تفاوت های فرهنگی در ترکیه که باید بدانیم

به گزارش بانوی ایران، بازدید کنندگان نو ترکیه فوراً متوجه تفاوت گسترده فرهنگ ها، میراث قومی و سنت ها خواهند شد. از شرق کشور تا غرب، نمی توان با یک جمله ساده شرح داد که دقیقاً فرهنگ ترکیه چگونه است. چندین شباهت وجود دارد و دانش در خصوص اینها به شما یاری می نماید تا حتی بیشتر از وقت خود در کشور لذت ببرید.

تفاوت های فرهنگی در ترکیه که باید بدانیم

آگاهی از تفاوت های فرهنگی در ترکیه

1. پرچم و موسس ترکیه

ترکها به ویژه در غرب کشور به تاریخ و میراث خود بسیار افتخار می نمایند. در تعطیلات عمومی ترکیه، پرچم ترکیه با افتخار از پنجره ها، بالکن ها و بین لامپ های خیابانی آویزان می گردد. بیشتر ترکها بعلاوه ایستادن روی پرچم، نشستن روی آن یا حتی نمایش دادن آن به عنوان بخشی از لباس ها، بی احترامی تلقی می نمایند، برخلاف انگلستان که معمولاً شلوارک Union Jack پوشیده می گردد.

بیشتر مغازه ها و دفاتر بعلاوه به طور دائم تصویری از مصطفی کمال آتاتورک، که جمهوری ترکیه را تشکیل داده است، به نمایش می گذارند و میراث وی به عنوان پدر همه ترک ها شناخته می گردد. در بیشتر مراکز شهر، مجسمه وی برپا شده است.

2. سلام و احوالپرسی اجتماعی

مردم ترکیه غالباً با بوسه ای روی هر گونه به یکدیگر سلام می نمایند. اگر فرد ترکیه ای در حال سلام و احوالپرسی مادربزرگ یا بزرگتر است، مرسوم است که آنها دست راست شخص مذکور را ببوسند و سر خود را به عنوان نشانه احترام روی دستشان بگذارند.

آنها بعلاوه دست دور بازو یا دست دور شانه های یکدیگر، در خیابان قدم می زنند. این می تواند در خصوص مردان نیز صدق کند و رفتار طبیعی اجتماعی است. اگر با ترکی صحبت می کنید و آنها دست یا بازوی شما را لمس می نمایند، این فقط روش تأکید بر افکار و عقاید آنهاست.

3. صبحانه در ترکیه

به عنوان مهمترین وعده های غذایی روز و فرصتی ایده آل برای جمع آوری دوستان و خانواده، ممکن است به جای شام دعوت به صبحانه دریافت کنید. به هر بازدید نماینده تخم مرغ، زیتون، سالامی، گوجه فرنگی، خیار، میوه، نان و چاشنی های مختلف شیرین ارائه می گردد.

حتی اگر سهم نسبتاً خوبی از غذا داشته باشید، کاملاً مسلم است که بیش از یک بار به شما گفته می گردد که بیشتر و بیشتر بخورید. اشتراک غذا با همه، از جمله غریبه ها در فرهنگ ترکیه از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

4. اندازه صدای طبیعی ترک ها

بسته به موضوع، مردم ترکیه می توانند پرشور و بسیار رسا باشند و بازدید نمایندگان خارجی غالباً تعجب می نمایند که چرا فریاد می زنند. هنگامی که دو ترک مصاحبه مینمایند، اشتباه گرفتن گپ محبت آمیز روزمره با بحث و مشاجره بسیار آسان و معمول است.

معروف به اندازه صدای طبیعی ترک ها ، احساس وحشت نکنید. گاهی اوقات، شما بعلاوه ممکن است سؤالی از یک ترک بپرسید و پاسخشان نچ گفتن، و در پی آن بالا بردن سرشان باشد. آنها بی ادب نیستند، بلکه فقط می گویند نه.

5. قانون لباس پوشیدن بانوان

این تا حد زیادی به منطقه ای که بازدید خواهید کرد بستگی دارد. در شهرهای بزرگ مانند استانبول و آنکارا، حس لباس نسبتاً آرام و شبیه به کدهای لباس مدرن اروپا میباشد. به همین ترتیب در استراحتگاه های تفریحی ساحلی اژه و مدیترانه، زنان در بیکینی، تی شرت های آستین کوتاه میباشند که طبیعی است.

با این حال، در شرق ترکیه و در دهکده های کوچک، عاری از بازدیدنمایندگان خارجی، شیوه لباسهای زنانه سنتی تر است. یک خانم که روسری سنتی دارد، معمولاً به علت اعتقادات مذهبی این کار را می نماید و گاهی اوقات ممکن است یک زن را در چادر ببینید. زنانی که از مساجد بازدید می نمایند باید سر، خط میانی، زانوها و بازوهای فوقانی خود را بپوشانند.

6. چای ترکی

چای نوشیدنی ملی ترکیه است با وجود تصورات غلط خارجی که فکر مینمایند قهوه ترک میباشد. چای خانه های روزانه با مردان پر می شوند و در حالی که بازی ترکی اوکی را انجام می دهند چای می نوشند. حتی در سفرهای خرید، صاحبان غرفه ممکن است یک لیوان لاله ای شکل پر از چای سیاه شیرین را به شما پیشنهاد دهند. برای خانواده ها، باغ چای محلی مکان تفریحی محبوب است، به خصوص در آخر هفته.

7. وقت شناسی

زمان در ترکیه همان اهمیت کشورهای غربی را ندارد. ترکها به خوش قولی و سر وقت بودن عادت ندارند حتی اگر در زمان خاصی با آنها دیدار کنید، یا وقتی آنها را برای وعده غذایی به خانه خود دعوت نموده اید. تنها راه چاره این جنبه فرهنگی حتی اگر به طور جدی بیگانگان را عصبانی کند ، فقط عادت کردن به آن میباشد.

8. از صف بیرون زدن و حریم خصوصی

ایستادن در صف در برترین زمان ناامید نماینده است، اما اغلب بعضی از ترک ها صف ها را نادیده می گیرند. حتی هنگام انجام معامله بانکی، ممکن است شخصی در کنار شما بایستد و از اطلاعات اقتصادی شخصی خود از مسئول سؤال کند.

صف برای اتوبوس به ندرت انجام می گردد و هر کس برای رسیدن به اتوبوس باید به فکر خود باشد. این می تواند برای کسی که از فرهنگ غربی آمده است، بی ادبانه باشد، جایی که به ما آموزش داده می گردد که منتظر نوبت خود باشیم اما در واقعیت، پذیرش آن ساده تر میباشد.

9. ترافیک در ترکیه

اگر می خواهید در ترکیه رانندگی کنید، تحقیقات در خصوص قوانین جاده ها به شدت توصیه می گردد. در خارج از شهرهای بزرگ، دوربین های هدایت و رانندگی به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند و این نگرش آشکار من باید سریع به مقصد برسم را تشویق می نماید. ترک ماشین در وسط خیابان، در حالی که به فروشگاه محلی می روید، معمول است و بوق زدن کار مکرر روزمره است که به عنوان مزیت برای رانندگان استفاده می گردد.

اگر می خواهید به کسی اطلاع دهید که می آیید، بوق بزنید. به همین ترتیب، حتی اگر چراغ هدایت به تازگی سبز شده، رانندگان پشت سر شما بوق می زنند تا به شما اطلاع دهند که می توانید حرکت کنید. خانواده ای بدون کلاه ایمنی بسیار رایج است، مانند مواردی که بی اعتنایی آشکار به خط عابر پیاده. آگاهانه حرکت کنید، خواه راننده باشید یا عابر پیاده!

منبع: فوت و فن / propertyturkey.com
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2161

به "تفاوت های فرهنگی در ترکیه که باید بدانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت های فرهنگی در ترکیه که باید بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید