ایران و مالزی روابط مستقیم تجاری را از سر می گیرند

به گزارش بانوی ایران، وزیر صنایع و کالاهای زراعی مالزی گفت در سفر به تهران، با معاون وزیر صنعت، معدن و تجاری ایران دیدار داشته و دو طرف توافق نموده اند که روابط مستقیم تجاری برقرار گردد.

ایران و مالزی روابط مستقیم تجاری را از سر می گیرند

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری نشنال مولتی مدیا، ماه سیو سیون، وزیر صنایع و کالاهای زراعی مالزی گفت در سفر اخیری که به ایران داشته بر پیغام هفته های اخیر خود مبنی بر سالم بودن روغن پالم تصریح نموده است.

ماه گفت: من آنها را متقاعد کردم که روغن پالم برای سلامتی انسان مضر نیست. این گامی مهم در تشویق دولت ایران برای پایین آوردن تعرفه هاست.

اگر ایران تعرفه واردات روغن پالم را همانند دانه سویا از 40 درصد فعلی به 20 درصد پایین بیاورد، این به نفع روغن پالم مالزی خواهد بود.

ماه گفت، هیئتی اقتصادی و فنی به نمایندگی از شرکت های فراوری کننده روغن پالم، الوار و کائوچو این هفته به تهران سفر نموده بود.

وی اضافه نمود: این بخشی از مذاکرات بر سر موافقتنامه تجارت آزاد بین ایران و مالزی بوده است.

در این سفر وزیر صنایع و کالاهای زراعی مالزی نظرات وارد کنندگان و تجار ایرانی را شنیده و با مسائل مختلف پیش روی آنها آشنا شده است.

ماه گفت، علاه بر مسائل مرتبط با سلامت روغن پالم، واردکنندگان ایرانی کائوچو و الوار نگران اعتبارات اعطایی از سوی بانک ها برای پرداخت پول کالاهای وارداتی بودند.

وی اضافه نمود، من این مسئله را با بانک مرکزی و بانک های تجاری مالزی مرح خواهد نمود تا بسته های تامین اقتصادی ای به شرکت های فعال در زمینه صادرات ارائه گردد.

دو کشور به دلیل تحریم ها، دارای روابط تجاری مستقیم نیستند، و باید به وسیله طرف های ثالثی نظیر ترکیه و امارات جهت تجارت را هموار کنیم. این کار مشکل است.

وی اضافه نمود، در سفر به تهران، با معاون وزیر صنعت، معدن و تجاری ایران دیدار داشته و دو طرف توافق نموده اند که روابط مستقیم تجاری برقرار گردد.

75

منبع: تسنیم
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 470

به "ایران و مالزی روابط مستقیم تجاری را از سر می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و مالزی روابط مستقیم تجاری را از سر می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید