دلایل تعمیر و بازسازی سقف شینگل

به گزارش بانوی ایران، تعمیر سقف پروسه ای است که اکثر افراد علاقمند به اجرای آن نیستند و اصولاً آن را به زمانی دیگر موکول می نمایند. تعمیر سقف و ایجاد سقفی جدید نیازمند هزینه است و ممکن است این هزینه برای صاحب خانه سنگین باشد. البته تخمین هزینه ها به متراژ سقف و نوع متریالی که قرار است استفاده گردد بستگی دارد. متخصصین و افرادی که در زمینه تعمیر و بازسازی سقف مهارت دارند چند روز وقت لازم دارند تا سقف جدید را نصب نمایند. اگر به محض مشاهده بعضی از نشانه ها نسبت به تعمیر یا بازسازی سقف اقدام نکنید در آینده مجبور خواهید شد وقت و هزینه بیشتری صرف اینکار کنید. دلیل اصلی این امر نفوذ آب به لایه های زیرین، ایجاد کپک و تخریب سقف است، از این رو سریعاً باید نسبت به تعمیر سقف آسیب دیده اقدام نمود.

دلایل تعمیر و بازسازی سقف شینگل

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

سقف شینگل نوعی سقف شیب دار است که به راحتی در مناطق مختلف آب و هوایی قابل اجرا می باشد. این سقف مقاومت بالایی در برابر نور خورشید، تغییرات جوی و نفوذ آب دارد و نصب آن به دلیل وزن سبک با سهولت و به سرعت صورت می گیرد. شینگل با استفاده از سیلیس و مشتقات نفت فراوری و با لایه ای از فایبرگلاس مقاوم می شود. سقف شینگل از جمله سقف هایی است که دارای رنگ های متنوع بوده و با جلوه ای با دوام و طبیعی زینت بخش خانه های مختلف می باشد. تردد بر روی سقف شینگل راحت است زیرا این سقف بسیا مقاوم است و حتی در برابر بادهای قوی دچار آسیب نمی شود. اما به مرور زمان این سقف نیز مانند سایر سقف ها احتیاجمند تعمیر و بازسازی است و اگر علائم زیر بر روی آن ظاهر شوند باید آن را بازسازی نمود.

دلایل مهم تعمیر و بازسازی سقف شینگل

ایجاد کپک و جلبک بین شینگل ها

همانطور که می دانید سقف شینگل از جمله انواع سقف سازه است که در مناطق مرطوب به وفور دیده می شود. از این رو یکی دیگر از دلایلی که احتیاج به تعمیر و بازسازی این نوع سقف را ضروری می سازد رشد خزه بر روی شینگل ها یا در بین آن هاست. خزه و جلبک هایی که بر روی سقف رشد می کنند سقف خانه شما را مانند سقف یک حانه جنگلی می کنند و این نشانه یک مشکل حاد است. رشد خزه و جلبک خود به تنهایی مشکل خاصی برای سقف محسوب نمی شود زیرا آن ها معمولاً بر روی سقف خانه هایی که در محیط های مرطوب یا سایه دار قرار گرفته اند رشد می کنند، اما گاهی نشان از یک ایراد پنهان دارند که سریعاً باید نسبت به برطرف آن اقدام نمود.

مشکل خزه و جلبک این است که وقتی باران می بارد، آب را همانند اسفنج جذب نموده و در خود نگه می دارند. یکی از دلایل استفاده از سقف های شینگل سرازیر شدن آب به پایین و عدم نفوذ آن در سقف است. هنگامی که خزه یا جلبک رشد می کنند رطوبت آب را جذب می کنند و این جذب رطوبت به مرور زمان سبب ترک خوردگی شینگل ها می شود. جلبک ها مانع از جاری شدن آب به آب روها شده، در نتیجه آب به زیر شینگل ها نفوذ می نماید و کپک قارچی ایجاد می شود. بنابراین اگر بر سقف خانه خود کپک یا جلبک مشاهده نمودید، باید از افراد متخصص در زمینه تعمیر و بازسازی سقف یاری بگیرید تا نسبت به برطرف آن و آنالیز آسیب های احتمالی اقدام کنند.

بالا بودن عمر سقف

یکی دیگر از مواردی که با توجه به آن می توان نسبت به بازسازی سقف اقدام نمود طول عمر بالای آن است. این مورد یک هشدار محسوب نمی شود اما همیشه باید به آن دقت نمود. سقف خانه هایی که حدالقل 20 سال عمر نموده اند باید با متریال های با کیفیت بازسازی شوند. گفتنی است که سقف های شینگل آسفالتی عمر 20 ساله دارند اما متریال های دیگر ممکن است بیشتر عمر کنند. برای مثال، شینگل های سفال، متالی و مسی ممکن است بیش از 50 سال عمر کنند اما شینگل های چوبی 30 سال عمر دارند. با توجه به متریالی که بر اساس آن شینگل ها ساخته شده اند می توان عمر مفید سقف را حدس زد.

همانطور که قبلاً گفته شد بازسازی سقف هزینه بردار است، از این رو متریال هایی را انتخاب کنید که بسیار بادوام هستند و در برابر عوامل جوی به راحتی دچار آسیب نمی شوند. در واقع از همان ابتدا هر چه بیشتر هزینه کنید احتیاجی به صرف هزینه های گزاف برای تعمیر و بازسازی نخواهید داشت. اگر ساخت سقف به خوبی و با استفاده از با کیفیت ترین متریال ها اجرا شده باشد ممکن است هیچ گاه احتیاج به بازسازی پیدا نکنید.

تغییر شکل شینگل ها

دلیل دیگری که با توجه به آن می توان نسبت به بازسازی سقف اقدام نمود، پوسیده شدن شینگل هاست. یکسری علائم وجود دارند که به شما نشان می دهند سقف خانه احتیاجمند بازسازی است. این علائم به توضیح زیر می باشند:

  • لبه شینگل ها خم شده و ظاهری نامناسب پیدا نموده باشند.
  • ترک خوردگی در شینگل ها دیده شود.
  • بر روی شینگل ها لکه وجود داشته باشد.

در کل می توان گفت اگر ظاهر شینگل ها قدیمی و کهنه شده باشد وقت آن رسیده که آن ها تعویض یا بازسازی شوند.

قیمت سقف شینگل

برای آگاهی از قیمت سقف شینگل و هزینه نصب آن می توانید به لینک زیر مراجعه نمائید:

قیمت سقف شینگل

منبع: ساختمانچی
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 561

به "دلایل تعمیر و بازسازی سقف شینگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل تعمیر و بازسازی سقف شینگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید