توضیحاتی درباره مدل های سرانجام نامه دکتری عمومی

به گزارش بانوی ایران، شیوه نامه اجرایی ایجاد تنوع در مدل های انتها نامه دوره دکتری عمومی رشته های علوم پزشکی ابلاغ شد.

توضیحاتی درباره مدل های سرانجام نامه دکتری عمومی

به گزارش خبرنگاران، بر اساس مصوبه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی درخصوص خاتمه نامه های محصول و دانش محور، شیوه نامه اجرایی تنوع بخشی به مدل های انجام خاتمه نامه دانشجویان پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی عمومی جهت اجرا به دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ شد.

در راستای اجرایی کردن مصوبه شورای عالی برنامه­ ریزی علوم پزشکی در خصوص ایجاد تنوع موضوع و فعالیت خاتمه نامه های دانشجویان دکترای عمومی و استفاده از ظرفیت قانونی مصوبه فوق برای جایگزینی برخی فعالیت ها خصوصاً در شرایط ناشی از همه گیری بیماری covid-19 ، شیوه نامه اجرایی تنوع بخشی به مدل های انجام خاتمه نامه دانشجویان پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی عمومی ابلاغ شد که بعد از تایید شورای آموزشی دانشگاه­ ها قابل اجرا و استناد خواهد بود.

در این شیوه نامه ارائه نتایج مکتوب و مستند به شکل قابل دفاع از خاتمه­ نامه الزامی است، لیکن با در نظر دریافت شرایط، شورای آموزشی هر دانشگاه در خصوص مختصات گزارش نهایی همانند حجم مطلب، فصل­ بندی و راهنمای نگارش تصمیم گیری می نماید. توصیه می­ گردد که جلسه ارائه گزارش نهایی حتی الامکان برگزار گردد، اما در خصوص شیوه برگزاری، شورای آموزشی می تواند فرآیندها را ساده نموده و حتی مجوز دهد که در جلسات گروه یا بخش آموزشی، گزارشات صبحگاهی و موارد مشابه، متناسب با شرایط موجود به شکل حضوری و یا به وسیله ویدئو کنفرانس برگزار گردد.

مراحل تصویب عنوان، نظارت بر حسن انجام، تأئید نهایی و اعلام نمره همانند فرآیندهای جاری زیر نظر استاد راهنما و مشاور خاتمه­ نامه ها خواهد بود و دانشجویان متقاضی با توجه به شرایط خاص کرونا و سخت شدن اجرای پروپوزال های مصوب، می توانند به صورت اختیاری از موضوع قبلی خود انصراف داده و عنوان جایگزین منطبق بر این شیوه نامه را اخذ نمایند.

همچنین اجرائی کردن این روش های جایگزین در دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی داوطلبانه است، اما اهتمام در متنوع­ سازی هدفمند مدل های خاتمه­ نامه می تواند اثرات قابل ملاحظه ای در افزایش توانمندی های علمی/عملی دانشجویان و ارتقای نگاه عمیق ایشان به ارائه خدمت مطلوب­تر به جامعه داشته­ باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1369

به "توضیحاتی درباره مدل های سرانجام نامه دکتری عمومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحاتی درباره مدل های سرانجام نامه دکتری عمومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید