تور ایتالیا ارزان: دانشگاه فردوسی و مرکز تحقیقات ژئوهیدرولوژی ایتالیا تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش بانوی ایران، تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه فردوسی مشهد و مرکز تحقیقات ژئوهیدرولوژی ایتالیا در حوزه آنالیز و ارائه راهکار درباره چالش های محیط زیستی در ایران، به امضا رسید.

تور ایتالیا ارزان: دانشگاه فردوسی و مرکز تحقیقات ژئوهیدرولوژی ایتالیا تفاهم نامه همکاری امضا کردند

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگار استان های خبرنگاران، تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه فردوسی مشهد و مرکز تحقیقات ژئوهیدرولوژی ایتالیا منعقد شد.

مرکز تحقیقات ژئوهیدرولوژی یکی از مراکز وابسته به شورای پژوهش های ملی کشور ایتالیاست که در حوزه حفاظت از آب در برابر مخاطراتی مانند فرونشست، فروچاله، فرسایش و ... فعالیت می نماید.

این تفاهم نامه به دانشگاه فردوسی مشهد و مرکز تحقیقات ژئوهیدرولوژی این امکان را می دهد تا ضمن تمرکز بر فعالیت های علمی مشترک و تبادل استاد و دانشجو، روی موضوعاتی که امروز به اسم چالش های محیط زیست و مخاطرات اکوسیستم های ایران مطرح است، فعالیت های علمی مشترک انجام دهند.

عمده محور های این تفاهم نامه بر مباحث مرتبط با فرسایش، حفاظت و احیاء خاک، ژئومورفولوژی خاک، تخریب خاک و اکوژئومورفولوژی، مدلسازی مخاطرات ژئوهیدرولوژیک بویژه فرسایش زیرزمینی و تونلی، فرونشست و توسعه فروچاله ها و مدیریت ریسک و حل این بحران ها تاکید دارد.

تبادل استاد و دانشجو در مورد موضوعات مورد بحث در تفاهم نامه، برگزاری دوره ها و سیمنار های مشترک علمی و هم انجام تحقیقات مشترک و امکان استفاده مشترک از امکانات، ابزار و تجهیزات لازم جهت پژوهش ها، از جمله انتظارات و فعالیت هایی است که در تفاهم نامه دیده شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1869

به "تور ایتالیا ارزان: دانشگاه فردوسی و مرکز تحقیقات ژئوهیدرولوژی ایتالیا تفاهم نامه همکاری امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا ارزان: دانشگاه فردوسی و مرکز تحقیقات ژئوهیدرولوژی ایتالیا تفاهم نامه همکاری امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید