آیا اهداف سه گانه فدراسیون کشتی در لیگ محقق شد؟

به گزارش بانوی ایران، به گزارش خبرنگاران، پرونده مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی در حالی هفته گذشته بسته شد که تیم بازار عظیم ایران توانست با تکیه بر توان اقتصادی و جذب حداکثری ستارگان کشتی به عناوین قهرمانی در هر دو رشته دست یابد. به هر حال این دوره از پیکارها با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی تمرینات و مسابقات کشتی در سراسر ایران با اما و اگرهای فراوانی استارت خورد و با فراز و فرودهای مختلفی به پایان رسید.

آیا اهداف سه گانه فدراسیون کشتی در لیگ محقق شد؟

مسئولان فدراسیون کشتی پیش از شروع پیکارهای لیگ با برگزاری جلسات متعدد با متولیان سیاسی و بهداشتی کشور در صدد کسب مجوز برپایی این مسابقات بودند که سرانجام پیروز شدند با تضمین رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و اقدامات ویژه، بستر برگزاری لیگ را مهیا سازند.

به گفته علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی که کوشش فراوانی برای روشن شدن تنور این مسابقات داشت، فدراسیون با برگزاری لیگ، سه هدف را دنبال می کرد. هدف اول آنکه چرخ کشتی بعد از مدتها تعطیلی و سکون به حرکت در آید، چراکه چند ماه دیگر المپیک 2021 توکیو پیش روی ملی پوشان کشتی است و این نفرات احتیاج به یک محک و آمادگی نسبی داشتند.

هدف دوم اینکه تقریباً بسیاری از اهالی کشتی از جمله کشتی گیران و مربیان هیچ منبع درآمد ثابت و مشخصی به جز لیگ ندارند و تعطیلی این پیکارها به منزله چالش نگران نماینده ای برای این قشر از گوش شکسته ها است. در نتیجه سفره لیگ برای این افراد پهن شد تا بتوانند در سالی که همچنان زیر سایه کرونا قرار گرفته است، کسب درآمد نمایند. بطوریکه به گفته رئیس فدراسیون کشتی در طول برگزاری لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی حدود 500 نفر اعم از مربی، کشتی گیر، داور و عوامل اجرایی در این میدان داخلی حضور داشتند.

و اما هدف سوم اینکه کشتی دوباره به خانه های مردم راه یابد و با ایجاد علاقه و انگیزه در بین نوجوانان، حرکت جدیدی برای شکل گیری نسل جدید کشتی شروع شود. طبیعتاً اگر کشتی دیده نشود و خبری از برگزاری مسابقات نباشد، شور و هیجانی هم در این عرصه وجود ندارد و این بدان معناست که پتانسیل های جوان و آینده ساز، دیگر رغبتی به حضور در این رشته نخواهند داشت.

بر هیچ کش پوشیده نیست فدراسیون کشتی برای برگزاری پیکارهای لیگ برتر و تضمین سلامت تمامی شرکت نمایندگان، اقدامات و تمهیدات فراوانی را اندیشید تا بتواند به اهداف خود در این میدان داخلی برسد. به همین دلیل می توان به اظهارات علیرضا دبیر اشاره نمود که بعد از پایان رقابتهای لیگ گفت: کاری که در لیگ انجام شد کار بزرگی بود. نزدیک ترین نفرات و دوستان با من تماس گرفتند و گفتند که برگزاری لیگ ریسک بالایی دارد و از باید صرف نظر کنیم، اما واقعاً نمی توانستیم کشتی را تعطیل کنیم. لیگ باید برگزار می شد چراکه قطعاً المپیک هم برگزار می شود، چراکه اگر قرار بر لغو المپیک بود، اتحادیه جهانی هیچگاه بر برپایی جام جهانی 2020 صربستان تاکید و اصرار نمی کرد. همه دیدند که در جام جهانی بسیاری از کشتی گیران از جمله روس، اوکراین و بلاروس با آمادگی بالایی شرکت کردند. طبیعتاً اگر ما هم رقابتهای لیگ را برگزار نمی کردیم و کشتی گیران را به یک آمادگی نسبی نمی رساندیم، قطعاً ضرر می کردیم.

آنچه مسلم است مزایای پیکارهای لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی برای فدراسیون کشتی به مراتب بیشتر از کاستی ها و حواشی آن بود، هر چند که در روز فینال لیگ برتر کشتی آزاد اتفاقاتی افتاد که می توانست به سرانجام نامطلوبی منتهی شود. تا جایی که رئیس فدراسیون کشتی شخصاً وارد گود شد و به قائله سرانجام داد. البته دبیر بعد از پایان فینال لیگ برتر کشتی آزاد و حواشی این ملاقات اظهار داشت: استقلال و پرسپولیس هویت ورزش این مملکت و باشگاه های بزرگی هستند، اما بعضی اوقات تصمیم بعضی آدم ها باعث می شود که نام این باشگاه ها خراب شود. قطعاً به عنوان مسئول فدراسیون اجازه نمی دهم اینچنین شود، چراکه سوای این اتفاقاً، کشتی ایران در آستانه المپیک احتیاج به آرامش دارد.

به هر حال بخشی از اهداف فدراسیون با برگزاری لیگ محقق شد و بخش دیگری از آن به برنامه های آینده بر می شود که آیا متولیان کشتی توانستند هر آنچه در لیگ کاشتند، در آینده برداشت نمایند یا خیر.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1434

به "آیا اهداف سه گانه فدراسیون کشتی در لیگ محقق شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا اهداف سه گانه فدراسیون کشتی در لیگ محقق شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید