حمایت 3 میلیاردی ستاد توسعه زیست فناوری از دانشگاه های فعال در حوزه پژوهش

به گزارش بانوی ایران، دبیر ستاد زیست فناوری گفت: دانشگاه هایی که در حوزه پژوهش شرکتی تشکیل دهند یا محصولی فراوری نمایند، حمایت های با مبلغ 2 تا 3 میلیارد تومانی دریافت خواهند کرد.

حمایت 3 میلیاردی ستاد توسعه زیست فناوری از دانشگاه های فعال در حوزه پژوهش

مصطفی قانعی در گفت وگو با خبرنگاران گفت: ماموریت ستاد توسعه زیست فناوری بحث مربوط به اقتصاد زیست است. اقتصادهای بزرگی در دارو و در تشخیص سلول های مولکولی در جهان در حال شکل گیری هستند.

دبیر ستاد زیست فناوری توضیح داد: در ایران حمایت از شکل گیری این اقتصادها در قالب شرکت های دانش بنیان تکلیف ستاد توسعه زیست فناوری است.

او اضافه کرد: منابع موجود در چند پخش هستند که یک قسمت آن فعالیت هایی است که در ابتدا در قالب تحقیقات آغاز می شوند و آن را دانشگاه های خاصی قبول نموده اند که حمایت می شوند که اسامی دانشگاه ها در سایت ستاد زیست فناوری موجود است.

قانعی گفت: دانشگاه هایی که ماموریت پذیرفته اند در حوزه پژوهش حمایت می شوند و آن هایی که توانسته اند شرکتی تشکیل دهند و محصولی را داشته باشند از آن ها در قالب صندوق توسعه زیست فناوری حمایت خواهد شد که معمولا حمایت ها 2 تا 3 میلیارد تومان در قالب تسهیلات به شکل قرض الحسنه با پرداخت طولانی است تا بتوانند کسب عایدی نمایند.

دبیر ستاد زیست فناوری اعلام کرد: چنانچه دانشگاه ها پیشرفته تر باشند و بتوانند بیش از این کار نمایند؛ دو ابزار با عنوان صندوق های خصوصی و صندوق نوآوری شکوفایی به صورت مستقل حامی آن ها می شوند.

قانعی در سرانجام گفت: فعلا محدودیتی برای حمایت از آن ها وجود ندارد؛ اما در حد مشارکت اولیه مثل مابقی کنگره ها حمایت اقتصادی خواهند شد.

خبرنگاران علمی پزشکی دانشگاه و کنکور

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 شهریور 1401 بروزرسانی: 6 شهریور 1401 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2169

به "حمایت 3 میلیاردی ستاد توسعه زیست فناوری از دانشگاه های فعال در حوزه پژوهش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت 3 میلیاردی ستاد توسعه زیست فناوری از دانشگاه های فعال در حوزه پژوهش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید