جذب سرمایه گذاری خارجی به شکل دستوری ممکن نیست

به گزارش بانوی ایران، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: نباید برای جذب سرمایه گذاری خارجی با روش دستوری عمل کرد که مثلا اگر بخواهید به کشورمان بیایید، باید این کار را انجام دهید یا این کار را انجام ندهید.

جذب سرمایه گذاری خارجی به شکل دستوری ممکن نیست

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با تصریح بر اینکه راهکار اقتصاد ایران صنایع کوچک است، گفت: در ایران هنوز تعریف دقیقی از صنایع کوچک وجود ندارد. البته در قانون بر اساس میزان کارگرها تعریفی از صنایع کوچک شده است، اما این روش درستی نیست.

مجید رضا حریری اضافه نمود: باید دید ماهیت کدام یک از اینها جزو صنعت تعریف می گردد و کدام یک از اینها جزو صنایع کوچک و متوسط به حساب می آید. مسئله دیگر این است که از 80 هزار واحدی که کار می نمایند، چه تعدادشان با چند درصد ظرفیت کار می نمایند.

نایب رئیس اتاق ایران و چین تاکید نمود: با توجه به اینکه در حال حاضر ما با یک باغ پر از درختان خشکیده روبرو هستیم، بهترین موقعیت است که آنها را حرس کنیم و یک درخت تنومند و جایگزین این همه شاخه خشکیده که دیگر کاری نمی نمایند، کنیم.

حریری درباره جذب سرمایه گذار خارجی توضیح داد: نباید برای جذب سرمایه گذاری خارجی با روش دستوری عمل کرد که مثلا اگر بخواهید به کشورمان بیایید، باید این کار را انجام دهید یا این کار را انجام ندهید.

وی اضافه نمود: باید فضای کسب و کار را به گونه ای رشد داد که طرف خارجی به ایران بیاید و از آن استقبال کند. اگر شرکت اپل به کشور دیگر می رود و با اطمینان خاطر فراوری می نماید، برایش مشخص تکلیف نکرده اند و به طور طبیعی فهمیده است که این کار به نفعش است.

حریری با انتقاد از ابلاغ های بی ثمر در کشور اعلام نمود: سال جاری چهار سال از ابلاغ قانون بهبود فضای کسب و کار در کشور گذشته است، ولی هنوز آئین نامه های آن را ننوشته ایم و این وظیفه دولت است که انجام نشده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 847

به "جذب سرمایه گذاری خارجی به شکل دستوری ممکن نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذب سرمایه گذاری خارجی به شکل دستوری ممکن نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید