ایجاد پایگاه در شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی

به گزارش بانوی ایران، جلسه کمیته تخصصی دبیرخانه شورای عالی میراث فرهنگی با موضوع مباحث صنایع دستی روز دوشنبه 24 تیرماه در محل معاونت میراث فرهنگی برگزار شد.

ایجاد پایگاه در شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی

به گزارش خبرنگاران، در این جلسه که با حضور پویا محمودیان معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و رضا معصومی راد مشاور رئیس سازمان و رئیس دبیرخانه شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیران کل سازمان برگزار شد، بیمه هنرمندان،ایجاد پایگاه شهرها و روستاهای جهانی و رونق کسب و کار صنایع دستی مورد بررسی قرار گرفت.

پویا محمودیان معاون صنایع دستی در این نشست تاکید کرد بیمه صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی مطالبه بحقی است که مورد توجه سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری است.

او گفت: آن چه اهمیت دارد استمرار روند بیمه صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی است که با در نظر دریافت یک منبع مالی تعیین محقق می شود.

معاون صنایع دستی در ادامه با اشاره به این که ایران با داشتن هشت شهر و دو روستای جهانی رتبه اول را در سطح جهان دارد گفت: ثبت جهانی این تعداد شهر و روستا نشانگر توان و ظرفیت بالای کشورمان در بخش صنایع دستی است.

او سپس پیشنهاد ایجاد پایگاه شهرها و روستاهای جهانی را به منظور توجه ویژه به این مناطق بیان کرد.

اصلاح تعرفه عوارض و عوارض کسب و پیشه در حوزه صنایع دستی از سوی شهرداری ها و شوراهای شهر، تامین زمین و زیر ساخت های مورد نیاز از سوی استانداری ها به منظور ساخت بازارچه های دائمی صنایع دستی و اجرای ماده 3 قانون حمایت از هنرمندان و فعالان صنایع دستی مبنی بر صدور مجوز برای فعالیت های الکترونیکی از سوی سازمان میراث فرهنگی از دیگر مواردی بود که مورد بحث و بررسی اعضای کمیته قرار گرفت.

در خاتمه این نشست مقرر شد پیشنهادهای ارائه شده پس از انجام اصلاحات به شورای عالی میراث فرهنگی ارائه شود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 272

به "ایجاد پایگاه در شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد پایگاه در شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید