کاشت درخت زیتون تلخ در بوستان جنگلی چیتگر

به گزارش بانوی ایران، خبرگزاری خبرنگاران- معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 22 از کاشت درخت زیتون تلخ در بوستان جنگلی چیتگر اطلاع داد.

کاشت درخت زیتون تلخ در بوستان جنگلی چیتگر

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از تهران، علیرضا علی بخشی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 22 در این خصوص گفت: بوستان جنگلی چیتگر نیم قرن قدمت دارد و شهرداری منطقه توجه ویژه ای برای حفظ و حراست از فضای سبز این بوستان دارد، به طوری که در این فصل زمین های این جنگل با خودرو مخصوص شخم زده می گردد تا منجر به بهبود رشد ریشه گیاهان و درختان گردد.

وی اضافه نمود: برای توسعه سرسبزی این بوستان درختکاری به شکل مداوم در این فصل ادامه دارد، به همین منظور کاشت درخت زیتون تلخ در دستور کار این معاونت واقع شده است و در نظر داریم دو هزار درخت زیتون تلخ مورد کاشت قرار گیرد.

علی بخشی ادامه داد: طی تحقیقات به عمل آمده گونه درخت زیتون تلخ در این بوستان قابل کشت است و باتوجه به مصرف کم آب یاری بزرگی در سرسبز ماندن این بوستان جنگلی خواهد داشت.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 22 در پاسخ به این سوال که آیا درختان زیتون کاشت شده در زمان محصول دهی مورد استفاده قرار خواهد گرفت؟ پاسخ داد: این نوع درخت از نوع زیتون تلخ است و محصول آن تنها برای پرندگان مورد استفاده قرار می گیرد؛ باتوجه به اینکه پرندگان گوناگونی در این بوستان زیست دارند و بعلاوه در فصل سرما پرندگان مهاجر به واسطه دریاچه شهدای خلیج فارس به این محدوده مهاجرت دارند خوراک برای پرندگان فراهم خواهد شد.

انتهای پیغام/ح.ابویسانی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2067

به "کاشت درخت زیتون تلخ در بوستان جنگلی چیتگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاشت درخت زیتون تلخ در بوستان جنگلی چیتگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید