تبریک رئیس جمهور عراق به مناسبت تحلیف جو بایدن

به گزارش بانوی ایران، برهم صالح تحلیف جو بایدن را به عنوان رئیس جمهور آمریکا تبریک گفت.

تبریک رئیس جمهور عراق به مناسبت تحلیف جو بایدن

به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، برهم صالح، رئیس جمهور عراق تحلیف جو بایدن را به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا تبریک گفت.

در بیانیه ای از سوی ریاست جمهوری عراق منتشر شده، آمده است: رئیس جمهور برهم صالح به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به مناسبت ادای سوگند ریاست جمهوری و به دست دریافت وظایف رسمی تبریک گفت.

برهیم صالح طبق این بیانیه گفت: من صمیمانه ترین تبریک ها را به مناسبت تحلیف شما به عنوان رئیس جمهور آمریکا اعلام می کنم و برای شما و معاون تان هریس موفقیت در تلاش های آینده تان را دارم؛ چرا که شما در تلاش برای تحقق آرزو ها و آرمان های ملت آمریکا هستید.

او در ادامه افزود: ما مشتاقانه منتظر هستیم تا روابط عمیقی که کشورمای ما را به همدیگر مرتبط می کند و دامنه همکاری های راهبردی که ما از آن برخورداریم را گسترش دهیم. ما با چالش هایی متعدد روبرو هستیم؛ به خصوص آن هایی که در تروریسم و افراط گرایی نمود پیدا کرده است و منافع مشترک ما در مقابله با آن است.

برهم صالح در ادامه شرح داد: ما همچنین از فرصت همکاری با ایالات متحده برای کاهش تنش های منطقه ای و تقویت صلح و ثبات در منطقه استقبال می کنیم و امیدواریم روابط میان دو کشور در ماه های آینده و سال های آینده قوی تر شود و بتوانیم راه مشترک را به سوی عراق و خاورمیانه ای درخشان تر بر اساس احترام متبادل و ارزش های مشترک مان و دموکراسی بر قرار کنیم. مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا روز گذشته برگزار شد. ساعاتی پیش از آغاز این مراسم، دونالد ترامپ، با انتها دوره ریاستش کاخ سفید را ترک کرد.

ترامپ بعد از سخنرانی خداحافظی خود در پایگاه نظامی اندروز مریلند، راهی محل اقامت خود در فلوریدا شد.

تعدادی از مقامات و به خصوص باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین، جورج بوش و مایک پنس معاون ترامپ برای شرکت در این مراسم حاضر شده اند.، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1491

به "تبریک رئیس جمهور عراق به مناسبت تحلیف جو بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبریک رئیس جمهور عراق به مناسبت تحلیف جو بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید