کاخ سفید در جلسات استیضاح مجلس نمایندگان شرکت نمی کند

به گزارش بانوی ایران، به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، کاخ سفید طی نامه ای برآورد درباره احتمال عدم مشارکت در جلسات استماع پیرامون استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را که برای هفته آینده تدارک دیده شده است، تقویت کرد.

کاخ سفید در جلسات استیضاح مجلس نمایندگان شرکت نمی کند

در این نامه خطاب به کمیته قضایی مجلس نمایندگان، از دموکرات ها خواسته شده فوراً به فرایند تحقیق پیرامون اوکراین گیت پایان دهند.

البته این نامه به طور قطع عدم مشارکت کاخ سفید در جلسات استیضاح ر ا تائید نمی کند اما به ادعای یک مقام مطلع، دولت ترامپ دلیلی برای مشارکت در یک فرایند ناعادلانه نمی بیند.

لازم به ذکر است در پفراینده موسوم به اوکراین گیت، ترامپ متهم به کوشش برای واداشتن دولت کی یف به تحقیق درباره جو بایدن رقیب انتخاباتی خود در جریان رقابت 2020 شده است.

مجلس نمایندگان آمریکا 2 روز پیش فرایند تدوین طرح استیضاح ترامپ را شروع کرد.

اگر بندهای استیضاح در مجلس نمایندگان تصویب و تأیید گردد، سنا برای محاکمه ترامپ تشکیل جلسه خواهد داد. سنا در این جلسه تصمیم خواهد گرفت که آیا ترامپ را برکنار کند یا خیر.

در این میان ترامپ در این جدال به پشتیبانی هم حزبی هایش دلگرم است. او به دستور پلوسی به کمیته قضایی مجلس نمایندگان واکنش نشان داد و گفت: آنها همین الان اعلام کردند که می خواهند من را بر سر هیچ استیضاح نمایند. موضوع خوب این است که جمهوریخواهان هرگز تا این اندازه متحدتر نبوده اند. ما پیروز خواهیم شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 616

به "کاخ سفید در جلسات استیضاح مجلس نمایندگان شرکت نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید در جلسات استیضاح مجلس نمایندگان شرکت نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید