کاربران نسخه موبایل مرورگرکروم،مراقب سرقت اطلاعاتی باشند

به گزارش بانوی ایران، تهران- خبرنگاران- یکی از طراحان نرم افزار، حفره امنیتی نسبتا ساده ای در نسخه موبایل مرورگر کروم (Chrome) پیدا نموده است که به هکرها اجازه می دهد تا با استفاده از یک نوار آدرس (Address bar) جعلی، به راحتی دست به حملات فیشینگ بزنند.

کاربران نسخه موبایل مرورگرکروم،مراقب سرقت اطلاعاتی باشند

به گزارش روز دوشنبه گروه علمی خبرنگاران، هکرها برای حمله فیشینگ تنها به یک عکس از صفحه نمایش (Screen Capture) و یک برنامه نویسی هوشمندانه احتیاج دارند.

به نوشته پایگاه اینترنتی انگجت، فیشر حفره امنیتی نسخه موبایل مرورگر گوگل کروم را کشف نموده است. به گفته وی، هکرها می توانند از نحوه نمایش نوار آدرس در این برنامه سوء استفاده نمایند. در این روش، وقتی از بالای صفحه ای به سمت پایین حرکت می کنید، نوار آدرسی جعلی به شما نمایش داده می گردد که تا زمانی که به سایت دیگری نروید نیز ناپدید نمی گردد. هکرها حتی می توانند صفحه را طوری دستکاری نمایند که وقتی به بالای صفحه می روید نیز نتوانید آدرس واقعی را مشاهده کنید.

روشن نیست که چه تعداد دزد اطلاعاتی از تکنیک های این چنینی استفاده خواهند کرد اما آن طور که تیم 9to5Google می گوید، همیشه می توانید با قفل کردن صفحه گوشی هوشمند خود و باز کردن دوباره آن، نوار آدرس واقعی را مشاهده کنید.

علمی**9418**1485

منبع: ایرنا
انتشار: 23 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 193

به "کاربران نسخه موبایل مرورگرکروم،مراقب سرقت اطلاعاتی باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربران نسخه موبایل مرورگرکروم،مراقب سرقت اطلاعاتی باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید