خلق اشیا با پرینترهای سه بعدی

به گزارش بانوی ایران، امروز بحث تکنولوژی تمام دستگاه ها را دچار تغییر و تحول نموده است که پرینترها نیز جزء این محصولات میباشند. تنوع پرینتر سه بعدی بسیار بالا بوده و در انواع و قیمت های مختلف قابل دسترسی هستند که از معروف ترین آنها می توان به فیلامنت پرینتر سه بعدی اشاره نمود که دارای ویژگی های خاصی می باشد که باعث محبوبیت این محصول در بین مشتریان شده است.

خلق اشیا با پرینترهای سه بعدی

روز به روز با پیشرفت تکنولوژی امکانات و ویژگی های پرینتر نیز افزایش پیدا نموده و معمولاً ایرادهای ورژن های قبلی نیز اصلاح می گردد. از آن جایی که تنوع پرینترهای رنگی زیاد است، داشتن اطلاعات کافی در رابطه با آن ها می تواند در انتخاب پرینتر به شما یاری شایانی کند.

چاپ سه بعدی با استفاده از پرینترهای سه بعدی

چاپ سه بعدی به مجموعه کارهای مرتبط به هم در راستای فراوری یک شیء سه بعدی گفته می گردد. که امروزه انجام چنین کاری فقط با استفاده از پرینترهای سه بعدی امکان پذیر است. فرایند چاپ سه بعدی مانند زنجیر بوده و باید مرحله به مرحله انجام گردد در واقع پیشرفت تکنولوژی امکان چاپ سه بعدی را در محیطی دو بعدی امکان پذیر نموده است. گفتنی است که به تمام مراحل چاپ سه بعدی فراوری افزایش یا ساخت افزایشی نیز گفته می گردد، که از بارزترین وجه اشتراک تمام پرینترهای سه بعدی انجام گام به گام تمام مراحل چاپ سه بعدی می باشد. در واقع شما با استفاده از پرینترهای سه بعدی به راحتی میتوانید نمونه سازی اشیای مختلف را به صورت سه بعدی آماده کنید.

استفاده از پرینترهای سه بعدی در بسیاری از علوم اهمیت فوق العاده بالایی داشته، و روز به روز به میزان اهمیت آن در صنعت های مختلف افزوده می گردد. در واقع روش کار به این صورت می باشد که شما با استفاده از نرم افزار و پرینترهای سه بعدی می توانید اقدام به چاپ اشیای سه بعدی کنید. مثلا در قالب سازی و نمونه سازی های اولیه که در آزمایشگاه ها، طلا سازی ها و لوازم پزشکی صورت می گیرد، وجود پرینتر سه بعدی بسیار حائز اهمیت می باشد.

کاربرد فیلامنت پرینتر سه بعدی

با استفاده از پرینترهای 3 بُعدی، می توان پلاستیک ها را ذوب کرد و به صورت لایه لایه و چیدن منظم بر روی هم یک مدل سه بعدی نهایی ساخت؛ در واقع به این لایه هایی که روی هم قرار می گیرند تا محصول نهایی ساخته گردد فیلامنت می گویند. در حالت کلی دو نوع فیلامنت Abs و pla داریم.

فیلامنت Abs چیست؟

فیلامنت ABS از رایج ترین فلامنت استفاده شده در پرینترهای سه بعدی است که به دلیل سبکی، ارزانی و انعطاف پذیری بالا، دارای محبوبیت بالایی بوده و دلیل اصلی این ویژگی ها بحث ترموپلاستیک ها می باشد جنس این فلامینت ها از اکریلونیتریل، استایرن، و بوتادی ان است.

فیلامنت PLA چیست؟

این نوع فلامینت ها از ترکیب پلی لاکتیک اسید ای و بیوپلیمر هستند و جایگزین خوبی برای Abs می باشند در واقع فیلامنت PLA نوعی ترموپلاستیک است که کاملاً با محیط زیست سازگار میباشد و از مهمترین ویژگی های آن می توان به عدم انتشار گازهای سمی در حین انجام پرینت اشاره نمود، که در این حالت امکان چاپ در خانه یا مراکز آموزشی و یا در محل کار به دور از نگرانی امکان پذیر است.

از ویژگی های دیگر فلامین PLA می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • برای مصارف مختلفی مانند ماکت سازی و مجسمه سازی مناسب ترین گزینه می باشند.
  • سرعت انجام پرینت با استفاده از این فلامینت ها بسیار بالا بوده و در زمان کوتاهی می توان حجم کار بالایی را انجام داده و مخصوصاً بعد از اتمام پرینت سطوح صاف و بدون خش را می توانید داشته باشید.
  • از ویژگی های دیگر این فلامینت ها می توان به غیرقابل حل بودن این محصول اشاره نمود.
  • از انعطاف پذیری کمتری برخوردار هستند.
  • بهترین دما برای انجام پرینت با استفاده از این نوع 180 تا 230 درجه سانتی گراد است.

هم اکنون در کل جهان از 20 و 25 روش مختلف برای پرینتر سه بعدی استفاده می گردد که بعضی از این روشها تجاری هستند و حدود 10 مورد از این 25 روش گفته شده در انجام نمونه سازی و مورد استفاده قرار می گیرد.

امروز فروشگاه های بسیار زیادی وجود دارد که انواع پرینتر سه بعدی را با قیمت های مختلفی به فروش می رسانند که از معروف ترین این فروشگاهها می توان به فروشگاه هرون (Heron) اشاره نمود، که با ارائه انواع خدمات و فروش انواع پرینترهای سه بعدی به همراه لوازم جانبی با مناسب ترین قیمت آماده ارائه خدمات به تمام مشتریان عزیز می باشد. شما به راحتی می توانید با مراجعه به سایت heron3d.ir از تمام محصولات این فروشگاه دیدن نموده و اطلاعات لازم را در رابطه با این محصولات کسب نمایید.

منبع: فرارو
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1186

به "خلق اشیا با پرینترهای سه بعدی" امتیاز دهید

1 کاربر به "خلق اشیا با پرینترهای سه بعدی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلق اشیا با پرینترهای سه بعدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید