درکش یکی از زیباترین روستاهای خراسان شمالی است

به گزارش بانوی ایران، ایسکانیوز/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، درکش یکی از زیباترین روستاهای خراسان شمالی است.

درکش یکی از زیباترین روستاهای خراسان شمالی است
بیشتر بخوانیدروستای درکش در خراسان شمالی؛ یکی از بکرترین روستاهای ایران

روستا گردی علاقه بسیاری از گردشگران می باشد. اگر شما از آن دسته از گردشگران علاقمند روستاگردی هستید، به جرات میتوان گفت درکش می تواند همان روستای آرمانی و رویایی شما باشد؛ روستایی که با جذابیت های بی بدیلش به عنوان یکی از زیباترین روستاهای ایران شناخته شده است. این روستای بی نظیر جاذبه های طبیعی و گیاهان دارویی بسیار بی نظیری دارد. ارتفاع این روستا از سطح دریا 1040 متر می باشد و قرارگیری در طول یک دره باعث شده تا این نام را به خود بگیرد.

برای اینکه به این روستا دسترسی داشته باشید، باید خود را 30 کیلومتری شهر آشخانه، مرکز شهرستان مانه و سملقان و 70 کیلومتری بجنورد برسانید. از جنوب این روستا به کوههای بلند 2455 متری و دره کنداب منتهی شده و رودخانه درکش از بین همه روستا عبور می نماید.

هوای خنک این منطقه و موقعیت ییلاقی مخصوصا در فصل تابستان منجر شده که گردشگران بسیاری به منطقه سفر نمایند. البته، این مزیت بخاطر گونه های متنوع حیات وحش، باغهای فراوان میوه، انواع گیاهان شفابخش و دارویی، چشم اندازهای بکر و تپه های باستانی شامل حال این منطقه شده است.

در این روستا تا به امروز 380 نوع گیاه دارویی به وسیله گیاه شناسان معرفی شده که 79 نوع آن از گونه نادر می باشد. بعلاوه، تنها جنگل بلوط شرق کشور که محل زندگی مرال (گوزن قرمز) متعلق به این روستا می باشد. رویش گیاهان دارویی در فصل بهار همانند آویشن، کاکوتی و گون موجب می گردد تا تعداد زیادی از افراد ساکن در این استان برای جمع آوری این گیاهان به کوه، تپه، جنگل و مراتع این منطقه سفر نمایند.

اگر شما از آن عده افرادی باشید که دوستدار حیوانات هستند، پس این مژده را به شما می دهیم که این روستا همان جایی است که شما می خواهید، چرا که در این روستا انواع حیوانات از جمله میش، قوچ، پلنگ، گرگ، خوک، خرس و پرندگان شکاری از جمله عقاب، شاهین، کبک و کرکس زندگی می نمایند و مهیج تر اینکه این منطقه محل زندگی مرال (گوزن قرمز) با آن هیکل بزرگ می باشد. طول سر و بدن این حیوان 16 تا250 سانتیمتر، دم آن 12 تا 15 سانتیمتر، ارتفاع این حیوان از زمین 120 تا 150 سانتیمتر و وزن آن 100 تا 250 کیلوگرم است.

منبع: همگردی
انتشار: 31 خرداد 1401 بروزرسانی: 31 خرداد 1401 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2114

به "درکش یکی از زیباترین روستاهای خراسان شمالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درکش یکی از زیباترین روستاهای خراسان شمالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید