حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان ادامه می یابد

به گزارش بانوی ایران، در حالی که فرایند خروج نظامیان آمریکایی نسبت به گذشته کندتر شده است، بعضی رسانه ها از احتمال ادامه حضور این نیروها در ماههای آینده خبر می دهند.

حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان ادامه می یابد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، بعضی رسانه ها گزارش داده اند که به احتمال بسیار صدها نظامی آمریکایی برای محافظت از فرودگاه بین المللی حامد کرزی و بعلاوه یاری به نظامیان ترکیه در کابل خواهند ماند.

بعضی از مقام های آمریکایی به اسوشیتدپرس گفته اند که خروج بیشتر نظامیان آمریکایی تا دو هفته دیگر انجام خواهد شد اما در حدود 650 نظامی این کشور برای تامین امنیت دیپلمات های این کشور در افغانستان باقی خواهند ماند.

بعلاوه بر اساس این گزارش، چند صد نظامی دیگر آمریکایی هم احتمالا تا ماه سپتامبر برای محافظت از فرودگاه بین المللی کابل و بعلاوه یاری به نظامیان ترکیه، در مرکز افغانستان باقی می مانند.

این در حالی است که طالبان بارها با حضور نظامیان خارجی تحت هر شرایطی مخالفت نموده و نسبت به ادامه حضور این نظامیان هشدار داده است.

میچ مک کانل رهبر اقلیت جمهوری خواه در سنای آمریکایی روز گذشته در ملاقات با اشرف غنی اظهارداشت که امیدوار است جو بایدن فرایند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را به تاخیر اندازد.

مک کانل بعلاوه تاکید نمود که طالبان با عقب نیشینی نظامیان خارجی جسورتر شده است و باید جلوی این کار گرفته گردد.

شورای مصالحه افغانستان هم در بیانیه ای گفته که مباحث صلح و تحولات امنیتی از موارد مهم گفت وگو بین سیاستمدارن آمریکایی با هیئت افغانستان است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1765

به "حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان ادامه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان ادامه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید