4 خودروی سریع و بی محابا

به گزارش بانوی ایران، دغدغه سرعت همواره با انسان بوده و بعد از اختراع اتومبیل های سریع هرگز کمرنگ نشده است. این چهار خودرو هم از قضا برای سریع رفتن ساخته شده اند و به غیر از بدنه محکم و موتور قوی، به سیستم ترمز و فرمان قوی، جعبه دنده های هوشمند، تایرهای مسابقه ای و بدنه های آیرودینامیک مجهزند که همه این عوامل توقف خودرو را مثل شتابگیری ساده می سازد.

4 خودروی سریع و بی محابا

از وبلاگ کوهنوردی پورسه دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

خودروهای بسیاری البته می توانست به لیست ما اضافه گردد اما ترجیح دادیم تنها چهار خودرو از برندهای مشهور بنتلی، پورشه، فراری و مرسدس بنز را انتخاب کنیم. خودروهایی بسیار کمیاب و گرانقیمت که از برخی از آنها تنها یک تا دو دستگاه در کشور موجود است و شاید روی هم واردات همه این چند مدل به کشور، به 10 دستگاه نرسد. اسب های بادپای این گزارش بی محابا می تازند. به صدای زوزه موتور آنها گوش دهید، متوجه می شوید چقدر برای پیروزی عطش دارند.

1. مسن ترین خودرو این جمع که مدتی است در نسلی جدید پای به بازار گذاشته است. کانتیننتال جی تی که تنها یک دستگاه از آن در کشور موجود است، از موتور عجیب w12 قدرتمندی بهره برده که با حجم دقیق شش لیتر 560 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور را عاید راننده می نماید. کندترین خودرو گروه که به 4.7 ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت احتیاج دارد، وزنی معادل 2350 کیلوگرم داشته و به غیر از سرعت، بهترین سطح از راحتی و رفاه و ایمنی را هم با خود به سرنشینان هدیه می دهد. خودرو شش میلیارد تومانی بنتلی در ایران که نزدیک به یک دهه از عمرش می گذرد، تا 318 کیلومتر در ساعت سرعت داشته و به سیستم چهارچرخ محرک مجهز است.

2. این یکی در شمار 20 خودرو سریع دنیا است و جزو سه خودرو سریع یک دهه اخیر پورشه که باید در تالار مشاهیر آن را هم ردیف بوگاتی شیرون، لامبورگینی هوراکان پرفورمانته و بالاتر از مک لارن 720 قرار داد. بنابراین با این موشک اشتوتگارتی در نهایت احترام رفتار کنید چون یک 911 وحشی است که با همه ظرافت ظاهری، مثل باد چالاک و مثل برق سریع است. 911 توربو اس سری 2014 طبق برآوردها برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ثانیه فقط 2.9ثانیه زمان لازم دارد در حالی که با توجه به قیمت 150 تا 190 هزار دلاری که دارد اقلا در ایران 15 میلیارد تومان می ارزد. این پرنده زرد رنگ آلمانی در حالی قادر است تا بیش از 330 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد که در آزمایش های مجله مشهور کار اند درایو برای درنوردیدن سرعت 160 کیلومتر در ساعت کمتر از 5/6 ثانیه زمان صرف نموده است. راستی موتور به کار رفته در 911 توربو اس از نوع شش سیلندر 3.8 لیتری توربو و هوا خنک با قدرت 552 اسب بخار است.

3. تا به حال دو، سه باری دست به دست شده ولی از جادوگری این اسب 20 میلیارد تومانی کم نشده. خاصیت سری 458 شرکت فراری نیز همین است. با آن رنگ سرخ، چراغ های کشیده و دماغه خشن به شما یادآور می گردد که با اسب سرخ مارانللو طرفید. متاسفانه هرچقدر تصاویر این فراری زیبا و سریع زیاد است، در ایران مجلات کمتر به آنالیز دقیق خودرو پرداخته اند و به جای تحلیل فنی، تنها به برجسته کردن قیمت گزاف آن اشاه نموده اند. موتور این خودرو که یک نمونه هشت سیلندر ، 4500 سی سی و 570 اسب بخاری است چنان شتابی به 458 می دهد که میخکوب کننده است. همین عامل در کنار جعبه دنده ساخت گترگ که از نوع هفت سرعته اتوماتیک است باعث شده تا 458 ایتالیایی ظرف 3.3 ثانیه از مرز سرعت 100 کیلومتر در ساعت عبور کند و تا زمانی که عقربه سرعت سنج به بیش از 320 کیلومتر در ساعت برسد، راننده را یاری می نماید. مهندسی این خودرو به حدی پیشرفته است که بسیاری را به تعجب وا می دارد. طراحی بدنه نیز در عین ظرافت، کاربردی است و مثلا دو قطعه فلزی موجود در سپر، ضمن یادآوری دهان گربه ماهی، به بهبود نیروی پسا در خودرو در سرعت های بالاتر از 250 کیلومتر در ساعت یاری می نماید.

4. این بنز با داشتن یک نیروگاه هشت سیلندر 6208 سی سی اعجوبه گروه است که بدون توربوشارژر قادر است 631 اسب بخار نیرو تحویل راننده دهد تا لقب قوی ترین خودرو گروه به این اسب سفیدرنگ آلمانی اهدا گردد. این مرسدس بنز SLS AMG که از گونه بلک ادیشن هم هست، با این مشخصات فنی در 3.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد و تا 315 کیلومتر هم سرعت می گیرد. البته وقتی با این ابرخودرو 1550 کیلوگرمی ویراژ می دهیم! باید یادمان باشد که در هر 100 کیلومتر چیزی بین 16تا 18 لیتر سوخت مصرف می نماید و گرچه برای سریع رفتن ساخته شده ولی سریع هم متوقف می گردد و در کابینش همه جور امکاناتی پیدا می گردد. گفته می گردد قیمت این مرسدس خاص و کمیاب حدود 10 میلیارد تومان است.

منبع: دیوار
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 636

به "4 خودروی سریع و بی محابا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 خودروی سریع و بی محابا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید