توجه به صنعت گردشگری مهمترین راه حل برای دسترسی به توسعه پایدار است

به گزارش بانوی ایران، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به ظرفیت، صندلی و پتانسیل های بالقوه فرهنگی، میراثی و طبیعی ایران در عرصه گردشگری دنیا اشاره نمود و گفت: توجه به صنعت گردشگری مهمترین راه حل برای دسترسی به توسعه پایدار است.

توجه به صنعت گردشگری مهمترین راه حل برای دسترسی به توسعه پایدار است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عصر امروز چهارشنبه 21 آذر در آیین گشایش دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس که در محل دائمی نمایشگاه های فارس برگزارشد، گفت: گردشگری از نظر اقتصادی امروز یک صنعت با رشد رو به بالا محسوب می گردد که صندلی خود را پیدا نموده و ابزاری فرهنگی اجتماعی برای دولتمردان در راستای گسترش دیپلماسی شده است.

او همچنین از عملیاتی شدن صدور ویزای بدون برچسب اطلاع داد و گفت: الصاق ویزا و روادید در گذرنامه برای گردشگران از این پس الزامی نیست.

رئیس سازمان میراث فرهنگی اعلام کرد: این صنعت قابلیت ایجاد 50 درصد اشتغال برای کشور را در روند توسعه دارد.

مونسان تاکید نمود: توجه به صنعت گردشگری اصلی ترین راه چاره برای برون رفت از اقتصاد متکی به نفت است.

او با اشاره به چالش های فراروی حوزه کشاورزی و صنعت به دلیل خشکسالی و تحریم ها، عنوان نمود: باید به دنیال ایجاد یک اقتصاد جدید باشیم که بتواند جای پای خود را در دنیا باز کند که این اقتصاد می تواند، اقتصاد صنایع دستی و گردشگری باشد.

معاون رئیس جمهوری گفت: اقتصاد صنایع دستی و گردشگری علاوه بر ایجاد اشتغالزایی ارزان، توزیع عادلانه ثروت را با ایجاد کسب و کارهای کوچک در دورترین نقاط کشور به دنبال خواهد داشت.

مونسان با اشاره به اینکه ایران از نظر پتانسیل های بالقوه گردشگری جزو 10 کشور برتر دنیا واقع شده است، گفت: باید از این ظرفیت در کنار تقویت زیرساخت های اقتصادی برای ایجاد نشاط و امید نیز استفاده کرد، زیرا گردشگری در کنار پویایی اقتصادی کارکرد مهم دیگری از جمله ایجاد امید، نشاط و شادابی دارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی به برنامه های این سازمان برای حرکت جدی در راستای بهره مندی از ظرفیت های میراثی، فرهنگی و گردشگری کشور اشاره و اعلام کرد: اقدمات زیاد و موثری اجرا شده اما این با توجه به ظرفیت ها بسیار اندک است.

مونسان برگزاری نمایشگاه و رویدادها را از عوامل موثر در تقویت ساختارهای گردشگری دانست و گفت: در دولت تدبیر و امید بیش از 43 هزار میلیارد تومان در حوزه احداث هتل ها و مراکز اقامتی سرمایه گذاری شده که در طول تاریخ کشور بی سابقه است.

او ادامه داد: در کنار توجه جدی به تقویت زیرساخت ها، بحث تسهیل سفر و گردشگری را نیز دنبال نموده ایم و به دنبال لغو روادید با عمان و چین هستیم.

معاون رئیس جمهوری همچنین از اقدمات اجرا شده در بحث تهیه بسته های سفر ارزان اطلاع داد و گفت: توجه به اقامتگاه های بوم گردی منجر به ایجاد سفر ارزان خواهد شد.

مونسان با بیان اینکه تقویم رویدادهای گردشگری و نمایشگاه ها وارد تقویم ثبت دنیای خواهد شد، از شیراز به عنوان شهری تاریخی با ظرفیت بسیار بالا در حوزه گردشگری یاد کرد و گفت: بیشترین سهم ثبت دنیای آثار تاریخی ایران مربوط به این کلانشهر است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 113

به "توجه به صنعت گردشگری مهمترین راه حل برای دسترسی به توسعه پایدار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه به صنعت گردشگری مهمترین راه حل برای دسترسی به توسعه پایدار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید