ساحل شنی در قلب تهران؛ پیشنهادی برای سفرنرفته ها

به گزارش بانوی ایران، این روز ها که تابستان با همه وجودش دارد به زندگی اهالی تهران گرما می بخشد، اگر دلتان هوای دریا و قدم زدن در ساحلش را نموده و ترافیک های جاده های منتهی به دریای شمال و دوری و گرمای جنوب باعث شده عطای این سفر را به لقایش ببخشید، پیشنهاد ما برای شما گشت و گذار گروهی و خانوادگی در پهنه دریاچه زیبای خلیج فارس است و بس.

ساحل شنی در قلب تهران؛ پیشنهادی برای سفرنرفته ها

بع گزارش فارس؛ عزم تان که جزم شد، زود شال و کلاه نکنید برای رفتن. بالاخره ایام، ایام شادمانی است. چطور است خود و خانواده تان را به غذایی خانگی کوچک و خودمانی دعوت کنیم.

به نظر در این هوای گرم پوره سیب زمینی عالی است. مایه اش چند سیب زمینی است که بدهید بچه ها تا در آب جوش انداخته از خامی درشان بیاورند، بعدش آقایان خانه پوره اش نمایند و کره و نمک اگر دوست داشتید، تخم مرغ آبپز هم اضافه اش کنید و لقمه اش کنید با شربت یا هر نوشیدنی تابستانه که دوست دارید، بسته بندی کنید و با خود بردارید.

پیش به سوی خلیج فارس و فراتر از آن

لباس خنک و تابستانی، کلاه لبه دار، کرم ضدآفتاب، کفش راحت، زیرانداز، توپ یا هر وسیله بازی که دوست دارید، اگر دوربین حرفه ای دارید هم بردارید و چند بطری آب معدنی. حالا هر کجا که هستید می توانید از اتوبان شهید خرازی خود را به خروجی دریاچه چیتگر برسانید و کمی بعد به مقصد رسیده اید، البته از بزرگراه شهید حکیم، بلوار کاشان، آزادراه آزادگان، خیابان هوانیروز هم راه هست به بام لند و پارکینگ دریاچه خلیج فارس. با مترو هم می گردد رفت و ایستگاه چیتگر پیاده شد. از هر مسیر که رفتید، چشمتان به دریاچه روشن می گردد، دریاچه نیلگون این بار در گوشه ای از مرکز آغوشش را باز نموده و منتظر است که در ساحلش قدم بزنید و لذت ببرد.

کلی کافه و رستوران در بام لند هست، ولی شما توشه راهتان را آورده اید، پس می توانید زیراندازتان را ر و به دریاچه در محلی مناسب و پر سایه پهن کنید و حظ ببرید از هوای خنک و منظره زیبای خلیج فارس تهران!

از قدم زدن تا دویدن، همه چیز مهیاست

رینگ دور دریاچه را می بینید؟ برای پیاده روی طراحی شده و طولش هم 7 کیلومتر است، جان می دهد آدم نزدیک باشد و هر روز آماده گردد و بیاید برای دویدن.

از سمت بام لند هم که بیایید، منظره دریاچه برایتان مجذوب کننده تر می گردد. فکرش را بکنید 130 هکتار است وسعتش. دریاچه شهدای خلیج فارس، نام حق و درستی است که برایش گذاشته اند، اگر بخواهید ساحل شنی اش هم خیلی خوب است برای قدم زدن و عکس گرفتن. ما با خانواده که می آییم از کنار ساحل تکان نمی خوریم.

این ها را عاقله مردی که چند سالی است بازنشسته شده و ابعاد و زوایا دریاچه را درآورده می گوید و بعد از تمام شدن حرف هایش، لبخندزنان نفسی می گیرد و به دویدنش ادامه می دهد.

کفش ها را بکَنید، آب در یک قدمی است

اگر دلتان ساحل می خواهد، ساحل شنی با همه شکوهش در اختیار شماست. می توانید کفش ها را بکنید و تماس کف پا با شن ها را حس کنید. کنار دریاچه بنشینید و دیدن کنید.

اگر راه دارد بی خیال غذا دادن به پرنده ها و ماهی ها شوید، آخر آن ها هم برای خودشان زیست بومی دارند که اگر حفظ گردد به تقوا نزدیک تر است!

از موج های آرام و حس خوب و تلالوی دریاچه که سیراب شدید، می توانید دل به دل بچه دهید، مثلا بادبادکی بسازید تا بچه ها هوایش نمایند یا دور از دار و درخت، پا به توپ شوید و هیجان را به کوچک و بزرگ خانواده تزریق کنید.

دوچرخه سواری اینجا بیشتر می چسبد

قایق سواری هم گزینه ای است که می توانید به آن فکر کنید، دسته جمعی یا تک نفره. عالی می گردد که یکدفعه خود را روی قایق و در تلاطم دریا ببینید، اما اگر کمی جنب و جوش بیشتر می خواهید اینجا هم مسیر دارد که راحت دوچرخه بیاورید و سوارش شوید هم می توانید دوچرخه کرایه کنید این سخنان آقای محمدی، دوچرخه سوار سال های دور است که الان با گروهی جوان و پرشور دارد حرف می زند و آن ها ترغیب شده اند هم قایق سواری نمایند هم یک دوچرخه بگیرند و در امتداد دریاچه، زندگی ماشینی را دمی پشت سر بگذارند.

یک حسن ختام دوست داشتنی

ولی اگر هنوز دلتان پیش قایق هاست، دریاچه چیتگر دو اسکله برای قایق سواری دارد، یکی از آن ها در بام لند است. قایق پدالی اش را می توانید دو نفره یا چهار نفره سوار شوید و لذت ببرید، اگر عشق سرعت هم هستید، قایق موتوری را دقیقا برای، چون شمایی آنجا گذاشته اند تا با آن دور دور نموده و کیف کنید.

حال که دیدن و بازی و پروژه های عکاسی تان تمام شده، می توانید دور هم بنشینید، محصول مشترک خوشمزه خانگی تان را میل کنید و دم به دم هم در هوای مطبوع کنار دریاچه، حظ ببرید از مصاحبت با یکدیگر آن هم بدون ترافیک، بدون خستگی و با هزینه ای کم در مقایسه با سفر به شمال و جنوب و عیدی خوش را از سر بگذرانید.

منبع: فرارو
انتشار: 9 تیر 1402 بروزرسانی: 9 تیر 1402 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2307

به "ساحل شنی در قلب تهران؛ پیشنهادی برای سفرنرفته ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساحل شنی در قلب تهران؛ پیشنهادی برای سفرنرفته ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید