توییتر حساب سفارت چین در آمریکا را بست، دلیل: اظهار نظر در خصوص زنان اویغور

به گزارش بانوی ایران، توییتر در چین مسدود و فیلتر است اما یکی از محبوب ترین رسانه های اجتماعی دیپلمات ها و رسانه های دولتی چین محسوب می گردد.

توییتر حساب سفارت چین در آمریکا را بست، دلیل: اظهار نظر در خصوص زنان اویغور

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

توییتر حساب کاربری سفارت چین در آمریکا را به دلیل توییتی در دفاع از سیاست های چین در منطقه سین کیانگ، مسدود کرد. به گفته این رسانه اجتماعی حساب کاربری سفارت چین در آمریکا سیاست توییتر را به دلیل ارتکاب اقداماتی غیرانسانی نقض نموده است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز حساب کاربری سفارت چین در آمریکا در ماه جاری در توییتی گفت که زنان اویغور دیگر ماشین جوجه کشی نیستند. این تعبیر با استناد به گزارش روزنامه دولتی چاینا دیلی در حساب توییتری این سفارتخانه منتشر شده است. اویغورها نژادی از مسلمانان چین هستند و در منطقه خودمختار سین کیانگ چین زندگی می نمایند. نام قدیم این استان ترکستان شرقی است.

این توییت حذف شد و توییتر به جای این پست برچسب دیگر در دسترس نیست را قرارداد.

اگرچه توییتر توییت هایی را که ناقض سیاست های مجموعه او باشد را مخفی می نماید اما صاحبان حساب های کاربری نیز ملزم به حذف دستی توییت های خود هستند. سفارت چین در آمریکا نیز از 11 روز پیش تا کنون هیچ پست جدیدی را در حساب کاربری خود توییت ننموده است.

لوگوی توییتر در خارج از دفتر مرکزی در سن فرانسیسکو کالیفرنیا دیده می گردد/ عکس: رویترز

حذف توییت از حساب کاربری سفارت چین در آمریکا یک روز پس از آن صورت گرفت که دولت ترامپ در ساعات آخر فعالیت خود، چین را به نسل کشی در سین کیانگ متهم کرد.

دولت بایدن این اقدام دولت ترامپ را تائید کرد اما به درخواست ها برای اظهار نظر در باره اقدام توییتر پاسخ فوری نداد.

سخنگوی توییتر در روز پنجشنبه گفت: ما در خصوص توییتی که سیاست های ما را در خصوص اقدامات غیرانسانی نقض نموده واکنش نشان دادیم. ما اقدامات غیر انسانی براساس دین، طبقه اجتماعی، سن، معلولیت، بیماری های جدی، ریشه های ملی، نژاد یا قومیت ممنوع خواهیم کرد.

سفارت چین در واشنگتن به ایمیل رویترز در خصوص واکنش به این اتفاقات پاسخ نداد. توییتر در چین مسدود و فیلنتر است اما یکی از محبوب ترین رسانه های اجتماعی دیپلمات ها و رسانه های دولتی چین محسوب می گردد.

چین بارها اتهامات مربوط به سوء استفاده در منطقه سین کیانگ را رد نموده است. با این حال مقامات ارشد سازمان ملل می گویند حداقل یک میلیون مسلمان اویغور و دیگر اقلیت های مسلمان در اردوگاه ها بازداشت هستند. چین این اردوگاه ها را مراکز بازآموزی می داند و از آنها به عنوان جایی برای آموزش کار و حرفه نام می برد.

کودک اویغور در حومه ختن یکی از مناطق عظیم اویغورها در سین کیانگ- مصاحبه و آمار نشان می دهد زنان ساکن اردوگاه ها در استان سین کیانگ مجبور به استفاده از آی یودی و تزریق آمپول های ضدبارداری هستند. / عکس: AP

در سال گذشته آدریان زنز محقق اندیشکده بنیاد جیمزاستون در واشنگتن، گزارشی تحقیقی در خصوص عقیم سازی اجباری، سقط اجباری جنین و برنامه ریزی اجباری برای جلوگیری از بارداری در اقلیت های مسلمان استان سین کیانگ چین را منتشر کرد. وزارت خارج چین این ادعاها را بی اساس و نادرست می داند.

این اقدام توییتر پس از حذف حساب کاربری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا صورت می گیرد. توییتر حدود 10 روز پیش حساب کاربری ترامپ با 88 میلیون فالوئر را به دلیل حمله طرفدران او به کاخ کاپیتول یا ساختمان کنگره آمریکا بست.

توییتر حساب ترامپ را مسدود کرد و قبل از بازگرداندن این حساب، خواهان حذف بعضی از توییت های آن شد. اما نقض مجدد سیاست های توییتر از سوی ترامپ باعث حذف کامل این حساب کاربری شد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1487

به "توییتر حساب سفارت چین در آمریکا را بست، دلیل: اظهار نظر در خصوص زنان اویغور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توییتر حساب سفارت چین در آمریکا را بست، دلیل: اظهار نظر در خصوص زنان اویغور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید