گلکسی واچ 6 و گلکسی واچ 6 کلاسیک رسما معرفی شدند

به گزارش بانوی ایران، سامسونگ در جریان رویداد گلکسی آنپکد 2023، دقایقی پیش از سری تازه ساعت های هوشمند پرچم دار گلکسی واچ 6 متشکل از دو ساعت گلکسی واچ 6 و گلکسی واچ 6 کلاسیک با قابلیت های پیشرفته و تغییراتی مجذوب کننده رونمایی کرد.

گلکسی واچ 6 و گلکسی واچ 6 کلاسیک رسما معرفی شدند

غول کره ای دنیای فناوری بعد یک سال دوری، مجدداً مدل کلاسیک را به سری گجت های پوشیدنی پرچم دار خود بازگردانده تا سال جاری با دو مدل استاندارد و کلاسیک به رقابت با رقبای سرسخت خود بپردازد. در نگاه اول یک سری تفاوت های ظاهری میان این دو مدل خودنمایی می نمایند که بارزترین آن حاشیه چرخان فیزیکی مدل کلاسیک است. در ادامه به آنالیز کامل این دو ساعت خواهیم پرداخت.

گلکسی واچ 6 کلاسیک سامسونگ

نسخه کلاسیک گلکسی واچ 6 در دو سایز 43 و 47 میلی متری روانه بازار می گردد و سامسونگ بار دیگر از حاشیه چرخان فیزیکی در این مدل بهره برده که تغییر مثبتی به شمار میرود و بسیاری از کاربران را راضی خواهد نمود. با چرخاندن این حاشیه فیزیکی کاربران به سادگی به منوها و برنامه های ساعت دسترسی پیدا خواهند کرد تا حس و حال کلاسیک این ساعت هوشمند به طور کامل به آن ها القا گردد. شیشه های نمایشگر این سری به صورت کاملاً تخت طراحی شده و روی آن هیچ خمیدگی دیده نمی گردد. حاشیه های اطراف نمایشگر نیز حدود 30 درصد کمتر شده اند.

سامسونگ در این ساعت دست به تغییر مقدار نمایشگر زده و اکنون ما در نسخه 47 میلی متری با یک پنل 1.5 اینچی از جنس SuperAMOLED روبرو هستیم که رزولوشن 480 در 480 پیکسل و تراکم پیکسلی 372 پیکسل بر اینچ را به کاربران ارائه می دهد. نسخه 43 میلی متری این ساعت نیز از یک نمایشگر 1.3 اینچی با رزولوشن 432 در 432 بهره می برد. از لحاظ روشنایی، نمایشگرهای سری گلکسی واچ 6 حداکثر روشنایی 2000 نیت را ارائه می دهند تا در زیر نور شدید آفتاب کاربران هیچ دغدغه ای از این بابت نداشته باشند.

سری گلکسی واچ 6 از 2 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برند و اکنون قادرند تا اپ های مختلف را سریع تر از قبل برای کاربران اجرا نمایند. در این سری، این امکان برای کاربران گوشی های گلکسی سامسونگ فراهم شده تا از ساعت هوشمند خود به عنوان شاتر دوربین استفاده نمایند. این سری بعلاوه با استفاده از سیستم عامل Wear OS 4.0 و رابط کاربری One UI Watch 5.1، تجربه کاربری تازهی را به همراه می آورد که در این زمینه شاهد بهبود های مختلفی در بخش های امنیت، همگام سازی، تنوع اپلیکیشن ها و موارد دیگر هستیم.

این دو ساعت هوشمند مجهز به سنسور ضربان قلب، فشار خون، اکسیژن خون، الکتروکاردیوگرام، شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما، فشارسنج، GPS و NFC هستند. بعلاوه سامسونگ از سیستم ردیابی خواب بهبودیافته تری نسبت به نسل قبلی در این دو ساعت هوشمند استفاده نموده تا گزارش های جامع تری را از شرایط خواب شما در اختیارتان قرار دهد. ساعت های هوشمند تازه سامسونگ اکنون گزارش های دقیق تری را در خصوص تراکم ماهیچه های اسکلتی، متابولیسم، درصد آب و درصد چربی بدن به شما ارائه می دهند و از بیش از 100 حالت ورزشی پشتیبانی می نمایند که این موضوع می تواند خبر بسیار خوبی برای ورزشکاران باشد.

سامسونگ یک باتری 425 میلی آمپر ساعتی برای مدل های بزرگ تر و یک باتری 300 میلی آمپر ساعتی برای مدل های کوچک تر سری گلکسی واچ 6 در نظر گرفته است. باتری این ساعت ها، طبق ادعای سامسونگ می تواند تا 40 ساعت در استفاده معمولی (بدون روشن بودن قابلیت نمایشگر همواره روشن) و تا 14 روز در استفاده سنگین شما را همراهی کند. از دیگر قابلیت های این سری باید به پشتیبانی از شارژ بی سیم اشاره نمود. این ساعت هوشمند پرچم دار بعلاوه قابلیت eSIM را نیز برای کاربران به همراه می آورد که البته در ایران کاربردی ندارد.

قابلیت های سخت افزاری های سری گلکسی واچ 6 به لطف استفاده از پردازنده تازه اگزینوس W930، که یک تراشه با لیتوگرافی 5 نانومتری است، بهبود چشمگیری پیدا نموده و به ادعای سامسونگ، این ساعت های هوشمند تا 18 درصد نسبت به نسل قبلی عملکرد بهبودیافته تری را از خود به نمایش می گذارند. قیمت گلکسی واچ 6 کلاسیک از 399.99 دلار برای نسخه 43 میلی متری و 429.99 دلار برای نسخه 47 میلی متری شروع می گردد. این ساعت هوشمند در دو رنگ مشکی و نقره ای در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

گلکسی واچ 6 سامسونگ

مدل استاندارد سری گلکسی واچ 6، ظاهری مدرن و اسپرت تری نسبت به نسخه کلاسیک دارد و در دو سایز 40 و 44 میلی متری عرضه خواهد شد. در این مدل شاهد استفاده از حاشیه چرخان الکترونیکی هستیم که با لمس صفحه نمایش کار می نماید. سامسونگ نسبت به گلکسی واچ 5 ضخامت این گجت پوشیدنی پرچم دار خود را اندکی کمتر نموده تا روی دست کاربران جلوه ظریف تری داشته باشد. غول کره ای بعلاوه روی بندهای این ساعت هوشمند خود دکمه ای تعبیه نموده که با فشردن آن بند ساعت به راحتی و به سرعت خارج می گردد.

گلکسی واچ 6 در دو سایز 40 و 44 میلی متری به ترتیب از یک نمایشگر Super AMOLED در مقدار های 1.3 و 1.5 اینچی با رزولوشن 432 در 432 و 480 در 480 پیکسل بهره می برد که تراکم پیکسلی به ترتیب 330 و 372 پیکسل بر اینچ را ارائه می دهد. نمایشگر این ساعت هوشمند سامسونگ با شیشه زمردین محافظت می گردد که مقاومت بالایی در برابر خطوخش و حوادث احتمالی دارد.

سری گلکسی واچ 6 بعلاوه قابلیت اتصال به شبکه های Wi-Fi، بلوتوث نسخه 5.3 و LTE را دارد و مجهز به استاندارد IP68 است که به معنی مقاومت در برابر گرد و غبار و آب تا عمق 1.5 متر برای 30 دقیقه است. به ویژگی های پر تعداد این سری باید پشتیبانی از استاندارد MIL-STD-810G را نیز اضافه کنیم که به معنی مقاومت در برابر شرایط نامساعد محیطی مانند دما، رطوبت، شوک، لرزش و غیره است. تنوع رنگی بندهای این ساعت بسیار بالاست و کاربران به بیش از 700 بند در طرح های مختلف دسترسی پیدا خواهند کرد. گلکسی واچ 6 به یاری اپلیکیشن Thermo check دمای آبی که در آن شنا نموده اید را نیز مقدار گیری می نماید.

قیمت نسخه استاندارد گلکسی واچ 6 سامسونگ برای مدل 40 میلی متری 299.99 دلار است و کاربران باید برای خرید مدل 44 میلی متری آن، 329.99 دلار بپردازند. این ساعت هوشمند در رنگ های مشکی، نقره ای و طلایی روانه بازار خواهد شد.

منبع: xda-developers

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 مرداد 1402 بروزرسانی: 4 مرداد 1402 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2317

به "گلکسی واچ 6 و گلکسی واچ 6 کلاسیک رسما معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی واچ 6 و گلکسی واچ 6 کلاسیک رسما معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید