تحلیل بورس آخرین هفته فروردین، بورس تغییر راستا می دهد؟

به گزارش بانوی ایران، به گزارش خبرنگاران، در هفته ای که گذشت شاخص کل بورس حدود 3.9 درصد رشد را تجربه کرد و از تراز یک میلیون و 454 هزار واحد به محدوده یک میلیون و 512 هزار واحد رسید.

تحلیل بورس آخرین هفته فروردین، بورس تغییر راستا می دهد؟

شاخص کل هم وزن با حدود 3.5 درصد رشد از ارتفاع 387 هزار و 639 واحد به 401 هزار و 436 واحدی رسید. شاخص کل فرابورس نیز مانند دو شاخص دیگر فرایند مثبتی داشت و از پله 20 هزار و 247 واحد به پله 20 هزار و 763 واحد افزایش یافت و رشد 2.5 درصدی را تجربه کرد.

روز شنبه 370 میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی را بازار شاهد بود. در روز یکشنبه ورود و خروج پول برابر بود، روز دوشنبه 127 میلیارد تومان، روز سه شنبه 87 میلیارد تومان و دیروز نیز 104 میلیارد تومان پول از بازار خارج شد.

صنایع محصولات شیمیایی، سرمایه گذاری ها، چند رشته ای صنعتی، محصولات غذایی و تامین سرمایه در پنج روز اخیر شاهد ورود پول بوده اند. بازدهی محصولات کامپیوتری، سایر معادن، صنایع چرم، چند رشته ای صنعتی و هتل رستوران نیز در هفته بالا بود.

بورس صعودی می گردد؟

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در مصاحبه با خبرنگاران می گوید: پیش بینی بازار در هفته آینده بسیار سخت است. چراکه شاخص در نزدیکی مقاومت 1600 واحدی است و از سوی دیگر رشدهای اخیر سهام موقعیتی برای سیو سود سهامداران کوتاه مدت و نوسانگیران است.

وی ادامه می دهد: نکته مثبت بورس حجم مثبت معاملات است. اگر این حجم به بالای 9همت برسد از سقف قبلی خود عبور می نماید.

این کارشناس بازارسرمایه شرح می دهد: بورس نیازمند جابه جایی پول بین گروه های مختلف است. هفته اتی شاخص هم وزنی که کمی از شاخص کل عقب مانده می تواند شرایط خود را بهبود بخشد. بعلاوه نمادهای کوچک که دارای پتانسیل بنیادی و از رشد بازار عقب هستند می توانند مورد توجه بازار قرار بگیرند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2100

به "تحلیل بورس آخرین هفته فروردین، بورس تغییر راستا می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحلیل بورس آخرین هفته فروردین، بورس تغییر راستا می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید