ایستگاه پمپاژ پایاب سد سهند ظرف دو ماه تکمیل می گردد

به گزارش بانوی ایران، خبرنگاران/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به شروع کشت پاییزی در هفته های آینده گفت: ایستگاه پمپاژ PS3 پایاب سد سهند حداکثر ظرف دو ماه آینده باید به اتمام برسد.

ایستگاه پمپاژ پایاب سد سهند ظرف دو ماه تکمیل می گردد

محمدرضا پورمحمدی در جلسه آنالیز مسائل پروژه پایاب سد سهند هشترود اظهار کرد: هشترود و چاراویماق، قطب کشاورزی استان هستند و باید توجه ویژه ای به اجرای این پروژه وجود داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید تمام کوشش خود را برای جلب رضایت مندی مردم انجام دهیم، ادامه داد: تمام اقدامات لازم برای اجرای تفاهم نامه ها اجرا شده و لازم است تا ایستگاه های پمپاژ PS3 و PS4 تکمیل شوند.

پورمحمدی اضافه کرد: در کنار اقداماتی که انجام می گردد، فرمانداری هشترود باید پیگیری کند تا بهره برداران این پروژه پرونده های خود را تکمیل نمایند.

وی بیان نمود: سازمان برنامه و بودجه نسبت به تخصیص 2 میلیارد تومان بودجه این پروژه تسریع کند و تخصیص 5 میلیارد تومان از محل طرح توازن هم به وسیله استانداری و نماینده هشترود و چاراویماق در مجلس پیگیری گردد.

استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد: چاراویماق جزو منطقه ها محروم استان است و سازمان برنامه و بودجه باید اولویت بیشتری در تخصیص منابع به این منطقه در نظر بگیرد.

نماینده هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه اظهار کرد: هشترود یک شهرستان تک محصولی است که مردم آن به وسیله کشاورزی امرار معاش می نمایند و برای جلوگیری از مهاجرت اهالی این شهرستان تامین آب زراعی لازم است.

حمزه امینی اضافه کرد: جهاد کشاورزی و آب منطقه ای، همکاری و تعامل خوبی برای اجرای پروژه پایاب سد سهند دارند، اما مجری طرح در اجرا ضعیف عمل نموده است.

وی ادامه داد: متأسفانه وعده اتمام ایستگاه PS3 عملیاتی نشده و این امر موجب ایجاد بدبینی اهالی نسبت به مسئولان شده است.

وی تأکید کرد: در اجرا کمی تعلل وجود دارد که لازم است، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای نظارت و توجه جدی بر اجرا داشته باشد تا حداقل فاز یک به زودی به اتمام برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه گفت: پیگیری های لازم برای اجرای پروژه اجرا شده و سازو کارها هم تعریف شده است.

جواد رحمتی اضافه کرد: تعاملات خوبی بین دستگاه ها وجود داشته و کوشش می گردد با اتمام فاز یک در فصل کشت، آب به اراضی کشاورزی برسد.

فرماندار هشترود هم در این جلسه گفت: تفاهم نامه سه جانبه ای که در دی ماه سال 1397 منعقد شد که تکمیل ایستگاه PS3، احداث ایستگاه PS4، تکمیل هزار هکتار از شبکه و تامین پنج مگاوات برق مورد احتیاج پایاب از مفاد آن بوده است.

امین امینیان اضافه کرد: وظیفه دستگاه ها از جمله شرکت آب منطقه ای، جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی در این تفاهم نامه به صورت کامل آمده است که براساس برآوردهای اولیه برای تکمیل پروژه 8.5 میلیارد تومان به وسیله آب منطقه ای در قالب تجهیزات، 9 میلیارد تومان به وسیله جهاد کشاورزی در قالب یاری یارانه ای بلاعوض ماده 11 و 10 میلیارد تومان هم به وسیله اهالی به ازای هر هکتار تأمین می گردد.

وی ادامه داد: در این تفاهم نامه زمان بندی اجرای پروژه از آغاز تا خاتمه، 9 ماه در نظر گرفته شده بود که متاسفانه به علت تورم و افزایش هزینه ها مسائلی از بابت اجرا به وجود آمده است.

امینیان اظهار کرد: 8.5 مگاوات آمپر برق تامین شده که بیش از اندازه پیش بینی شده در تفاهم نامه بوده و به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: ایستگاه PS3 ناقص بوده و هیچ اقدامی در ایستگاه PS4 به جز خرید زمین انجام نشده است و از هزار هکتار شبکه هم 900 هکتار تحویل داده شده است.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، امینیان اضافه کرد: فصل کاری پشت سرگذاشته شده و با توجه به اینکه بخش نظرکهریزی سردسیرترین بخش هشترود است، لازم است تا ایستگاه PS3 در یک و نیم ماه آینده به اتمام برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1845

به "ایستگاه پمپاژ پایاب سد سهند ظرف دو ماه تکمیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایستگاه پمپاژ پایاب سد سهند ظرف دو ماه تکمیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید