیدری در کنار بازیکنان جوان و بازیکنانی مانند باقری و کریمی را داریم و چند بازیکن خارجی اضافه کردیم و همه می دانند باید چه نمایند. کسی نباید با داور صحبت اضافه انجام دهد و ما باید به او یاری کنیم. بازیکنان باید با ذهن آزاد و با تمرکز به زمین پا بگذارند و با یاری طرفداران برنده باشیم.

پلن استقلال در صورت دریافت گل اول چیست؟

اول از همه ما نباید گلی را دریافت کنیم و این بسیار مهم است. در 10-15 دقیقه ابتدایی و 20 دقیقه پایانی باید بازی را کنترل کنیم. می توانیم 3-5-2 یا 4-4-2 و یا 4-3-3 و یا دیگر سیستم ها بازی کنیم. باید ببینیم به چه چیزی احتیاج داریم و اگر لازم باشد تغییر سیستم می دهیم. بازی های مختلف پرسپولیس برابر السد و پاختاکور را دیدیم و حریف را می شناسیم اما مهم این است کاری که می خواهیم را انجام دهیم.

انتخاب خورشیدی و عدم استفاده از VAR

چرا می گویید پرسپولیس از بابت انتخاب داور خرسند نیست؟ (خبرنگاری در پاسخ گفت که از قضاوت های قبلی خورشیدی ناراضی بودند و البته هر دو تیم درخواست داور خارجی داشتند). این صحبتی که شما مطرح می کنید، یک پیغام بد برای داور است. ایران در جام جهانی 1994 در فینال نماینده داشت و در فینال المپیک نیز داور ایرانی حضور داشت. بازی بایرن و دورتموند زمانی که برگزار می گردد داور دانمارکی ندارد. داور بازی تراکتور باید اشکان دژاگه را اخراج می کرد اما حالا ندیده است و کاری از دست ما بر نمی آید. ما باید به داوران یاری کنیم و در تایلند نیز گاهی داور از ژاپن و کره جنوبی می آمد اما شرایط اینجا فرق می نماید. با این صحبت ها، اشتباه داوران باعث ناراحتی طرفداران می گردد و داور کامپیوتر نیست. کولینا می تواند به داوران ما یاری کند و در آینده نیز مارکوس مرک و دیگران می توانند به ما یاری نمایند و ما کاری به پرسپولیس نداریم و کار خود را انجام می دهیم. فکر می کنید اگر علیه داور صحبت کنید، داور بهتر می گردد؟ این اتفاقات من را یاد بازی سپاهان می اندازد که نتیجه آن را در زمین دیدیم. من 50 سال است که در فوتبال حضور دارم و ممکن است هر کسی اشتباه کند و هیچ داوری عمدا اشتباه نمی نماید. شما باید به داوران خیلی یاری کنید.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 11 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 178

به "شفر: چرا می گویید پرسپولیس از انتخاب داور مسرور نیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شفر: چرا می گویید پرسپولیس از انتخاب داور مسرور نیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید