اما و اگرهای ورزش در سال المپیک، انصراف میزبان های گزینشی و شرایط مبهم توکیو

به گزارش بانوی ایران، این روزها اماواگرهای زیادی درخصوص ورزش جهان در سال المپیک وجود دارد، باخ می گوید المپیک در موعد مقرر برگزار می گردد اما حقیقتا آینده اصلا شفاف نیست.

اما و اگرهای ورزش در سال المپیک، انصراف میزبان های گزینشی و شرایط مبهم توکیو

به گزارش خبرنگاران، مرداد ماه سال آینده شهر توکیو میزبان رویداد عظیم المپیک خواهد بود. نزدیک به یک دهه قبل ژاپن به عنوان میزبان این رقابت ها معرفی شده و قطعاً از سال ها قبل از آن نیز در تدارک ایجاد بسترهای لازم برای میزبانی از المپیک 2020 بوده اند.

ژاپن در دهه های گذشته نیز میزبانی بازی های المپیک را بر عهده داشته است. آنها در گذشته میزبانی المپیک را تجربه نموده اند و حالا از آخرین میزبانی شان از بازی های المپیک تابستانی مدت ها می گذرد، اما شروع سال 2020 شروع خوبی برای همسایه این کشور و بعد از آن جهان نبود.

ویروس کرونا از ووهان چین، هم مرز با میزبان بازی های المپیک، در جهان منتشر شد و تا به امروز علاوه بر اینکه به یک اپیدمی خطرناک تبدیل شده، کشته های زیادی داشته است.

در چنین شرایطی از چندی قبل اخبار زیادی مبنی بر احتمال تعویق یا لغو المپیک شنیده شد. بعضی می گفتند ویروس کرونا می تواند المپیک پیش رو را لغو کند. حتی در روزهای گذشته نیز یکی از اعضای قدیمی IOC گفته بود که اگر این ویروس کنترل نگردد، المپیک باید لغو گردد.

این در حالی است که باید معنی دقیق کنترل ویروس را هم دانست؛ ویروسی که لحظه به لحظه بر آمار مبتلایانش در جهان اضافه می گردد و کمتر کشوری است که توانسته باشد مرزهایش را از ورود این میهمان ناخوانده و موذی حفظ کند.

به همین دلیل این نگرانی وجود دارد در صورت پابرجا بودن زمان و مکان برگزاری المپیک توکیو، به واسطه مسابقات گزینشی پیش رو، المپیک به نوعی باعث نشر بیشتر ویروس در سطح جهان گردد.

این روزها مسابقات بین المللی یکی پس از دیگری لغو می شوند. میزبان ها به خاطر شرایط موجود و حفظ کشورشان از آسیب بیشتر، از میزبانی سر باز می زنند.برای مثال در کشتی، بعد از آنکه برگزاری مسابقات گزینشی مخصوص کشورهای آسیایی از چین که مرکز اصلی شیوع بیماری بوده، گرفته شد، به قرقیزستان سپرده شد، اما این کشور هم در روزهای گذشته از برگزاری رقابت ها انصراف داد.

در شمشیربازی نیز برای چهارمین بار میزبان مسابقات گزینشی تغییر کرد و این شرایط در سایر رشته هایی که در آنها شرایط تقسیم سهمیه ها باقی مانده، حکمفرماست.

در این خصوص اما و اگرهای زیادی وجود دارد. کسی نمی داند چه اتفاقی پیش روست و این ویروس تا چه زمانی و چقدر می تواند به حیاتش در جهان ادامه داده و فعالیت های روزمره کشورها را تحت الشعاع خود قرار دهد.

به نظر می رسد صحبت اخیر توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک مبنی بر برگزاری المپیک 2020 در موعد مقرر، بیشتر شبیه به یک امیدواری و خوش بینی بوده است، چراکه اگر قرار باشد جهان در روزهای پیش رو شرایط عجیب تری را در مورد این ویروس پیدا کند، هرگز نمی گردد گفت که کرونا نمی تواند مسئله ای در برگزاری المپیک توکیو ایجاد کند.

ضمن اینکه ویروس رفته رفته به سایر کشورهای جهان منتقل شده و حالا که در کشور چین تحت کنترل درآمده و ووهان از قرنطینه خارج شده است، جهان هر لحظه بیشتر درگیر این ویروس می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 870

به "اما و اگرهای ورزش در سال المپیک، انصراف میزبان های گزینشی و شرایط مبهم توکیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اما و اگرهای ورزش در سال المپیک، انصراف میزبان های گزینشی و شرایط مبهم توکیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید