خبرنگاران تقاضا برای خرید سیمان در هرمزگان بیشتر شده است

به گزارش بانوی ایران، بندرعباس- خبرنگاران- فرماندار خمیر گفت: در حال حاضر نیاز هرمزگان به سیمان 2 هزار و 500 تن است و تقاضای مردمی برای خرید سیمان در استان بیشتر شده است.

خبرنگاران تقاضا برای خرید سیمان در هرمزگان بیشتر شده است

میرهاشم خواستار روز پنجشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان با موضوع بررسی مسائل حوزه سیمان اضافه کرد: هم اکنون مسائلی در عرصه توزیع و مصرف سیمان در خمیر و استان هرمزگان مشاهده می شود که به تبع آن باید راهکارها و سیاست ها به گونه ای اتخاذ شوند تا این مسائل رفع شود.

وی یکی از مهم ترین مسائل حال حاضر در حوزه سیمان را، حمل این کالا مطرح نمود و بیان داشت: شایسته نیست حمل سیمان به مناطق مختلف با وقفه انجام شود لذا در نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان مقرر شد با همکاری اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای هرمزگان 20 دستگاه کامیون تریلر جهت حمل این کالا به ناوگان حمل ونقل خمیر کمک کند.

رییس ستاد تنظیم بازار شهرستان خمیر اظهارداشت: این ستاد با همه توان از صنایع بویژه سیمان در برابر موانع و مسائل احتاقتصادی حمایت می کند اما گلایه هایی از سوی مردم مبنی بر عرضه سیمان در بازارهای غیررسمی ارائه می شود.

خواستار ادامه داد: ضرورت دارد در این راستا نظارت صحیحی بر توزیع این کالا صورت گیرد و سیستم توزیع به گونه ای باشد که ابتدا نیاز شهرستان و استان را تامین کند و سپس به دیگر نقاط کشور عرضه شود.

وی تاکید کرد: کارخانه سیمان هرمزگان از جمله کارخانجاتی است که در زمینه اشتغال و مسوولیت های اجتماعی بویژه در سال های اخیر ،اقدام های خوبی را برای شهروندان در سطح شهرستان فراهم نموده است.

فرماندار خمیر اعلام کرد: سیمان از جمله صنایعی است که نقش آن در توسعه بخش های عمرانی غیرقابل انکاربوده لذا ضرورت دارد شرایط تولید، توزیع و مصرف آن ساماندهی شود.

بیش از 2میلیون تن سیمان به متقاضیان هرمزگانی عرضه شد

معاون بازرگانی و توسعه بازار سیمان بندرخمیر نیز با بیان اینکه عرضه سیمان کم نشده بلکه تقاضای مصرف کنندگان بیشتر شده است، مطرح نمود: براساس آمار اقتصادی در یکسال گذشته، حدود 2 میلیون و 100 هزار تن سیمان به متقاضیان عرضه شده که حدود 74 درصد آن به بازار داخلی استان تحویل شده است.

امیر سجده ای با بیان اینکه به دلیل حساسیت ها، در یک ماه گذشته انتقال بار به سایر استان ها متوقف شده، اضافه کرد: در2 هفته گذشته، 50 هزار تن سیمان پاکتی به عاملان سیمان داخل هرمزگان اعلام شده که نزدیک به 35 هزار تن از کارخانه خارج شده و از این تعداد 14 هزار تن به مرکز استان بوده است.

وی در خصوص چگونگی تامین نیاز سیمان در هر شهرستان مطرح نمود: طبق اعلام ستاد تنظیم بازار استان به کارخانه سیمان درخصوص نیاز هر شهرستان، این کارخانه بر اساس کد ثبتی مشتری در هر شهرستان، سیمان به عاملان آن اعلام می کند.

این مسوول یادآورشد: به طور مثال اگر نیاز جاسک از سوی تنظیم بازار استان 400 تن اعلام شده، کارخانه سیمان از طریق کد مشتری آن شهرستان، همان مقدار سیمان به منطقه یادشده ارسال می کند.

کارخانه سیمان هرمزگان به عاملین دارای پروانه کسب خدمات دهد

معاون بازرگانی صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز اظهارکرد: کارخانه سیمان بایستی به عاملینی که دارای پروانه کسب معتبر و معرفی از ادارات ثبت و صمت دارند، خدمات ارائه کند.

محمد عباسی شرح داد: درحال حاضر مسائل این کالا در حوزه شرکت های سیمان پرکنی و تعاونی های سیمان، حمل ونقل و همچنین نوبت دهی دستی خلاصه می شود لذا برای ایجاد نظم و انضباط در این حوزه ها، ساماندهی صورت گیرد.

وی بیان داشت: در روزهای آینده سیمان از سایر نقاط کشور جهت پوشش بازار داخل استان در هرمزگان توزیع خواهد شد.

راهداری آمادگی سرریز سیمان به مقاصد داخل هرمزگان است

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای هرمزگان در خصوص معطلی در حوزه بارگیری سیمان نیز گفت: این دستگاه آمادگی دارد در صورت جوابگو نبودن حمل ونقل ناوگان موجود، با استقرار کامیون های تریلر، سرریز بارهای سیمان به مقاصد داخل استان را پوشش دهد.

کوروش جهانبخش با اشاره به الکترونیکی کردن فرآیندها اظهار کرد: از سال های قبل ظرفیت های بسیار خوبی برای انجام فرایندهای الکترونیکی در پایانه بار خمیر پایه گذاری شده است.

وی بیان داشت: خدمات به راننده براساس کارت ملی هوشمند و همچنین اطلاعات بارنامه طبق بارنامه برخط است.

این مسوول ادامه داد: رانندگان در بدنه توزیع نقش مهمی دارند و در عرصه حمل ونقل کالا در هر زمان و مکانی با وجود مسائل عدیده، خدمات رسانی نموده اند.

فرآیند نوبت دهی از سیستم دستی به الکترونیکی تغییر یابد

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان نیز در این نشست با بیان اینکه درحال حاضر بازار استان از بحث رقابتی خارج شده، گفت: این سیاستی است که از سوی ستاد تنظیم بازار استان برای حمایت از تولید کنندگان داخل استان گرفته شده لذا انتظار داریم تولید کنندگان نیز همکاری های لازم از مصرف کنندگان بویژه مصرف کنندگان داخل داشته باشند.

مسعود راسخی با بیان اینکه نارضایتی هایی در فرایند بارگیری سیمان از سوی رانندگان وجود دارد،اضافه کرد: ضروری است فرآیند نوبت دهی از سیستم دستی به الکترونیکی تغییر یابد تا از هرگونه سواستفاده های جلوگیری شود.

کارخانه سیمان هرمزگان به عنوان یکی از بزرگترین کارخانه های سیمان کشور است که ظرفیت اسمی تولید روزانه آن به 6 هزار تن می رسد.

طرح اولیه کارخانه سیمان هرمزگان در بندرخمیر معادل سه هزار تن در روز در نظر گرفته شده بود که بدلیل نیاز استان هرمزگان و استان های همجوار همچنین امکان تولید محصولات، ظرفیت طرح به میزان 2 برابر افزایش یافت.

خط یک با ظرفیت روزانه سه هزار تن کلینکر در سال 1376 و خط دو با ظرفیت مشابه در سال 1378 به بهره برداری رسید.

این شرکت جهت اطمینان از کیفیت محصولات تولیدی، اقدام به تجهیز آزمایشگاه های شیمی، فیزیک و (X-ray) با بهترین امکانات روز و کنترل مداوم تمامی خطوط تولید از معادن تا بارگیری سیمان نموده است.

کیفیت خدمات ونتیجه ارائه شده در این آزمایشگاه ها باعث کسب گواهینامه تایید صلاحیت به عنوان آزمایشگاه همکار از سازمان ملی استاندارد از سال 1387 شده است.

سیمان هرمزگان در راستای ارتقای سطح مدیریت در شرکت از سال 2003 تا به امروز پیروز به پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت، محیط زیست، ایمنی و بهداشت شده است که اخذ گواهینامه های مربوط به صورت مستمر از مووسسه (IMQ) ایتالیا موید این مطلب می باشد.

این شرکت به عنوان نخستین شرکت سیمانی پیروز به اخذ سیستم مدیریت جامع در استاندارد ملی ایران ISIRI13000 که علاوه بر موارد یادشده شامل مدیریت استراتژیک و سازماندهی محیط کار 5S شده است.

سیمان هرمزگان درسال های گذشته بارها پیروز به اخذ نشان واحد نمونه صنعتی، واحد نمونه کیفیت، واحد نمونه محیط زیست، صادرکننده نمونه، لوح تقدیر برای عملکرد مناسب در شاخص های بهره وری شده است.

کارخانه سیمان هرمزگان در 80 کیلومتری جنوب غربی بندرعباس و نزدیکی شهر ساحلی بندرخمیر واقع شده است و برای 600 نفر شغل فراهم نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1410

به "خبرنگاران تقاضا برای خرید سیمان در هرمزگان بیشتر شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تقاضا برای خرید سیمان در هرمزگان بیشتر شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید