بنادر هرمزگان جایگزین تورهای خارجی گردد، ظرفیت پنهان گردشگری دریایی

به گزارش بانوی ایران، به گزارش خبرنگاران، امروزه بحث ایجاد درآمد و اقتصادسازی از فعالیت های توریسم و خدمات وابسته به عنوان یکی از پررونق ترین فعالیت های درآمدزایی در کشورهای در حال توسعه و سایر کشورها به خوبی به چشم می خورد. کشورهایی نظیر مالدیو، تایلند، لبنان و اکراین به خوبی از صنعت توریسم و ظرفیت گردشگری دریایی خود درآمدزایی ایجاد می نمایند.

بنادر هرمزگان جایگزین تورهای خارجی گردد، ظرفیت پنهان گردشگری دریایی

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

تجزیه و تحلیل آماری بیانگر آن است از ابتدای اجرای طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی هرمزگان تا انتها پانزدهمین روز از فروردین ماه 94، در مجموع 5میلیون و 113 هزار و 701 نفر سفر به وسیله بنادر هرمزگان به مقصد جزایر این استان و بالعکس صورت گرفت.

بر همین اساس، در سیزدهمین روز از فروردین جابجایی 94 هزار و 409 نفر سفر، در روز چهاردهم 109 هزار و 383 نفر سفر و در روز پانزدهم نیز 78 هزار نفر سفر به وسیله بنادر 10 گانه مسافری این استان به انجام رسید.

جزایر 14 گانه هرمزگان ظرفیت پنهان برای جذب گردشگران

طی 20روز زمان اجرای طرح نوروزی امسال، عملیات جابجایی 517 هزار و892 دستگاه خودرو به وسیله مسیرهای دریایی بین بنادر لنگه، کیش، آفتاب، چارک، پهل و لافت به ثبت رسیده است.

بنادر مسافری این استان بیش از 95 درصد از کل حمل و نقل مسافران دریایی کشور و 100 درصد حمل خودرو به مقصد جزایر خلیج فارس را پشتیبانی می نمایند.

همچنین برخورداری هرمزگان از 14 جزیره کوچک و بزرگ، آب و هوایی معتدل در ایام تعطیلات نوروزی و نیمه دوم سال همچنین بهره مندی از زیرساخت های مناسب بندری در سواحل خلیج فارس و همچنین بزرگترین ناوگان مسافری دریایی کشور باعث شده تا هرمزگان طی سالیان اخیر همیشه در بین استان های کشور به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی شناخته گردد.

فرصت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دریایی فراهم شد

اگر نگاهی گذار به تبلیغات تورهای خارجی بیاندازیم شهرهای ساحلی کشورهای همسایه بیشترین سهم تبلیغاتی را به خود اختصاص داده اند در حالی که شهرهای ساحلی ایران در شمال و جنوب کشور دارای بهترین چشم انداز و زیبایی هستند. جزایر 14 گانه و سواحل بکر و دست نخورده غرب و شرق هرمزگان ظرفیت های پنهان برای جذب گردشگران خواهد بود.

محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور در تبادل نظر با خبرنگاران در خصوص ظرفیتهای گردشگری دریایی در استان هرمزگان بیان داشت: طولی بودن استان هرمزگان و قرار دریافت در کنار خلیج فارس فرصت مناسبی را برای استفاده و بهره گیری از ظرفیت دریا را برای هرمزگان به وجود آورده است.

حمایت سازمان بنادر و دریانوردی از سرمایه گذاری در حوزه دریایی

وی مطرح کرد: سازمان بنادر کشور طی سالهای اخیر اقدامات خوبی را در راستای ارتقای بنادر مسافری در استان هرمزگان انجام داده است، بسیاری از جزایر دارای اسکله های مناسب پهلوگیری شناورهای مسافری هستند از این رو فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دریایی فراهم شده است.

سعیدنژاد اضافه نمود: اسکله جزیره هرمز طی سه سال گذشته از شرایط بهتری برخوردار شده و به عنوان یک جزیره گردشگری می تواندپذیرای تورهای گردشگری و شناورهای استاندارد مسافری باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام نمود: سازمان بنادر و دریانوردی از هرگونه سرمایه گذاری در حوزه دریایی هم گردشگری و هم مسافری حمایت خواهد نمود و تسهیلات مناسبی در اختیار گردشگران قرار خواهد گرفت.

ارتقاء ناوگان جستجو و نجات دریایی در شرق هرمزگان

از سوی دیگر معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ارتقاء ناوگان جستجو و نجات دریایی در شرق استان به مرکزیت جاسک اطلاع داد و بر لزوم ساماندهی گردشگری و تفریحات دریایی در محدوده سواحل مکران تأکید کرد.

مهدی نوفرستی اظهارداشت: با توجه به گسترش تفریحات ساحلی در این منطقه، این گونه فعالیت ها باید ساماندهی شوند. بر همین اساس، ایمن سازی این تفریحات را با همکاری ادارات مرتبط استانی طی امسال در برنامه داریم.

مخاطرات مربوط به تردد شناورهای سنتی در مسیرهای دریای عمان

وی در عین حال ضمن اشاره به مخاطرات مربوط به تردد شناورهای سنتی در مسیرهای دریای عمان، اضافه نمود: استاندارد کردن شناورها، تجهیزات و ثبت آنها برای انجام سفرهای دریایی ایمن بسیار مهم است.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: شناورهای نیمه سنگین باری و ماهیگیری که در آبهای دریای عمان تردد داخلی و بین المللی دارند، باید به شرایط جوی توجه ویژه ای داشته باشند.

نوفرستی اعلام نمود: دریانوردان و تعاونی ها باید به وسیله کانال های رادیویی و یا نمابر به اخطارهای اعلام شده توسط سازمان هواشناسی توجه نمایند و تعاونی هایی که این اطلاعات را در اختیار ندارند، باید برای تکمیل اطلاعات با مرکز هماهنگی و جستجو نجات دریایی ارتباط و تعامل داشته باشند.

این مقام مسئول همچنین گفت: ارتقاء ناوگان جستجو و نجات دریایی در شرق استان به مرکزیت جاسک در دستور کار واقع شده است و علاوه بر این خدمات، تعداد کلوب های مردمی همیار ناجی نیز در این منطقه افزایش می یابد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 447

به "بنادر هرمزگان جایگزین تورهای خارجی گردد، ظرفیت پنهان گردشگری دریایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنادر هرمزگان جایگزین تورهای خارجی گردد، ظرفیت پنهان گردشگری دریایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید