تولید ماسک، یکی از پرسودترین کسب و کارها در دوران کرونا

به گزارش بانوی ایران، به گفته بسیاری از اندیشمندان و صاحب نظران در زمینه اشتغال و اقتصاد، ویروس کرونا جامعه جهانی را با یک بحران کم سابقه روبرو کرده است. در این دوران بسیاری از مشاغل دچار مسائل مالی شدیدی شدند تا جایی که این مسائل سبب نابود شدن برخی از کسب و کارها شد. در طرف مقابل اما مشاغلی وجود داشتند که توانستند از این شرایط بهترین استفاده را انجام دهند و از این خطر برای خود یک فرصت بسازند. مشاغلی چون کسب و کارهای اینترنتی، تولیدکننده های مواد ضدعفونی کننده و تولیدکننده های ماسک و دستکش از جمله مشاغلی هستند که به قول معروف کار و بارشان سکه بود.

تولید ماسک، یکی از پرسودترین کسب و کارها در دوران کرونا

اهمیت استفاده از ماسک در دوران کرونا

همان طور که می دانید، در حال حاضر استفاده از ماسک، ماندن در منازل و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، موثرترین اقدام برای پیشگیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا می باشد. به همین دلیل برای در امان ماندن از این ویروس باید سعی کنیم تا حد امکان در خانه بمانیم و در صورت داشتن کار ضروری، حتما از ماسک استفاده نماییم. نکته ای که نباید از آن غافل شد، اهمیت صحیح ماسک زدن است. قرارگیری ماسک بر روی صورت باید به گونه ای باشد که دهان و بینی را به طور کامل بپوشاند. (منبع: سازمان بهداشت جهانی)

چرا تولید ماسک در این دوران یکی از پر منفعت ترین مشاغل به حساب می آید؟

برای پاسخ به این سوال باید به چند نکته توجه گردد:

با توجه به آنکه استفاده از ماسک بهترین روش برای پیشگیری است و ماسک زدن در مکان های عمومی الزامی می باشد، پس افراد جامعه مجبور هستند از ماسک استفاده کنند تا هم اسیر این ویروس خطرناک نشوند و هم از جرایم احتمالی در امان بمانند.

در شرایط کنونی کشور، افرادی که بخواهند اقدام به تولید ماسک کنند، به سهولت و بدون کاغذ بازی های اداری می توانند شروع به فعالیت کنند و حتی تسهیلاتی نیز در این راه به آنها داده می گردد.

زمان ساخت واکسن کرونا یا داروی مقابله با آن هنوز معین نیست و تا زمانی که واکسن یا داروی آن تولید نگردد، مجبور به استفاده از ماسک خواهیم بود.

طبق گفته بسکمک از پزشکان، این ویروس شاید تا سال ها با ما باشد و ما نیز باید به همزیستی با آن عادت نماییم. پس حتی در صورت تولید شدن واکسن و داروی آن، درصد ابتلا به این بیماری به صفر نمی رسد و ما برای حفظ سلامتی خود، باید حداقل در مکان های پر تردد از ماسک استفاده نماییم.

با توضیحات ارائه شده می توان فهمید که تولید ماسک یک کسب و کار پر بازده موقتی نیست بلکه این کسب و کار می تواند تا سال های سال به عنوان یک شغل پرسود تلقی گردد.

بهترین روش تولید ماسک

بهترین روش تولید ماسک، استفاده از دستگاه تولید ماسک است. این دستگاه ها که عموما به صورت اتوماتیک کار می کنند، می توانند 60 عدد ماسک در دقیقه تولید کنند که تولید روزانه آن چیزی نزدیک به 30 هزار عدد خواهد بود. برای راه اندازی یک خط تولید کامل ماسک به فضای زیادی نیاز ندارید و همچنین هزینه راه اندازی خط تولید ماسک در مقابل دیگر کسب و کارها، بسیار معقول است.

دستگاه تولید ماسک

همان طور که پیش از این گفته شد، تولید ماسک با استفاده از دستگاه تولید ماسک، بهترین روش برای دستیابی به یک ماسک با کیفیت است. این دستگاه قسمت های مختلفی دارد که از اصلی ترین آنها می توان به بدنه زن، کش زن، نقاله، فولدر و قسمت بسته بندی اشاره نمود.

نحوه فرآیند تولید ماسک به وسیله این دستگاه بدین صورت است که در ابتدا پارچه مورد استفاده برای تولید ماسک که معمولا ملت بلون یا اسپان باند است، وارد دستگاه شده و توسط دستگاه چند لایه روی یکدیگر قرار می گیرند. پس از این قسمت کش ماسک به آن اضافه می گردد. مهمترین فرآیند تولید این نوع ماسک ها، قسمت اتصال آن است که در این دستگاه ها توسط فناوری جوش آلتراسونیک صورت می پذیرد. پس از اتصال به قسمت تا زدن و اتصال گیره فلزی برای روی بینی میرسیم و در آخر نیز با برش و درزبندی نهایی، ماسک به مرحله بسته بندی و آماده برای عرضه می گردد.

مزیت بزرگی که ماسک های تولید شده با استفاده از دستگاه تولید ماسک نسبت به روش سنتی دارند این است که دوخت در روش سنتی با چرخ خیاطی صورت میگیرد و به دلیل عبور سوزن از سطح ماسک، سوراخ های بسیار کوچکی باقی می مانند که ذرات آلودگی و ویروس ها می توانند از این حفره ها عبور کنند اما در دستگاه های تولید ماسک، فرآیند اتصال به وسیله جوش آلتراسونیک صورت می گیرد و این مسائل را به کلی حل می کند.

چند نکته مهم در مورد تولید ماسک

اولین نکته مهم در مورد تولید ماسک این است که حتما باید از پارچه باکیفیت برای تولید ماسک استفاده نمایید و دوخت آن به صورتی باشد که با فوت کردن از پشت ماسک، شعله کبریت خاموش نگردد. دومین نکته این است که حتما ماسک های تولیدی باید گیره بینی داشته باشند تا استفاده از آن آسان تر باشد.

نتیجه گیری

با توجه به مطالب عنوان شده و سنجیدن تمامی جوانب، راه اندازی کسب و کاری مانند تولید ماسک می تواند فعالیت مالی سودمندی باشد و در کنار کمک به حفظ سلامت مردم، می توانید از سود مالی مناسبی نیز بهره مند شد. در حال حاضر اگر بخواهیم از یک شرکت ارائه دهنده دستگاه تولید ماسک نام ببریم، بهترین شرکت در این زمینه گروه بازرگانی دامون مبنا آسوریک است. این شرکت که سال ها است در زمینه واردات انواع دستگاه ها و راه اندازی خط تولید بسکمک از صنایع همچون صنایع پزشکی، صنایع غذایی و … فعالیت دارد، می تواند بهترین دستگاه تولید ماسک را در اختیار افراد علاقه مند به سرمایه گذاری در این حوزه قرار دهد. پیشنهاد می گردد پیش از خرید دستگاه ماسک، از مشاوره رایگان این شرکت بهره مند شد تا با آگاهی کامل بتوانید قدم در راه خرید دستگاه تولید ماسک و سرمایه گذاری در این حوزه بگذارید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1463

به "تولید ماسک، یکی از پرسودترین کسب و کارها در دوران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید ماسک، یکی از پرسودترین کسب و کارها در دوران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید