تورهای چین: تخم بلدرچین گران تر از تخم مرغ! ، هر کیلو تخم بلدرچین 65 هزار تومان

به گزارش بانوی ایران، به گزارش خبرنگاران، تخم بلدرچین در بازار کمیاب و گران شده است. بعضی می گویند تخم بلدرچین خواص زیادی برای سلامتی بدن دارد از جمله افزایش سوخت وساز بدن و کاهش فشار خون. از این رو تقاضا برای خرید این کالا زیاد شده است.

تورهای چین: تخم بلدرچین گران تر از تخم مرغ! ، هر کیلو تخم بلدرچین 65 هزار تومان

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار ایران با اشاره به کمبود تخم بلدرچین در بازار گفت: بیشتر بنگاه های پرورش دهنده بلدرچین زیرزمینی هستند. فعالان این حوزه با کمبود خوراک روبرو شدند و همین مساله فراوری بلدرچین را سخت و تخم بلدرچین در کشور را کاهش داده است.

فرزاد طلاکش شرح داد: سه علت باعث کمیاب شدن تخم بلدرچین در بازار شده است. اول توزیع نامناسب نهاده، دوم افزایش هزینه بسته بندی و سوم تعطیلی بنگاه های پرورش دهنده به علت عدم تهیه مواد اولیه باعث شده زمینه بلدرچین در بازار کاهش پیدا کند.

او خاطرنشان کرد: اکنون عرضه و تقاضا در بازار همخوانی ندارد. به همین علت به نسبت قیمت تخم مرغ، تخم بلدرچین هم گران شد. قیمت تخم این جوجه تابع بازار است. یعنی نمی توان قیمت دستوری برای آن معین کرد و قیمت آن براساس عرضه و تقاضا تعیین می گردد.

در فروشگاه های آنلاین هر کیلو تخم بلدرچین با قیمت 65 تا 75 هزار تومان فروخته می گردد

پرورش مرغ کاهش پیدا می نماید؟

آنچه تعیین است سرمایه گذاری در حوزه مواد غذایی از جمله پرورش مرغ دیگر صرفه مالی ندارد. قیمت مواد اولیه روزانه در حال تغییر است. اخیر مرکز آمار هم در گزارشی خاطرنشان کرد که در شهریور ماه نرخ تورم نقطه ای گروه عمده خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات با افزایش 3.2 واحد درصدی به 61.6 درصد رسیده است.

مرغداران می گویند با افزایش سرسام آور مواد اولیه به نظر می رسد فرایند فراوری و پرورش مرغ در ماه های آینده کاهش پیدا کند.چندی پیش کمیاب شدن بلدرچین در بازار خبرساز شد. اکنون قیمت یک کیلو بلدرچین هم قیمت 5 کیلو مرغ است. هنوز هم در فروشگاه های آنلاین گوشت بلدرچین یا موجود نیست یا هر بسته 800 گرمی بلدرچین با قیمت 110 تا 130 هزار تومان فروخته می گردد.

محمد یوسفی، رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفته بود: فراوری بلدرچین برای مرغدارها صرفه مالی ندارد. به همین علت فراوری بلدرچین کم شد. اخیرا به علت گرانی و کمبود دان، بلدرچین های ماده و مولد راهی کشتارگاه ها می شوند.

برای مطالعه بیشتر خبر قیمت بلدرچین در بازار را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 15 مهر 1400 بروزرسانی: 15 مهر 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1859

به "تورهای چین: تخم بلدرچین گران تر از تخم مرغ! ، هر کیلو تخم بلدرچین 65 هزار تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: تخم بلدرچین گران تر از تخم مرغ! ، هر کیلو تخم بلدرچین 65 هزار تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید