انواع ساعت های دیواری موجود در بازار و ویژگی های آنها

به گزارش بانوی ایران، ساعت های دیواری از جمله وسایلی می باشند که میتوانند در دکوراسیون نقشی اساسی و معین نماینده ایفا نمایند. شاید علت اصلی این امر ارتفاع محل نصب و خالی بودن اطراف ساعت باشد .ساعت های دیواری مدل های مختلفی دارند که در این نوشته به آنالیز ویژگی های این ساعت ها و انواع آنها خواهیم پرداخت .

انواع ساعت های دیواری موجود در بازار و ویژگی های آنها

انواع ساعت دیواری از نظر شکل :

یکی از مهمترین دسته بندی ها در ساعت های دیواری ، شکل ظاهری ساعت می باشد. ساعت های دیواری در قاب بندی های مختلفی فراوری میشوند که ممکن است بعضی مقدار بزرگ و بعضی مقدار کوچک داشته باشند ولی به صورت کلی ساعت های دیواری در شکل های معینی همانند دایره ، مستطیل ، لوزی و … ارائه میشوند.

ذکر این نکته لازم است که بعضی از اشکال ساعت ها همانند ساعت دیواری کالیگرافی ممکن است متشکل از چندین شکل مختلف باشند و شکلی یکنواخت نداشته باشند. به نوعی میتوان گفت هنر در داخل این نوع از ساعت ها رخنه نموده و اثری هنری بر دیوار منزل خود خواهید داشت.

ساعت دیواری دایره :

این نوع از ساعت دیواری ها معمولترین ساعت دیواری های موجود می باشند که به علت قاب بندی های معین بیشترین تعداد فروش را نیز شامل میشوند. قطر معین و استاندارد در این ساعت ها عموما 58 سانتیمتر می باشد که البته بسته به مدل خریداری شده ممکن است این عدد متفاوت باشد.

این نوع از ساعت ها ممکن است دارای چهارچوبی از جنس چوب ، فلز یا پلاستیک باشند.

ساعت دیواری مستطیل :

ساعت دیواری های مستطیلی نمایی رسمی تر دارند. این ساعت دیواری ها که ممکن است به صورت افقی یا عمودی طراحی شوند، نمایی کلاسیک به دکوراسیون میدهند و از این رو ممکن است بیشتر در خانه هایی که دارای تم کلاسیک هستند مورد استفاده قرار گیرند. بعلاوه در ادارات و شرکت هایی با دکوراسیون کلاسیک نیز این نوع از ساعت ها پیشنهاد میگردد.

شکل های هندسی

ساعت هایی با شکل های هندسی مختلف همانند لوزی ، بیضی و … نیز در بازار وجود دارد که بیشتر در دکوراسیون های مینمال مورد استفاده قرار میگیرند.

ساعت های فانتزی

نوع دیگری از ساعت های دیواری، ساعت های فانتزی می باشند که در آنها نیز ممکن است ساعت متشکل از چندین شکل هندسی باشد. بعضی از این ساعت ها که برای اتاق بچه ها طراحی میگردد دارای اشکال پرندگان و حیوانات یا شخصیت های کارتنی می باشد که در فانتزی کردن و مجذوب کننده کردن یک دکوراسیون بچه هاه بسیار تاثیر گذار می باشند.

انواع ساعت دیواری از نظر جنس بدنه :

در این بخش ساعت ها را از نظر بدنه کلی مورد آنالیز قرار میدهیم. منظور از این بخش بدنه و چهارچوب اصلی می باشند. قسمت هایی که شامل اعداد ، عقربه ها و … می باشند ممکن است دارای بدنه ای با جنس متفاوت باشد که در این به انها نمیپردازیم.

چوبی :

ساعت های چوبی نمایی بسیار زیبا دارند. استفاده از چوب های باکیفیت همانند چوب راش که به وسیله فراوری کنندگان حرفه ای ساعت های چوبی همانند گروه هنری نماد نمایی بسیار زیبا به ساعت میدهد و از سویی دیگر در افزایش طول عمر ساعت نیز مستقیما تاثیر گذار می باشد.

با توجه به پیشرفت صنعت برش کاری با استفاده از دستگاه های مدرن CNC ، امکان طرح دادن به چوب به راحتی امکان پذیر است و از این رو طرح هایی بسیار زیبا قابل فراوری می باشد.

ساعت دیواری فلزی :

ساعت دیواری های فلزی نیز هواداران بسیاری دارند. این ساعت ها نسبت به ساعت های چوبی قیمتی پایینتر دارند و ریزه کاری ها در آنها کمتر صورت میگیرد. ساعت های چوبی عمدتا از جنس فولاد با رنگ کوره ای می باشند که سبب افزایش طول عمر بدنه ساعت می گردد.

پلاستیکی یا ABS :

معمولترین و پر فروشترین ساعت های دیواری از جنس پلاستیک یا ABS می باشند. این نوع از ساعت ها در مدل های مختلفی فراوری میشوند و جنس مواد اولیه مورد استفاده در آنها معین کننده طول عمر این ساعت ها می باشد. ساعت های پلاستیکی طول عمری پایینتر نسبت به نمونه های فلزی و پلاستیکی دارند.

ساعت های هنری و کالیگرافی :

ساعت های دیواری طرح های مختلفی در بازار دارند که بسته به نوع دیزاین و دکوراسیون منزل خود می توانید از آنها بهره ببرید. از جمله خاص ترین ساعت های دیواری میتوان به ساعت های دیواری کالیگرافی اشاره نمود. این نوع ساعت ها دارای نوشته هایی می باشند که بیشتر به صورت شعر های شناخته شده و یا اسامی افراد، روی ساعت نقش بسته میگردد.

ساعت های کالیگرافی عمدتا دست ساز بوده و از نظر کیفیت فراوریی، بسیار باکیفیت طراحی و فراوری میشوند. گروه هنری نماد از جمله باسابقه ترین و شناخته شده ترین فراوری کنندگان ساعت های چوبی کالیگرافی و ساعت های فلزی هنری می باشد که فراوریات خود را عمدتا به صورت دست ساز فراوری و در بازار عرضه میکند.

منبع: اتاق
انتشار: 10 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1402 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2280

به "انواع ساعت های دیواری موجود در بازار و ویژگی های آنها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع ساعت های دیواری موجود در بازار و ویژگی های آنها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید