زلالترین رودخانه جهان در سوئیس!

به گزارش بانوی ایران، رودخانه فرتساسکا کجاست؟

فرتساسکا در منطقه تیسینو در امتداد رودخانه و سدی با همین نام در کشور سوئیس قرار گرفته است. این رودخانه به طول تقریبی 30 کیلومتر از دامنه کوه پیتسو بارونه شروع شده و در نهایت به دریاچه ماگیوره که بین سوئیس و ایتالیا است، می ریزد.

زلالترین رودخانه جهان در سوئیس!

چرا رودخانه فرتساسکا خاص است؟

کف رودخانه فرتساسکا با سنگ ها و صخره های رنگی پوشیده شده و زلالی آب به قدری است که شما می توانید این سنگ های رنگی را که مانند جواهر می درخشند، ببینید. دمای آب این رودخانه در زمان های مختلف بین 7 تا 10 درجه سانتی گراد و نهایت عمق آن 10 متر است. جهت دسترسی فرتساسکا بسیار راحت است. در نزدیکی رودخانه پارکینگی وجود دارد که افراد ماشین ها را آنجا پارک نموده و با اندکی پیاده روی به روی پل معروف آن به نام پل پل رومی می رسند.

جاذبه های رودخانه فرتساسکا چیست؟

طبیعت اطراف رودخانه فرتساسکا

رودخانه فرتساسکا درون طبیعت سرسبز مدیترانه ای با نمایی از جنگل های شاه بلوط و تاکستان ها قرار گرفته. همین منظره دلربا هرساله گردشگران بسیاری را به این منطقه می کشاند. زلالی آب در کنار این طبیعت زیبا، فرتساسکا را به بهشتی برای ورزش های آبی مانند شنا، غواصی و کایاک سواری تبدیل نموده.

شنا در زلال ترین رودخانه دنیا

یکی از تفریخات لذت بخش رودخانه فرتساسکا شنا در آن است. شنا کردن در زلالترین آب دنیا تجربه ای است که هرساله گردشگران بسیاری برای تجربه آن به این دره می آیند. علاوه بر آن در فصول گرم همواره صخره های اطراف رودخانه پر از افرادی است که برای آفتاب دریافت روی آن دراز کشیده اند. اما باید بدانید که شنا در این رودخانه آنقدرها هم که تصور می گردد رویایی نیست! آب رودخانه در اکثر روزهای سال یخ می بندد و حتی در تابستان نیز خنک است. علاوه بر آن شنا در قسمت هایی از آن به دلیل جریان های آب، بسیار خطرناک است.

غواصی در فرتساسکا

یکی دیگر از محبوبیت های فرتساسکا غواصی در زیر آب است. شیرجه زدن در میان آب های زلال و تماشای صخره های رنگی آن مناظر شگفت انگیزی را برای غواصان می سازد. بهترین زمان غواصی در رودخانه فرتساسکا از اواخر بهار تا اوایل پاییز است.

نقشه رودخانه فرتساسکا:

منبع: دالاهو
انتشار: 6 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 305

به "زلالترین رودخانه جهان در سوئیس!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زلالترین رودخانه جهان در سوئیس!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید