دستگاه دیالیز براساس استانداردهای جهانی در ایران فراوری می گردد

به گزارش بانوی ایران، کرمانشاه- خبرنگاران- رئیس مرکز مدیریت پیوند و بیماری های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز دستگاه دیالیز براساس استانداردهای جهانی به دست متخصصان توانای ایرانی در داخل کشور ساخته می گردد.

دستگاه دیالیز براساس استانداردهای جهانی در ایران فراوری می گردد

به گزارش خبرنگاران؛ مهدی شادنوش روز یکشنبه در مراسم افتتاح بخش دیالیز بیمارستان دکتر معاون صحنه، اضافه کرد: امروز با وجود تحریم ها و دشمنان خارجی توانسته ایم در سراسر کشور بخش های دیالیز را راه اندازی و آماده خدمت کنیم.

وی توضیح داد: متاسفانه در ماه های اخیر به واسطه تحریم های موجود نتوانسته ایم دستگاه دیالیز وارد کنیم اما افتخار داریم با همت متخصصان داخلی و دانش جوانان این سرزمین اکنون دستگاه دیالیز با رعایت آخرین استانداردهای روز جهان فراوری کنیم.

شادنوش، همچنین اضافه کرد: یکی از نکات مهم در روند پیشرفت ارائه خدمات توجه به تجربیات پیروز و بومی سازی و بروز رسانی آن می باشد.

وی یادآور شد که باید بپذیریم در شرایط سخت جنگ نرم و جنگ مالی هستیم و بایستی برای جلوگیری از ایجاد کمبود های احتمالی برنامه ریزی صحیح داشته و اقدام های به موقع را انجام دهیم.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و بیماری های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه سخنانش گفت که باید در تخصیص تجهیزات تخصصی به احتیاج واقعی و شرایط آن مرکز و شهر توجه کنیم.

وی همچنین اضافه کرد: از همه سازمان های استان انتظار داریم به منظور حفظ و ارتقاء ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بخش سلامت در حوزه های مرتبط همکاری های لازم را داشته باشند.

بخش دیالیز بیمارستان دکتر معاون صحنه با زیربنای حدود 220 متر مربع در هفت تخت و دستگاه دیالیز راه اندازی شده و امکانان خدمات رسانی به 20 نفر بیمار دیالیزی را دارد.

برای راه اندازی این بخش حدود یک میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

استان 2 میلیون نفری کرمانشاه در مجموع 17 بیمارستان دولتی دارد که از این تعداد هفت بیمارستان در کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه و مابقی در شهرستان ها واقع شده است.

شهرستان صحنه با 77 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.

3033/8066

منبع: ایرنا
انتشار: 7 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 174

به "دستگاه دیالیز براساس استانداردهای جهانی در ایران فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه دیالیز براساس استانداردهای جهانی در ایران فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید