ارائه اختصاصی طرح های نوین فرهنگی با موضوع گردشگری خانواده

به گزارش بانوی ایران، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، ارائه اختصاصی طرح های نوین فرهنگی با موضوع گردشگری خانواده صورت گرفت.

ارائه اختصاصی طرح های نوین فرهنگی با موضوع گردشگری خانواده

جلسه ارائه اختصاصی طرح های نوین فرهنگی با موضوع گردشگری خانواده با حضور حسن میثمی مدیرکل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، عذرا عزیزی و فاطمه بنیادی داوران وزارت میراث فرهنگی برای ارزیابی معیارهای توسعه ای در فراوری محتوای گردشگری، سید امیر آقایی دبیر رویدادهای فرنو، علیرضا مهدوی راد و حامد تاملی داوران خانه خلاق دانا دل در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار گردید.

میثمی با تاکید بر اهمیت فراوری محتوا در حوزه گردشگری اعلام کرد: برای رونق گردشگری و صنایع وابسته آن احتیاج جدی به فراوری محتوای دیجیتال در دو بخش گردشگری داخلی و ورودی وجود دارد.

او برای فراوری محتوا به دو چالش محدود بودن منابع اقتصادی و انسانی و کیفیت پایین محتواهای فراوریی اشاره نمود و اضافه کرد: باید به راهکارهایی برای ارائه ایده های نو اندیشید که این جلسه فرصتی مناسب برای ارائه چنین ایده هایی است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این جلسه را گام اولیه برای طرح ایده های نو در فراوری محتوای گردشگری عنوان و ابراز امیدواری کرد که ادامه این راه در آینده منتج به گامهای بلندتری گردد.

فراوری محتوا براساس توزیع سفر و طراحی محور گردشگری در فکر مخاطب

در ادامه عزیزی با ارائه پیشنهادهایی به ایده پردازان تمرکز روی تقاضا برای سفر را ارجح به عرضه دانست و اضافه کرد: محتواهای فراوری شده باید به تحریک تقاضا و توزیع سفر در فواصل و اماکن مختلف یاری کند. بعلاوه محتواهای فراوریی باید به طراحی یک محور گردشگری در فکر مخاطب براساس انگیزه شخص بینجامد.

او توزیع سفر را جز اولویت های حوزه گردشگری مطرح کرد و اضافه کرد: تلاشمان این است که بتوانیم طرح های ارائه شده را به سمت سیاست های کلان و اولویت ها ساماندهی کنیم.

عزیزی بعلاوه مردم و سبک زندگی ایرانیان را یکی از مهمترین جاذبه ها برای گردشگران خارجی دانست که تمرکز روی آن می تواند به رشد گردشگران خارجی یاری کند.

توجه به گردشگری موضوعی در طراحی بازی ها

فراوری محتواهای مربوط به کودک مبتنی بر پژوهش و مولفه های تربیتی یکی دیگر از نکات مورد اشاره در این جلسه بود.

توجه به حوزه بیزینس و همکاری با ذی نفعان گردشگری، توجه به گردشگری موضوعی و طراحی بازی ها با تم های مختلف گردشگری در مراحل متمادی، استفاده از فضای اقامتگاه ها و بومگردی ها برای بازی ها پیشنهادهایی بود که از سوی داوران وزارتخانه مطرح شد.

12 طرحی که برگزیدگان رویدادهای فرنو ارائه کردند

در ادامه برگزیدگان رویدادهای فرنو در پنج حوزه تخصصی طراحی شخصیت، بازی، اسباب بازی و عروسک، نوشت افزار، بازی های ویدئویی و کتاب تعاملی، پویانمایی و وب سریز به ارائه طرح های خود پرداختند.

گروه فراوری بازی و اسباب بازی فندق، انیمیشن زاده خاک، کتاب تصویری فرانک و مرغ آمین، کتاب تصویری سفر به کودکی مشاهیر ایران، انیمیشن و بازی رایمون و روجا، انیمیشن ایرانگرد، بازی در فضای AR و در مجموعه خانه های تاریخی تبریز به وسیله گروه آرکید، تلفیق بازی و گردشگری و طراحی بازی رومیزی به وسیله گروه دوستی، انیمیشن شیردال، بازی رومیزی جهانگردان، بازارپردازی به وسیله ابزارها و مدیوم های مختلف با رویکرد جاذبه های گردشگری، مجموعه داستان، عروسک و بازی خاشوک و افسانه های گمشده کلیلی مواردی بودند که در این جلسه ارائه شدند و پیشنهادهایی از سوی داوران برای اجرای هرچه بهتر و در راستای اولویت ها و احتیاجهای حوزه گردشگری مطرح شد.

منبع: همگردی
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2080

به "ارائه اختصاصی طرح های نوین فرهنگی با موضوع گردشگری خانواده" امتیاز دهید

1 کاربر به "ارائه اختصاصی طرح های نوین فرهنگی با موضوع گردشگری خانواده" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه اختصاصی طرح های نوین فرهنگی با موضوع گردشگری خانواده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید