تأثیر کروناویروس بر صنعت بازیافت اروپا

به گزارش بانوی ایران، خبرنگاران/خراسان رضوی نگرانی های مربوط به تأثیر طولانی مدت شیوع کروناویروس بر بازارهای کلیدی بازیافت اروپا، پس از اتخاذ تدابیر مهار بیشتر بیماری کووید-19در سراسر این قاره به شدت افزایش یافته است.

تأثیر کروناویروس بر صنعت بازیافت اروپا

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش وست نیوز، نگرانی از محدودیت حجم سیستم های جمع آوری، اختلال در حمل ونقل، افزایش حجم زباله در بخش های غیر بسته بندی، در نظر نگرفتن اقدامات پایداری و کاهش سرمایه گذاری های طولانی مدت افزایش یافته است. حتی در خاتمه هفته گذشته، افزایش قیمت موادی که برای بازیافت کاربرد دارد و روابط مشتریان خصوصی در کشورهایی مانند ایتالیا موجب نگرانی های بیشتری شده است.

کروناویروس تأثیر عمده ای بر پتروشیمی ها، زنجیره های عرضه جهانی، تغییر الگوی تقاضای مصرف نماینده و نوسانات گسترده در بازارها داشته و نوسانات قیمت نفت نیز بر این موارد تأثیرگذار بوده است.

در حال حاضر، منابع بازیافت پلی اتیلن ترفتالات (R-PET) در اروپا شاهد تغییر در رفتار مصرف نماینده، به ویژه عادات خرید و از همه مهمتر عادات بازیافت است.

مسئول یکی از شرکت های بازیافتی آلمانی گفت: مردم بطری آب را خریداری نموده و دیگر آن را برای بازیافت تحویل نمی دهند و در نزد خود نگه می دارند.

تقاضا برای PET در ماه مارس به طور قابل توجهی افزایش یافته است، زیرا اروپایی ها برای خرید مواد غذایی و سایر ملزومات احساس ترس کردند.

وی گفت: این عملکرد افراد در گذشته تحت تأثیر فصل بوده و دلیل آن مصرف کمتر آب در زمستان است اما میزان خرید کنونی به دلیل شیوع این بیماری نیز افزایش یافته و افراد در منزل از شیشه های آب استفاده مجدد می نمایند.

یکی از مهمترین شرکت های بازیافتی در آلمان، که بنیادی ترین طرح های بازیافت را در اروپا اجرا می نماید نیز اعلام نموده که رفتار افراد تحت تأثیر فاصله اجتماعی و قرنطینه تغییریافته است.

پیش از شیوع بیماری مصرف نمایندگان بطری های PET مورداستفاده خود را به وسیله دستگاه های فروش معکوس در مکان هایی مانند سوپرمارکت ها بازیافت می کردند، اما در حال حاضر بسیاری از افراد نمی دانند چگونه بطری های PET را به دلیل خود قرنطینگی و رعایت فاصله اجتماعی برای بازیافت تحویل دهند.

این فرایند به احتمال زیاد در فصولی که مصرف نوشیدنی ها افزایش می یابد، تأثیرگذار خواهد بود. اگر این فرایند تا تابستان ادامه داشته باشد و افراد از منزل بیرون نفرایند، از آب لوله کشی و یا بطری های شیشه ای برای مصرف نوشیدنی استفاده خواهند کرد

فرایند مشابهی از کاهش نرخ جمع آوری در سایر بخش های پلیمر بازیافتی مانند پلی اتیلن بازیافتی(R-PE) و پلی پروپیلن بازیافت شده (R-PP) نیز پیش بینی می گردد.

یکی از شرکت های جمع آوری و بازیافت زباله در فرانسه گفت: ما برنامه ریزی کردیم که در هفته های آینده مواد کمتری به کارخانه های خود وارد کنیم.

این فرایند کاهشی موجب شده میزان جمع آوری چندین هفته طول کشد و با توجه به عدم قطعیت تقاضا بعید است که فصل اوج سال 2020 مانند سال های گذشته باشد.

این فرایند بر تقاضای مصرف نمایندگان اصلی این مواد یعنی بازار خودرو، ساخت وساز مبلمان فضای باز و بسته بندی نیز تأثیرگذار بوده است. به دلیل شیوع بیماری، تقاضای خودرو به شدت کاهش یافته و احتمالا با تعطیلی موقت فراورینمایندگان خودرو در سراسر اروپا این فرایند کاهش بیشتری خواهد داشت.

در مقابل ، انتظار می رود تقاضای بسته بندی مواد غذایی افزایش یابد. انتظار می رود که خریداران از مواد غذایی بسته بندی شده با اصول بهداشتی بیشتر استفاده نمایند.

بااین وجود ، تأثیر کروناویروس بر صنعت بازیافت هنوز معین نیست و ممکن است که همه گیری در کوتاه مدت بر اهداف پایداری تأثیرگذار باشد.

کمبود کارکنان نیز بر چرخه فراوری آسیب رسانده است. اما نگرانی گسترده تر تأثیرگذاری محدودیت ها بر حمل ونقل است. اکنون که چندین کشور در سراسر اروپا مرزهای خود را بسته و جابجایی کالاها و مردم را محدود کردند، دریافت مواد برای واحدهای بازیافت نیز با مشکل روبرو شده است.

وی گفت: ما در بخش تدارکات مسائل بیشتری برای تحویل کالا داریم. به همین دلیل واردات و صادرات نیز به دلیل محدودیت ورود و خروج با مشکل روبرو شده است.

یک فراورینماینده در اروپای مرکزی گفت: در حال حاضر تدارکات در اروپا بسیار مشکل است و ما نمی دانیم انتها این تأثیرات بر فراوری چه خواهد بود.

مسائل حمل ونقل در حال حاضر باعث شده است که بعضی از شرکت ها برای مدیریت هرگونه اختلال احتمالی اقدام به افزایش موجودی انبارها نمایند.

ما مواد اولیه زیادی از فرانسه، هلند و ایتالیا خریداری می کنیم و وقتی مرزها به طور کامل بسته گردد مشکل عظیمی ایجاد خواهد شد و برای تهیه مواد اولیه دچار مشکل خواهیم شد.همچنین 50 درصد از محصول نهایی ما به خارج از آلمان و اروپا ارسال می گردد و مشتریان نیز نگران تحویل سفارش خود با نبود مواد اولیه هستند.

وی گفت: در حال حاضر در کارخانه مسئله ای نداریم، اما سؤال اینجاست که فردا چه اتفاقی می افتد؟.

عدم اطمینان از واکنش دولت های اروپایی به کروناویروس، تقاضا را بیشتر مبهم نموده است، بعضی کالاها را انبار می نمایند، بعضی دیگر رویکرد مخالفی اتخاذ می نمایند و از دستورات جدید سرپیچی می نمایند.

تأثیر طولانی مدت در تصمیمات سرمایه گذاری نیز نامعین است. درصورتی که این صنعت بخواهد اهداف بلندپروازانه برای بازیافت بسته بندی داشته باشد، سرمایه گذاری درزمینه بازیافت مکانیکی و شیمیایی بسیار مهم است. در کلیه پلیمرهای بازیافت شده با کمبود شدید مواد درجه یک هم در قسمت جمع آوری و هم در پردازش مجدد برای مواد غذایی روبرو هستیم.

فناوری جدید، روش های جدید جمع آوری، رشد بازیافت مواد شیمیایی و افزایش ظرفیت پردازش مجدد همه برای دستیابی به اهداف 2025 موردنیاز است.

بااین وجود، یک چشم انداز مالی ضعیف تر اثر محدودنماینده ای در سرمایه گذاری پیش بینی می نماید، به ویژه در بخش هایی مانند بازیافت که سرمایه گذاری برای استارت آپ ها به دلیل موانع کمتر راحت تر از شرکت های پتروشیمی عظیم است و سیستم های جمع آوری تا حد زیادی در کنترل محلی باقی می مانند. اما مسوولان معتقدند شرایط فعلی بر هر دو مورد آسیب می رساند.

به عنوان مثال، فقدان مالی ناشی از رکود جهانی سال 2008 منجر به بیش از یک دهه کاهش سرمایه گذاری در سیستم های جمع آوری توسط مقامات محلی به دلیل اقدامات گسترده ریاضت مالی در سراسر اروپا شد.

به دلیل وجود فاصله اجتماعی برای پیشگیری از همه گیری این ویروس، رکود مالی جهانی به طور فزاینده ای پیش خواهد رفت.

در حال حاضر، بیشتر صنعت بازیافت اروپا به طورمعمول به فعالیت خود ادامه می دهد، اما عواقب این فرایند سال های آینده احساس خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 926

به "تأثیر کروناویروس بر صنعت بازیافت اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأثیر کروناویروس بر صنعت بازیافت اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید