آشنایی با میوه&zwnjای شادی آور که بمب ویتامین C است

به گزارش بانوی ایران، یک پژوهش جدید نشان داده کیوی منبعی غنی و سرشار از ویتامین C است به طوریکه مقدار ویتامین C آن از پرتقال نیز بیشتر است.

آشنایی با میوه&zwnjای شادی آور که بمب ویتامین C است

به گزارش خبرنگاران از خبرنگاران، غالبا برخی از نوشیدنی ها مانند قهوه، چای، کاکائو و امثال آن به عنوان اولین گزینه برای تقویت انرژی و سرزندگی معرفی می شوند، اما یک پژوهش جدید نشان داده است که یک میوه خاص نیز دارای ویژگی هایی برای تقویت نشاط و پویایی به میزان بسیار بالاست.

پژوهشگران دانشگاه اوتاگو در نیوزیلند دریافته اند که میوه کیوی به دلیل سرشار بودن از ویتامین سی، کلید تقویت پویایی و نشاط است.

در این پژوهش 167 نفر در سن 18 تا 35 سالگی مشارکت داشتند که ویتامین سی بدن آن ها کم بوده و به سه گروه تقسیم شدند. گروه اول از کیوی، گروه دوم از قرص های ویتامین سی و گروه سوم از دارونما استفاده کردند.

طی چهار هفته شرکت کنندگان به صورت روزانه دو عدد کیوی زرد یا طلایی که سرشار از ویتامین سی است و نیز قرص آن را مصرف کردند.

پژوهشگران دریافتند که میزان شادابی و پویایی گروهی که کیوی مصرف کردند در مقایسه با دو گروه دیگر بهتر بود.

آنها می گویند علی رغم آنکه پژوهش ها ارتباط ویتامین سی با عملکرد بدن و سیستم ایمنی را اثبات کرده اند اما پژوهش اخیر بر نقش متفاوت ویتامین سی در ارتباط با سلامت و عملکرد روان و فواید این ویتامین برای آن تمرکز داشته است.

پژوهشگران همچین توضیح داده اند که ویتامین سی عملکرد بسکمک در بدن، مغز و تقویت تولید هورمون ها و گیرنده های عصبی از جمله آدرنالین، سیروتونین و اوکسیتوسین که سطح تنش را کنترل، خلق و خو را تنظیم و احساس راحتی را تقویت می کند، دارد.

آنها می گویند تقویت سطح ویتامین سی از طریق خوراکی های کاملی مانند کیوی، به دستیابی بدن بر عناصر نشاط بخش دیگر که برای سلامتی بدن و مغز مفید است، کمک می کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1412

به "آشنایی با میوه&zwnjای شادی آور که بمب ویتامین C است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با میوه&zwnjای شادی آور که بمب ویتامین C است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید