ثروت پولدارهای دنیای فناوری 44 میلیارد دلار آب رفت

به گزارش بانوی ایران، فرایند رشد متوالی ثروت پولدارترین میلیاردرهای دنیای فناوری اواخر هفته گذشته خاتمه متوقف شد.

ثروت پولدارهای دنیای فناوری 44 میلیارد دلار آب رفت

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ، سقوط ارزش سهام آمریکا که شدیدترین کاهش در سه ماه اخیر بوده و در پی نگرانی سرمایه گذاران نسبت به حبابی شدن قیمتها روی داد، باعث شد مجموع ثروت 10 پولدار برتر جهانی فناوری 44 میلیارد دلار کاهش پیدا کند.

جف بزوس، بنیانگذار فروشگاه اینترنتی آمازون با کاهش 9 میلیارد دلار از ارزش سهام آمازون که بزرگترین کاهش از ژوئن بود، در این زمینه پیشتاز بود. ارزش ثروت الون ماسک در پی نزولی شدن ارزش سهام شرکت خودروسازی تسلا، 8.5 میلیارد دلار کاهش پیدا کرد.

معکوس شدن فرایند صعودی سهام، منعکس کننده ماهیت زودگذر ثروت کاغذی به خصوص در بازاری است که به نظر می رسد از واقعیتهای اقتصادی جدا شده است. با وجود این که شیوع پاندمی ویروس کرونا آسیبهای شدید به اقتصادهای سراسر جهان وارد کرده و باعث بیکاری هزاران نفر و تشدید گرسنگی شده است اما پولدارترین افراد جهان در چند ماه اخیر همچنان به ثروت خود اضافه کرده اند.

افزایش ارزش سهام تسلا و فیس بوک کمک کرده است الون ماسک و مارک زاکربرگ در یک روز بیش از چهار میلیارد دلار پولدارتر شوند. بزوس که پولدارترین مرد جهان است، دو بار ثروتش از مرز 100 میلیارد دلار عبور کرد در حالی که مک کنزی اسکات، همسر سابق وی برای مدت کوتاهی صاحب عنوان پولدارترین زن جهان شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سرمایه گذاران امسال که محصولات شرکتهای فناوری از شرایط قرنطینه سود برده اند، به سهام فناوری روی آورده اند. با وجود ریزش اخیر سهام فناوری، شاخص میلیاردرهای بلومبرگ نشان می دهد که 500 فرد ثروتمند جهان امسال 830 میلیارد دلار به ثروتشان افزوده اند. بزرگترین برنده جف بزوس بوده که ثروتش 83 میلیارد دلار اضافه شده در حالی که ثروت الون ماسک تقریبا 69 میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1239

به "ثروت پولدارهای دنیای فناوری 44 میلیارد دلار آب رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثروت پولدارهای دنیای فناوری 44 میلیارد دلار آب رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید