یک واکسن جدید کرونا وارد مرحله نهایی آزمایش بالینی می گردد

به گزارش بانوی ایران، به گزارش خبرنگاران به نقل از پرس اسوسیشن، محققان مشغول استخدام 4 هزار داوطلب هستند تا در آزمایش بالینی یک واکسن جدید کووید 19 شرکت نمایند.

یک واکسن جدید کرونا وارد مرحله نهایی آزمایش بالینی می گردد

این واکسن توسط شرکت والنوا (Valneva) توسعه یافته و در کارخانه آن واقع در لیوینگستون اسکاتلند فراوری می گردد. این واکسن با استفاده از فناوری ویروس غیر فعال ساخته شده است. بیش از 100 سال است که از این روش برای فراوری واکسن استفاده می گردد.

نتایج ایمونولوژی دو مرحله نخست کارآزمایی بالینی نشان داد این واکسن کارآمدی مناسبی دارد و چالش های ایمنی در آن شناسایی نشد. درهمین راستا قرار شد استخدام داوطلب برای ‬مرحله سوم آزمایش بالینی در هفته پایانی ماه آوریل شروع گردد.

این آزمایش بالینی در 22 مرکز مؤسسه ملی تحقیقات بهداشت (NIHR) انگلیس و همچنین دو مرکز در اسکاتلند انجام می گردد. افراد سالمی که سابقه ابتلاء به کووید 19 ندارند می توانند در این آزمایش شرکت نمایند. اما برخلاف آزمایش بالینی واکسن های پیشین، به شرکت نمایندگان بالای 30 سال واکسن پلاسیبو تزریق نمی گردد و در عوض هر فرد دو دوز واکسن والنوا یا دو دوز واکسن آکسفورد / ‬آسترازنکا دریافت می نماید.

البته شرکت نمایندگان 18 تا 29 ساله در این فرایند فقط واکسن والنوا را دریافت می نمایند. اگر آزمایش بالینی واکسن موفقیت آمیز باشد، والنوا درخواست خود برای فرایندهای قانونی تأیید را در پاییز ارائه می نماید.

در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایش بالینی، این شرکت می تواند 250 میلیون دوز واکسن برای انگلیس و کشورهای سراسر دنیا فراهم کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 5 خرداد 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1671

به "یک واکسن جدید کرونا وارد مرحله نهایی آزمایش بالینی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک واکسن جدید کرونا وارد مرحله نهایی آزمایش بالینی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید