(تصاویر) دیگو مارادونا درگذشت؛ مارادونا از دست خدا تا جنجال در ناپل!

به گزارش بانوی ایران، دیگو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین و دنیا در 60 سالگی به دلیل حمله قلبی در خانه اش در بوئنوس آیرس درگذشت. مارادونا قبلا به دلیل لخته شدن خون در مغزش در بیمارستان بستری شد و جراحی کرد، اما دو هفته پیش از بیمارستان مرخص شد.

(تصاویر) دیگو مارادونا درگذشت؛ مارادونا از دست خدا تا جنجال در ناپل!

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

از دست خدا تا قهرمانی

تیم ملی آرژانتین در جام جهانی 1986 با کاپیتانی مارادونا قهرمان شد. نمایش مارادونا در آن جام جهانی یکی از به یادماندنی ترین لحظات تاریخ فوتبال را رقم زد، به خصوص دو گلی که به تیم ملی فوتبال انگلیس زد.

مارادونا در آن مسابقه یک گل را با دست وارد دروازه حریف کرد که به دست خدا معروف شد. گل دوم مارادونا که پس از دریبل کردن بسیاری از بازیکنان انگلیس به ثمر رسید به اعتقاد بسیاری از علاقه مندان فوتبال به زیباترین گل جام جهانی است.

مارادونا در دوران بازی سابقه حضور در باشگاه های مختلفی مانند بارسلونا و ناپولی را در کارنامه داشت. پیروز ترین دوران ورزشی او در باشگاه ناپولی بود که همراه با این تیم قهرمان ایتالیا و اروپا شد.

مارادونا در چهار جام جهانی برای آرژانتین بازی کرد و در 91 بازی ملی 34 گل برای این تیم زد.

حذف مارادونا از جام جهانی

آرژانتین با رهبری مارادونا به فینال جام جهانی 1990 ایتالیا نیز رسید، اما در فینال بازی را به آلمان غربی باخت. او در جام جهانی 1994 آمریکا هم حاضر شد، اما به دلیل استفاده از ماده ممنوعه افدرین، از ترکیب تیم کنار گذاشته شد.

مارادونا در دوره دوم حرفه اش با مشکل اعتیاد به کوکائین روبرو شد، او در سال 1991 نیز به دلیل مثبت شدن آزمایش دوپینگ 15 ماه محروم شد.

روز خداحافظی مارادونا

او سال 1997 و در روز تولد 37 سالگی اش در حالی که برای دومین دوره پیراهن تیم بوکا جونیورز را به تن داشت، از فوتبال حرفه ای به عنوان بازیکن بازنشسته شد.

مارادونا پس از دوران بازی به مربی گری روی آورد، اما هرگز نتوانست پیروزیت های درخشان دوران بازی را تکرار کند. او در زمان مرگ سرمربی جیمناسیا لاپلاتا در لیگ آرژانتین بود.

این ششمین تجربه مارادونا به عنوان مربی بود. او از سال 2008 به مدت دو سال سرمربی تیم ملی فوتبال آرژانتین نیز بود و این تیم را به یک چهارم نهایی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی رساند.

او تجربه مربی گری در مکزیک و امارات متحده عربی را نیز داشت.

به مناسبت درگذشت ماردونا تصاویر خاطره انگیز از او را می بینیم:

منبع: فرارو
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1326

به "(تصاویر) دیگو مارادونا درگذشت؛ مارادونا از دست خدا تا جنجال در ناپل!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) دیگو مارادونا درگذشت؛ مارادونا از دست خدا تا جنجال در ناپل!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید