ردیابی ملخ های صحرایی در هرمزگان با فناوری های نوین

به گزارش بانوی ایران، مدیرحفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: ملخ های صحرایی با نرم افزارهای جدید در این استان ردیابی و شناسایی می شوند.

ردیابی ملخ های صحرایی در هرمزگان با فناوری های نوین

به گزارش خبرنگاران هرمزگان ،مدیرحفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: ملخ های صحرایی با نرم افزارهای جدید در این استان ردیابی و شناسایی می شوند.

سید عبدالرضا اشرف منصوری در بازدید از مزارع کشاورزی شهرستان بندرعباس، با اشاره به طراحی نرم افزارهای شناسایی ملخ های صحرایی گفت: با توجه به اینکه مناطق کشاورزی این استان که در معرض خطر ملخ های صحرایی هستند، در حال حاضر بهترین وسیله ردیایی بهره گیری از ابزارهای نوین است.

وی ادامه داد: با توجه به هشدارهای سازمان حفظ نباتات و از آنجایی که استان هرمزگان به عنوان یکی از خطوط ورود این آفت به کشور شناخته شده اجرای عملیات ردیابی در نیمه دوم سال جاری در بیش از 2 میلیون هکتار از اراضی استان صورت گرفته است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اظهار کرد: این مقدار پایش با مشارکت نیروهای مردمی و کشاورزان و همچنین بکارگیری از سیستم های جدید ردیابی که اخیرا آموزش های استفاده از آن در اختیار همکاران در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها قرار گرفته، صورت گرفته است.

منصوری بیان نمود: از ابتدای دی ماه سال جاری تا به امروز عملیات ردیابی با نرم افزار ELOCUST3M در سطح 600 هزار و 600 هکتار صورت گرفته که این میزان در تهیه نقشه های پیش آگاهی ملخ صحرایی در جنوب کشور مورد استفاده قرار گرفته است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1635

به "ردیابی ملخ های صحرایی در هرمزگان با فناوری های نوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ردیابی ملخ های صحرایی در هرمزگان با فناوری های نوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید