بزرگداشت مستندساز هلندی در سینماحقیقت، عیّار مشروطه به نمایش درمی آید

به گزارش بانوی ایران، به گزارش خبرنگاران، در بخش بزرگداشت هشتمین دوره جشنواره بین المللی سینماحقیقت از هدی هانیگمان مستندساز مشهور هلندی قدردانی می گردد.

بزرگداشت مستندساز هلندی در سینماحقیقت، عیّار مشروطه به نمایش درمی آید

با تور ارزان هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام گشت و گذار کنید.

هدی هانیگمان متولد شهر لیما پرو در سال 1951 و تبعه کشور هلند است. وی دوره آموزش فیلمسازی را در شهر رم گذراند و از سال 1978 تا به امروز در هلند به زندگی و فعالیت حرفه ای پرداخته است.

فیلم هدی هانیگمان طی سال های اخیر در سراسر دنیا به نمایش درآمده و جوایز معتبری کسب نموده است. ضمن اینکه بخش ویژه جشنواره های مختلف دنیا نیز به مرور آثار او اختصاص داده شده که از آن جمله می توان به جشنواره های تورنتو، موزه هنر معاصر نیویورک، پاریس، برلین، مینیاپلیس، بارسلونا، مادرید، والنسیا، اونتاریو، اوترخت، گراش، شیکاگو و برکلی اشاره نمود.

هانیگمان جوایز متعددی هم برای مجموعه فعالیت های هنری خود دریافت نموده است که برای مثال می توان به جایزه اسطوره زنده ایدفا (2013)، جایزه افتخاری فیلم مستند دورتموند (2013)، جایزه دستاورد برجسته هات داکس (2007)، جایزه ایستادگی نگاه گولدن گیت انجمن فیلم سان فرانسیسکو (2007)، جایزه وان پراگ از اتحادیه هلند (2005)، جایزه ویژه به پاس یاری های وی به هنر مستندسازی از جشنواره فیلم تسالونیکی (2004) و جایزه یان کاسیس به پاس یک عمر فعالیت هنری از سوی صندوق ملی حمایت از فیلم های فرهنگی برای تلویزیون هلند (2003) و... اشاره نمود.

در بیست و هفتمین دوره جشنواره مستند ایدفا که طی روزهای 28 آبان تا 9 آذرماه 1393 در شهر آمستردام هلند برگزار خواهد شد هم این مستندساز تجلیل خواهد شد.

هدی هانیگمان بلافاصله پس از اتمام جشنواره ایدفا به تهران سفر خواهد نمود تا در جشنواره بین المللی سینماحقیقت شرکت کند. در این جشنواره، فیلم های همسر خوب پسر عزیز، فلز و مالیخولیا، فراموشی و جاودانگی این مستندساز به نمایش درآمده و در آیین اختتامیه جشنواره از وی قدردانی خواهد شد.

نمایش مستند عیّار مشروطه در جشنواره سینماحقیقت

در صدمین سالگرد شهادت ستارخان، فیلم مستند عیّار مشروطه از فراوریات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی محمود یارمحمدلو، برای اولین بار در بخش مسابقه ملی مستندهای بلند هشتمین دوره جشنواره بین المللی سینماحقیقت روی پرده می رود.

مستند بلند عیّار مشروطه نگاهی دارد به زندگی و پایان ستارخان در جهت پُر تب و تاب نهضت مشروطه و اینکه ستار قره داغی چگونه سردار ملی ستارخان شد. ستارخانی که یکی از رهبران نهضت مشروطه در آذربایجان شد؛ او که هم عیار مشروطه است و هم عیّار مشروطه.

عوامل فراوری فیلم مستند 70 دقیقه ای عیّار مشروطه که فراوری سال 93 مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است، به این توضیح هستند: کارگردان و تهیه کننده: محمود یارمحمدلو، پژوهشگر: اکرم السادات ساکت، تصویربردار: بهروز صمدمطلق، صدابردار: مهرداد چراغی، صداگذار: امیرحسین قاسمی، تدوینگر: محمود یارمحمدلو، آرش زاهدی اصل، نویسنده گفتار متن: مسعود اعرابی، گوینده متن: مسعود آب پرور، آهنگساز: احسان کاویانی، مدیر فراوری و عکاس: اکبر آقامحمدی، دستیار کارگردان: خاطره گشتاسبی، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران سینماحقیقت را همزمان با ولادت باسعادت حضرت امام موسی کاظم(ع) و طی روزهای 9 تا 16 آذرماه 1393، با شعار حقیقت بهترین راهنماست که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 793

به "بزرگداشت مستندساز هلندی در سینماحقیقت، عیّار مشروطه به نمایش درمی آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگداشت مستندساز هلندی در سینماحقیقت، عیّار مشروطه به نمایش درمی آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید