سنجش ضربان قلب و تنفس با دوربین گوشی گوگل

به گزارش بانوی ایران، دوربینهای تلفن هوشمند پیکسل گوگل از ماه آینده با استفاده از هوش مصنوعی قادر خواهند بود ضربان قلب و تنفس کاربر را اندازه بگیرند.

سنجش ضربان قلب و تنفس با دوربین گوشی گوگل

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، برنامه های سلامت موجود در فروشگاه Google Play و فروشگاه اپ استور اپل سالهاست قابلیتهای مشابه را فراهم می کنند اما بررسی انجام گرفته در سال 2017 نشان داد صحت و دقت این برنامه ها متفاوت بوده و استفاده اندکی از آنها وجود دارد.

گوگل در یک پست وبلاگ گفت انتظار دارد این قابلیت را برای سایر تلفنهای هوشمند اندرویدی هم عرضه کند اما برنامه هایش برای آیفون نامعلوم است. ساعت اپل، فیت بیت گوگل و محصولات مشابه دیگر دسترسی به فناوریهای سنجش ضربان قلب را به مخاطبان گسترده ای فراهم کرده اند.

کاربرانی که می خواهند ضربان قلب خود را با استفاده از دوربین تلفن هوشمند اندازه بگیرند باید انگشت خود را بر روی لنز قرار دهند که تغییر رنگ ظریفی که مربوط به جریان خون است را تشخیص می دهد. شرایط تنفس از ویدئوی حرکات بالا تنه سنجیده می شود.

جک پو، مدیر محصول گوگل هلث در این باره اظهار کرد: این شرکت می خواست به کاربران تلفن هوشمند که می خواهند گاهی ضربان قلب و تنفس خود را بررسی کنند اما خرید دستگاه دیگری برایشان مقدور نیست، گزینه ای را فراهم کند.

پو گفت: این فناوری که در سنجش ضربان قلب دو درصد خطا دارد، پیش از این که در تنظیمات پزشکی مورد استفاده قرار گیرد، به تست بیشتری نیاز دارد.

این قابلیت در آپدیت جدیدی برای اپلیکیشن گوگل فیت موجود خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، گوگل با هدف رقابت با اپل، سامسونگ الکترونیکس و سایر شرکتهای فناوری موبایل که سرمایه گذاری بالایی در بازاریابی خدمات رفاهی انجام داده اند، دو سال پیش خدمات سلامت خود را پیش تقویت کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 اسفند 1399 بروزرسانی: 13 اسفند 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1512

به "سنجش ضربان قلب و تنفس با دوربین گوشی گوگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنجش ضربان قلب و تنفس با دوربین گوشی گوگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید